2019-09-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Kulusevski kan spela lite var som helst.

Ingelsson har varit skadad i månader därav har han inte varit på bänken.

Kulusevski är ingen balansspelare.

Ingelsson är långt ifrån given på bänken i Udinese i normalfall.

Sluta överskatta unga spelare i Serie A.

Skulle säga att Kulusevski och Ingelsson håller rätt medioker Allsvensk klass och Svanberg hög Allsvensk klass men han är mer offensiv än defensiv även om han är 2-vägs.
Citera
2019-09-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Öva upp läsförståelsen.

Svanberg och Kulusevski må vara tvåvägs MC men inga balansspelare direkt.

Ingelsson kan nå landslagsklass, men det är inte säkert. 21 år och håller inte direkt någon bra Serie A-klass.

Jag har koll på dessa. Men du menar att dessa tre kan gå in som balansspelare rätt omgående i landslaget?

Omgående nämnde jag inte, kanske öva upp läsförståelsen. Men alla dem tre har hög potential.
Citera
2019-09-20, 21:34
Medlem
Citat:
Omgående nämnde jag inte, kanske öva upp läsförståelsen. Men alla dem tre har hög potential.

Vad är du kritiskt mot i mitt inlägg då?

Jag skrev att det inte finns något underifrån, i alla fall inte nu.
Citera
2019-09-20, 21:36
Medlem
Citat:
Vad är du kritiskt mot i mitt inlägg då?

Jag skrev att det inte finns något underifrån, i alla fall inte nu.

Eftersom du nämnde att det inte fanns några talanger just nu.
Citera
2019-09-20, 21:38
Medlem
Citat:
Eftersom du nämnde att det inte fanns några talanger just nu.

Som balansspelare ja.

Svanberg och Kulusevski är inga balansspelare och Ingelsson är osäkert om han kommer nå landslagsnivå.
Citera
2019-09-20, 22:09
Medlem
Citat:
Som balansspelare ja.

Svanberg och Kulusevski är inga balansspelare och Ingelsson är osäkert om han kommer nå landslagsnivå.

Men jag kan erkänna att jag inte såg ”balanserande” men när jag såg Larsson o Svensson förknippade jag dem med mittfältare därav mitt svar, så jag ber om ursäkt för mitt kanske kan uppfattas som otrevligt svar.
Citera
2019-09-20, 22:19
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
... så jag ber om ursäkt för mitt kanske kan uppfattas som otrevligt svar.
Nej då, det uppfattades bara som (och är) direkt felaktigt (eller åtminstone ovidkommande).

Inlägget, ett relativt kort sådant, som du citerade ser alltså ut så här (min fetstil):
Citat:
Korsbandet av på Jakob Johansson igen. Får se om han ens lyckas komma tillbaka nu.

Börjar bli riktigt orolig för denna positionen. Sebastian Larsson är 34 år och Gustav Svensson 32 år.

Ekdal och Hiljemark ser jag inte riktigt som renodlade balansspelare och Lewicki känns inte som en dröm utan mer som en krislösning. Kommer inga talanger underifrån direkt heller, iaf inte just nu.
Oron för positionen som balansspelare är befogad även om Ingelsson, Kulusevski & Svanberg alla tre skulle ha ansetts vara framtida Ballon d'Or-vinnare.
Citera
2019-09-21, 00:28
Medlem
Citat:
Kulusevski är ingen balansspelare.

Ingelsson är långt ifrån given på bänken i Udinese i normalfall.

Sluta överskatta unga spelare i Serie A.

Skulle säga att Kulusevski och Ingelsson håller rätt medioker Allsvensk klass och Svanberg hög Allsvensk klass men han är mer offensiv än defensiv även om han är 2-vägs.
Kulusevski medioker allsvensk klass?? Hur förklarar du då att han gör det bra(till väldigt bra) individuellt i Serie A, att Man City budade så sent som i somras €7m på honom (varav Atalanta inte ville sälja för to.m) etc?

Du har ett ruggigt dåligt fotbollsöga om du följer Kulusevski och dömmer han till en medioker allsvensk spelare. Ingelsson mja mjo svårt att säga nu efter skadan osv faktiskt. Svanberg håller jag med är väldigt spännande.
Citera
2019-09-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Kulusevski medioker allsvensk klass?? Hur förklarar du då att han gör det bra(till väldigt bra) individuellt i Serie A, att Man City budade så sent som i somras €7m på honom (varav Atalanta inte ville sälja för to.m) etc?

Du har ett ruggigt dåligt fotbollsöga om du följer Kulusevski och dömmer han till en medioker allsvensk spelare. Ingelsson mja mjo svårt att säga nu efter skadan osv faktiskt. Svanberg håller jag med är väldigt spännande.

Dejan Kulusevski är alldeles för bra för allsvenskan. Väldigt teknisk och osvensk spelstil.
Citera
2019-09-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Du har ett ruggigt dåligt fotbollsöga om du följer Kulusevski och dömmer han till en medioker allsvensk spelare.

Wow 3 matcher. Kulusevski är nästa Ronaldo... Såg du hur kass han var i U21 landskampen senast mot Irland?

Serie A är en liga där spelare av medioker Allsvensk klass kan gå in och göra det hyfsat.

Unga spelare har en tendens av att vara ojämna. Kulusevski har inte visat under någon längre period än en kvalité av hög Allsvensk klass. Jag är rätt säker på att klubbar på övre halvan i Allsvenskan hade han fått svårt att ta en ordinarie plats i.

Jag tror inte City budade drygt 60 miljoner för hans kvalitéer just nu.

Du är väl en av de som trodde U21-landslaget 2015 skulle slå A-landslaget...

Om han nu är så bra, varför spelade han bara 3 matcher förra säsongen i Serie A? Vänta med att höja han till skyarna.

Han har stor potential, ja. Men det gör han inte till någon superlirare just nu.
Senast redigerad av 400Ben 2019-09-21 kl. 00:46.
Citera
2019-09-21, 00:57
Medlem
Citat:
Wow 3 matcher. Kulusevski är nästa Ronaldo... Såg du hur kass han var i U21 landskampen senast mot Irland?

Serie A är en liga där spelare av medioker Allsvensk klass kan gå in och göra det hyfsat.

Unga spelare har en tendens av att vara ojämna. Kulusevski har inte visat under någon längre period än en kvalité av hög Allsvensk klass. Jag är rätt säker på att klubbar på övre halvan i Allsvenskan hade han fått svårt att ta en ordinarie plats i.

Jag tror inte City budade drygt 60 miljoner för hans kvalitéer just nu.

Du är väl en av de som trodde U21-landslaget 2015 skulle slå A-landslaget...

Om han nu är så bra, varför spelade han bara 3 matcher förra säsongen i Serie A? Vänta med att höja han till skyarna.

Han har stor potential, ja. Men det gör han inte till någon superlirare just nu.

Spelaren var fortfarande skadad under U21 matchen därav sin prestation.
Citera
2019-09-21, 01:03
Medlem
Citat:
Spelaren var fortfarande skadad under U21 matchen därav sin prestation.

Förklara hans 3 matcher från förra säsongen.

Killen är i form, men ska jag hålla honom som hög Allsvensk klass krävs lite mer än några matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in