Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Visst ingen har misslyckads men jag anser att Linderoth är bätrre i hans roll än vad Svensson och Andersson. Mot sämre motstånd klarar de uppgiften bra men jag är inte säker de klarar rollen specielt bra mot lag som tillexempel Spanien. Linderoth har visat att han klarar rollen oavsett motstånd.
Mot vilken bakgrund menar du att Linderoth är bättre än Svensson i den positionen?
Detta kvalet har de två haft samma utgångspositioner men Svensson har dessutom fått ut lite kreativt av sina insatser. Till skillnad mot Linderoth som inte kan bidra med ett piss offensivt. Han har varken spelförståelsen, passningskänslan, genombrottsstyrkan eller snabbheten. Svensson har åtminstone lite överraskande och öppnande passningar att bjuda på. Om han är på riktigt humör så kan han dessutom bryta igenom och skjuta ett skott, men det var väl ett eller två år sedan nu.
Oavsett så finns det inget i Linderoths artilleri som inte Svensson har.
Han är, precis som någon här sa, Sveriges mest överskattade och mediehajpade fotbollsspelare. Och svennefotboll har gått på det, för han "sliter ju så i det tysta" (Hysen) och inget får svenne på fall som en redig arbetare som inte gnäller.
Sladjan hade absolut en poäng när han påpekade att Linderoths motsvarigheter ute i europa är ofta väldigt många ggr vassare och mångkunnigare än Linderoth. Läs Scholes, Essien, Gattuso, Mascherano osv.
Jag misstänker att Linderoth är så pass svennig att våra svennehjärtan smälter och vi missar därmed de relevanta sakerna som saknas på Sveriges mittfält när Linderoth spelar.