2008-05-23, 12:25
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det var länge sen han levererade en passning i landslaget med 1-2 spelare i ryggen, vad det beror på är antagligen att han inte vet hur sina medspelare tänker springa antagligen?

Vad fan bygger du det på? Har du sett någon landskamp de senaste 10 åren? Zlatan är kanske inte lika bra som i Inter men varje landskamp så leverar han passningar med 1-2 spelare i ryggen...
Citera
2008-05-23, 16:32
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det var länge sen han levererade en passning i landslaget med 1-2 spelare i ryggen, vad det beror på är antagligen att han inte vet hur sina medspelare tänker springa antagligen?

Dom är inte lika bra på att springa heller. Om Suazo spelar behöver Zlatan nästan bara slå den på måfå då Suazo är snabbare än alla backar i världen.
Citera
2008-05-23, 16:57
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Får ruggiga 90-vibbar inför detta mästerskap. Tror att det blir 1-2 i baken varje match.

Det bli antingen fiasko eller succe.

Allt hänger på om Linderoth hinner komma igång, den mannen är otroligt viktig.
Själv är jag superoptimist! I år blir det semifinal.
Citera
2008-05-23, 20:01
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det bli antingen fiasko eller succe.

Allt hänger på om Linderoth hinner komma igång, den mannen är otroligt viktig.
Själv är jag superoptimist! I år blir det semifinal.
Jag skulle säga att den mannen är den minst viktige i blågult.
Svensson gör ju jobbet som han gör och är dessutom ett hot framåt med sina pass och sina skott.
T.o.m. sidledsDaniel har gjort det på ett sånt sätt att det inte märkts när Linderoth varit borta.
Vad är det med svennefotboll som gör att de inte ser detta? Är det Hysen-flosklerna som biter så pass?
"Som den mannen sliter i det tysta asså!"
Citera
2008-05-23, 20:08
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Dom är inte lika bra på att springa heller. Om Suazo spelar behöver Zlatan nästan bara slå den på måfå då Suazo är snabbare än alla backar i världen.

Du har ju Micah Richards och han springer inte många anfallare förbi om ens någon.
Citera
2008-05-23, 21:27
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Jag skulle säga att den mannen är den minst viktige i blågult.
Svensson gör ju jobbet som han gör och är dessutom ett hot framåt med sina pass och sina skott.
T.o.m. sidledsDaniel har gjort det på ett sånt sätt att det inte märkts när Linderoth varit borta.
Vad är det med svennefotboll som gör att de inte ser detta? Är det Hysen-flosklerna som biter så pass?
"Som den mannen sliter i det tysta asså!"

I en ren 4-4-2 uppställning med diamant är Linderoth oerhört viktig. Jag är dock inne på linjen att Sverige ska slopa "diamanten" och spela ett mer rakt 4-4-2 spel med Källström/Svensson centralt.
Citera
2008-05-23, 21:29
Bannlyst
Hoppas verkligen att Linderoth inte kan spela. Extremt överskattad och värdelös spelare. Skulle inte framstå som virtuos ens i Ljungskile SK.
Citera
2008-05-23, 23:53
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Younghill
Hoppas verkligen att Linderoth inte kan spela. Extremt överskattad och värdelös spelare. Skulle inte framstå som virtuos ens i Ljungskile SK.
Vem i såfall hade du viljat skulle ersätta honom? Linderoth är duktigast på sin position i Sverige men du är väl MFFare och har en partisk syn.
Citera
2008-05-24, 00:23
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du har ju Micah Richards och han springer inte många anfallare förbi om ens någon.

Han är snabb men Suazo snabbare.
Citera
2008-05-24, 02:44
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Vem i såfall hade du viljat skulle ersätta honom? Linderoth är duktigast på sin position i Sverige men du är väl MFFare och har en partisk syn.
vem av svensson o andersson har misslyckats när de ersatt honom?
vakna!
Citera
2008-05-24, 11:02
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
vem av svensson o andersson har misslyckats när de ersatt honom?
vakna!
Visst ingen har misslyckads men jag anser att Linderoth är bätrre i hans roll än vad Svensson och Andersson. Mot sämre motstånd klarar de uppgiften bra men jag är inte säker de klarar rollen specielt bra mot lag som tillexempel Spanien. Linderoth har visat att han klarar rollen oavsett motstånd.
Citera
2008-05-24, 12:32
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Visst ingen har misslyckads men jag anser att Linderoth är bätrre i hans roll än vad Svensson och Andersson. Mot sämre motstånd klarar de uppgiften bra men jag är inte säker de klarar rollen specielt bra mot lag som tillexempel Spanien. Linderoth har visat att han klarar rollen oavsett motstånd.
Mot vilken bakgrund menar du att Linderoth är bättre än Svensson i den positionen?
Detta kvalet har de två haft samma utgångspositioner men Svensson har dessutom fått ut lite kreativt av sina insatser. Till skillnad mot Linderoth som inte kan bidra med ett piss offensivt. Han har varken spelförståelsen, passningskänslan, genombrottsstyrkan eller snabbheten. Svensson har åtminstone lite överraskande och öppnande passningar att bjuda på. Om han är på riktigt humör så kan han dessutom bryta igenom och skjuta ett skott, men det var väl ett eller två år sedan nu.

Oavsett så finns det inget i Linderoths artilleri som inte Svensson har.

Han är, precis som någon här sa, Sveriges mest överskattade och mediehajpade fotbollsspelare. Och svennefotboll har gått på det, för han "sliter ju så i det tysta" (Hysen) och inget får svenne på fall som en redig arbetare som inte gnäller.

Sladjan hade absolut en poäng när han påpekade att Linderoths motsvarigheter ute i europa är ofta väldigt många ggr vassare och mångkunnigare än Linderoth. Läs Scholes, Essien, Gattuso, Mascherano osv.

Jag misstänker att Linderoth är så pass svennig att våra svennehjärtan smälter och vi missar därmed de relevanta sakerna som saknas på Sveriges mittfält när Linderoth spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in