2011-10-11, 00:22
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahra83
Zlatan har nu spelat 90 minuters fotboll mot lag som Ungern, San Marino och Finland utan att ha mäktat med ett enda mål eller bra spel i någon av de matcherna, det är inga stornationer vi mött utan alla dem är under Sverige i rankingen. Man behöver inte vara en Zlatanhatare för att se att han har börjat tappa motivationen inte bara i landslaget utan även för fotboll i allmänhet vilket han också erkände på presskonferensen innan matchen mot Finland.

Zlatan har slutat spela fotboll överhuvudtaget inom 2-3 år, det är jag helt övertygad om.

Messi gick mållös i landslaget i över 15 matcher (har jag för mig).

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Klart han har tappat motivation. Går inte Sverige till EM är jag relativ hundra på att han slutar då.

Han har sagt att så länge han har plats så lämnar han aldrig igen.

Sveriges möjliga playoff (enligt fotbollsmåndag)

Irland
Bosnien
Turkiet
Montenegro
Citera
2011-10-11, 00:33
Medlem
Marathons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow

Irland
Bosnien
Turkiet
Montenegro

Armenien?
Estland?
Belgien?
Skottland?

Dessa är också möjliga playoff-motståndare.
Citera
2011-10-11, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Messi gick mållös i landslaget i över 15 matcher (har jag för mig).

Han har sagt att så länge han har plats så lämnar han aldrig igen.

Irland
Bosnien
Turkiet
Montenegro

Lundh påstod att det vore bäst att få möta Irland eller Montenegro. Jag håller inte med honom. Rent praktiskt vore det bra att möta Irland så vi får en chans att vänja oss vid deras spel inför VM-kvalet, men sportsligt vore det inte alls bra. Irland är en mycket svår motståndare. Jag tycker att det vore bäst om vi fick möta Bosnien i ett Playoff. Vi har slagit dem för inte så länge sedan och kan deras spel.
Citera
2011-10-11, 00:56
Medlem
håller med. förutom estland och möjligtvis armenien så är bosnien min dröm-motståndare. när jag tänker efter så hamnar nog montenegro oavgjort med bosnien, känns lite whichever mellan de två (halvdålig koll dock)
Citera
2011-10-11, 03:29
Medlem
eternussermos avatar
Jag skulle nog välja Montenegrerna, men det finns väl inga drömmotståndare. Irland tycker jag låter jobbigt.
Citera
2011-10-11, 10:51
Medlem
nomadics avatar
Matchdag...

Ska som sagt bli väldigt intressant att se Hamréns startelva efter lunch! Den här gången finns det ju verkligen frågetecken så här på förhand. Målvakt och backlinje är givetvis helt spikade och jag är helt övertygad om att Elmander kliver upp också, har svårt att se Hysén starta på topp. Kim är såklart given och jag har svårt att se någon anledning till att hålla Anders utanför startelvan, Seb går såklart också in från start till höger. De är övriga två platser som är lite tveksamma, i vanliga fall hade Ola varit given i Hamréns värld från start i det här läget. Dock fokuserar ju Erik alltid så hårt på det här med inställning och attityd och rapporterna om Ola under veckan har ju tenderat att vara ganska så negativa kring den biten, sen är det ju kanske troligt att kvällsisarna har blåst upp allt kring Ola lite väl mycket. Frågan är också hur han gör med Chippen och Elm... Här har jag ändå svårt att se att Elm, som trots allt petade den tidigare så givna Svensson senast, åker rätt ur startelvan trots att han var rent av dålig senast. Frågan är bara vilken roll han tilldelas?

Den förmodade startelvan från Erik blir nog trots allt:
Isak - Lustig Mellberg Maestro Olsson - Anders Kim - Seb Toivonen Elm - Elmander

En liten outsider skulle väl kunna vara om han ändå fortsatt vill ha med Chippen från start till vänster och låter Elm ta den centrala rollen som då innebär att Ola börjar på bänken, men tror snarare på ovanstående startelva.
Senast redigerad av nomadic 2011-10-11 kl. 10:56.
Citera
2011-10-11, 14:14
Medlem
Sveriges startelva: 1 Isaksson - 2 Lustig, 3 Mellberg, 4 Majstorovic, 5 Martin Olsson - 8 Svensson, 9 Källström - 22 Elm, 20 Toivonen, 7 Larsson - 11 Elmander.
Avbytare: 12 Wiland, 6 Bajrami, 13 Granqvist, 14 Hysén, 16 Wernbloom, 17 Bengtsson, 18 Holmen.

Jonas Olsson och Wilhelmsson på läktaren.
Citera
2011-10-11, 14:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Sveriges startelva: 1 Isaksson - 2 Lustig, 3 Mellberg, 4 Majstorovic, 5 Martin Olsson - 8 Svensson, 9 Källström - 22 Elm, 20 Toivonen, 7 Larsson - 11 Elmander.
Avbytare: 12 Wiland, 6 Bajrami, 13 Granqvist, 14 Hysén, 16 Wernbloom, 17 Bengtsson, 18 Holmen.

Jonas Olsson och Wilhelmsson på läktaren.
Chippen på läktaren var oväntat för mig, han har ju varit startspelare de senaste matcherna. Annars en rätt väntad startelva.
Citera
2011-10-11, 14:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ser rätt vettigt ut, även om jag tror El Manderos striker-förmåga står sig slätt mot Hollands försvar. Luktar 0-0...
Citera
2011-10-11, 14:20
Medlem
snillet_1s avatar
Ärligt talat, vad fan håller Hamrén på med?
Citera
2011-10-11, 14:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Wilhelmsson på läktaren.
Man kan ju lugnt säga att Hamrén inte alltid gör det man väntar sig i alla fall... Var han så dålig mot Finland? Tyckte ju inte att han var nå värre än alla andra, att då gå från startelvan till läktaren känns lite hårt. Eller är det för att han tror att han behöver Wernblooms spelartyp mer än Chippens mot Holland? Inte dumt tänkt men då borde det ju vara Bajrami som sitter på läktaren istället eftersom Chippen spelade och Bajrami satt på bänken sist... Nej han tar en del udda beslut helt klart.
Citera
2011-10-11, 14:27
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ärligt talat, vad fan håller Hamrén på med?
Ibland undrar man nästan om det inte handlar om rövslickeri åt "folket". Han vill visa att han är anti-Lagerbäck. Det är lite för många spelare som han bara fryst ut på grund av en dålig halvlek or so. Sverige har inte ett tillräckligt brett spelarmaterial för att lalla runt på en stor mängd spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in