Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Linderoth väger tyngre i det defensiva arbetet. I stoppandet av anfall, i närkampsspelet. Det är de egenskaperna som gör att han är förstavalet som just DEFENSIV mitt.
Svensson har också kvaliteer som defensiv mittfältare men är ändå vassast i det offensiva spelet med sina spelfördelningar och finlir, vilket bidrar till ett snabbt anfallsspel.
Av dessa två ser jag dämed en frisk Linderoth som förstavalet på den defensiva mittfältspositionen. Även om jag inte tror att det behöver bli något fiasko om Svensson lirar där heller. Som det ser ut just nu så är ju Svensson det hetaste alternativet p.g.a. Linderoths osäkra form. Tur att vi ändå har okej alternativ där.
Angående svennighet så har SVENSSON tagit hem racet för länge sen, vad fan det nu har för betydelse för prestationerna på planen.
Men va fan perkele, att nämna ordet finlir tillsammmans med Svensson är en jävligt seglivad ovana bland de mest enfaldiga supportrarna.
Varför tror du att det beröm han fått i landslaget på sistone har kommit när han spelat defensiv innermitt? Han kan spela destruktiv fotboll, hålla i bollen och passa i sidled, vilket inte är att förakta. Men finlir bland offensiva mittfältare i EM är synonymt med spelare som Fabregas, Flamini, Deco, Ballack och Rosicky m fl.