2021-06-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kulusevski som ytter är kamikaze, blir fri gata mot vårt mål för motståndarna.
Det vet jag inte om jag håller med om. Tycker hans defensiv ändå har varit relativt stabil. Han är inte alls den där envägsspelaren folk vill få honom till.
Citera
2021-06-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Det vet jag inte om jag håller med om. Tycker hans defensiv ändå har varit relativt stabil. Han är inte alls den där envägsspelaren folk vill få honom till.

Då har vi inte sett samma matcher

Ett totalt haveri när han spelat som ytter i landslaget, det funkar kanske mot dåliga lag som inte direkt hotar så mycket(och där hans defensiva brister inte blir lika blottade) men så fort motståndet blir hyfsat eller bra är det som sagt ett haveri, t ex Kroatien och Portugal i Nations League.

Det har nog även Kulusevski känt då han ju helst vill spela anfallare i landslaget om han själv får välja.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-06-06 kl. 22:42.
Citera
2021-06-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Utöver matchen mot Armenien så har Isak varit Sveriges klart bästa anfallare igår var snarare ett undantag.

Jag förstår inte alls mediernas hyllning av Kulusevskis insats igår dock. Han ska inte vara forward.

Om man kollar på hur Kulusevski rör sig mellan backarna och rör sig hela tiden för att hitta ytor så förstår du nog varför media hyllar honom. Även att röra sig så som Kulusevski gjorde gör att ytor öppnas för lagkamrater.

Men kan tycka att det smartare kortet i en EM-premiär är Quaison/Berg, hade dock varit kul och se hur Kulusevski och Berg spelat tillsammans men nu är det lite försent för att testas.
Citera
2021-06-07, 01:02
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Personligen framöver tycker jag det logiska borde vara att spela Berg/Quaison eller Andersson/Quaison i matcher där vi förväntas föra spelet och Isak/Kulusevski eller Berg/Isak i Matcher det förväntas böljande spel eller i matcher där vi förväntas försvara oss mycket. Berg/Quaison/Andersson är ju bättre box players än vad Isak/Kulu är, medan framförallt Isak är ju många gånger bättre än alternativen på kontringspel.

Du vill se spelande tränare i vissa matcher alltså?
Spännande tanke, spontant jag gillar det men har svårt att se Janne våga ta ett sådant beslut egentligen. Risk för kritik om han inte glänser något enormt, samt att han kan lätt kan skada sig. Kanske som ett sista desperat byte om man ligger under i finalen.
Citera
2021-06-07, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
hade dock varit kul och se hur Kulusevski och Berg spelat tillsammans men nu är det lite försent för att testas.

Berg och Kulusevski spelade tillsammans i anfallet mot Kroatien på hemmaplan, den som vi vann, Kulusevski satte ett av målen.
Citera
2021-06-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Du vill se spelande tränare i vissa matcher alltså?
Spännande tanke, spontant jag gillar det men har svårt att se Janne våga ta ett sådant beslut egentligen. Risk för kritik om han inte glänser något enormt, samt att han kan lätt kan skada sig. Kanske som ett sista desperat byte om man ligger under i finalen.

Jag menade inte enbart för EM.
Citera
2021-06-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag menade inte enbart för EM.
Nu kommer ju iofs Berg sluta i landslaget efter EM
Citera
2021-06-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Om man kollar på hur Kulusevski rör sig mellan backarna och rör sig hela tiden för att hitta ytor så förstår du nog varför media hyllar honom. Även att röra sig så som Kulusevski gjorde gör att ytor öppnas för lagkamrater.

Men kan tycka att det smartare kortet i en EM-premiär är Quaison/Berg, hade dock varit kul och se hur Kulusevski och Berg spelat tillsammans men nu är det lite försent för att testas.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Då har vi inte sett samma matcher

Ett totalt haveri när han spelat som ytter i landslaget, det funkar kanske mot dåliga lag som inte direkt hotar så mycket(och där hans defensiva brister inte blir lika blottade) men så fort motståndet blir hyfsat eller bra är det som sagt ett haveri, t ex Kroatien och Portugal i Nations League.

Det har nog även Kulusevski känt då han ju helst vill spela anfallare i landslaget om han själv får välja.

Det håller jag väl inte med om, givetvis har han inte den defensiva pondusen som Sebastian Larsson eller Emil Forsberg har men det är ingen katastrof.

Däremot kan vi väl med enkelhet konstatera att det finns ingen direkt solklar position för Dejan Kulusevski i Jannes raka 4-4-2. Det blir liksom lite halvfel vare sig han spelar anfallare eller på en kant. Däremot är det ju i dagsläget också svårt att byta system, då tror jag vi skulle få se på ett defensivt kaos värdigt Hamrén på kanterna.
Citera
2021-06-08, 02:22
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Herregud vad pinsamma dom är. Dom gör reklam för den där kassa låten ”mot alla odds” och sjunger med och viftar med armarna... nu tittade jag inte på hela men såg i alla fall att kulan var påt. Jösses

// PoK
Citera
2021-06-08, 16:00
Medlem
Mich13s avatar
Något hjon i landslaget har lyckats blivit smittad av covid. Undrar vem...
Citera
2021-06-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Något hjon i landslaget har lyckats blivit smittad av covid. Undrar vem...
Kulusevski, andra gången han har corona. Ofattbart att de kan lyckas med att bli smittade.
Citera
2021-06-08, 16:09
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Kulusevski, andra gången han har corona. Ofattbart att de kan lyckas med att bli smittade.

Herregud alltså... faktiskt imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in