2008-05-24, 18:03
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Younghill
Hoppas verkligen att Linderoth inte kan spela. Extremt överskattad och värdelös spelare. Skulle inte framstå som virtuos ens i Ljungskile SK.

Jag hoppas att det var den korkade kommentaren du blev avstängd för.

Klart som fan att Linderoth är viktig, vi behöver lite jävlaranamma på mitten.
Citera
2008-05-25, 02:07
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag hoppas att det var den korkade kommentaren du blev avstängd för.

Klart som fan att Linderoth är viktig...
Linderoth är som en tax. Onödig.
Citera
2008-05-25, 11:24
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Linderoth är som en tax. Onödig.

Du är jävligt onödig. Har du någonsin sett en landskamp?
Citera
2008-05-25, 11:51
Medlem
P3RK3L3s avatar
Linderoth väger tyngre i det defensiva arbetet. I stoppandet av anfall, i närkampsspelet. Det är de egenskaperna som gör att han är förstavalet som just DEFENSIV mitt.

Svensson har också kvaliteer som defensiv mittfältare men är ändå vassast i det offensiva spelet med sina spelfördelningar och finlir, vilket bidrar till ett snabbt anfallsspel.

Av dessa två ser jag dämed en frisk Linderoth som förstavalet på den defensiva mittfältspositionen. Även om jag inte tror att det behöver bli något fiasko om Svensson lirar där heller. Som det ser ut just nu så är ju Svensson det hetaste alternativet p.g.a. Linderoths osäkra form. Tur att vi ändå har okej alternativ där.

Angående svennighet så har SVENSSON tagit hem racet för länge sen, vad fan det nu har för betydelse för prestationerna på planen.
Citera
2008-05-25, 15:56
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Linderoth väger tyngre i det defensiva arbetet. I stoppandet av anfall, i närkampsspelet. Det är de egenskaperna som gör att han är förstavalet som just DEFENSIV mitt.

Svensson har också kvaliteer som defensiv mittfältare men är ändå vassast i det offensiva spelet med sina spelfördelningar och finlir, vilket bidrar till ett snabbt anfallsspel.

Av dessa två ser jag dämed en frisk Linderoth som förstavalet på den defensiva mittfältspositionen. Även om jag inte tror att det behöver bli något fiasko om Svensson lirar där heller. Som det ser ut just nu så är ju Svensson det hetaste alternativet p.g.a. Linderoths osäkra form. Tur att vi ändå har okej alternativ där.

Angående svennighet så har SVENSSON tagit hem racet för länge sen, vad fan det nu har för betydelse för prestationerna på planen.
Men va fan perkele, att nämna ordet finlir tillsammmans med Svensson är en jävligt seglivad ovana bland de mest enfaldiga supportrarna.
Varför tror du att det beröm han fått i landslaget på sistone har kommit när han spelat defensiv innermitt? Han kan spela destruktiv fotboll, hålla i bollen och passa i sidled, vilket inte är att förakta. Men finlir bland offensiva mittfältare i EM är synonymt med spelare som Fabregas, Flamini, Deco, Ballack och Rosicky m fl.
Citera
2008-05-25, 16:43
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Källström är den Lagerbäck gillar minst i landslaget, men ändå känner att han måste ta med. Det var den enda han sa något negativt om när han presenterade truppen.
va sa han?
Citera
2008-05-25, 17:06
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Linderoth väger tyngre i det defensiva arbetet. I stoppandet av anfall, i närkampsspelet.
Nej.
De som ersatt honom har täckt ytor och passningsvägar lika bra. I Svenssons fall har det dessutom tillkommit lite kreativ kvalitet.
Citera
2008-05-25, 19:44
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setermannen
va sa han?

Något i stil med "Han vill väldigt mycket, men ibland vill han lite för mycket".
Citera
2008-05-26, 02:08
Medlem
wemas avatar
Någon nämnde något om dåliga vibbar.
Och jag håller verkligen med. Så jäkla tråkigt med en skadedrabbad trupp inför EM. Det tar ju helt bort fokus från roliga saker. Därmed inte sagt att skadorna är viktiga att rapportera om. Med skador på nyckelspelare som Linderoth, Zlatan och Ljungberg så tror jag det blir fiasko och Sverige får lämna EM redan i gruppspelet efter 3 förluster i baken.
Citera
2008-05-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Källström är den Lagerbäck gillar minst i landslaget, men ändå känner att han måste ta med. Det var den enda han sa något negativt om när han presenterade truppen.

Ja, det märks tydligt att Lagerbäck ogillar Källström. Jag var rätt säker på att Källström blivit given i landslaget för gott efter det att Svensson gjorde bort sig i VM (spelade mediokert samt läckte uppgifter till pressen via kompisar). Fast likväl sitter man här 2 år senare och Svensson och Linderoth är förstavalen. Då ska man även ha i åtanke att Kim har utvecklats och gjort sina klart bästa säsonger i karriären efter VM. Dessutom har ju Svensson och Kim haft möjlighet att lära känna varandra på planen i vår.

Eftersom det ser ut som att det är Svensson-Linderoth eller svensson-Kim som gäller så är verkligen det inte oerhört viktigt att Linderoth blir frisk. Det kan t.o.m. vara en nackdel. En Källström i form är bättre än en matchotränad Linderoth.
Senast redigerad av JB9 2008-05-26 kl. 10:09.
Citera
2008-05-26, 10:04
Medlem
Seb Larsson spelar tydligen på högermitt i kvällens match. Chippen till vänster. Känns som en klar indikation på att Seb spelar från start mot Grekland. Seb är i sin natur material för att bli Lagerbäcks nästa favoritspelare. Jag gillar honom också.

Varför öppnas inte ett specifikt EM-forum på Flashback förresten?
Senast redigerad av JB9 2008-05-26 kl. 10:11.
Citera
2008-05-26, 10:19
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Ja, det märks tydligt att Lagerbäck ogillar Källström. Jag var rätt säker på att Källström blivit given i landslaget för gott efter det att Svensson gjorde bort sig i VM (spelade mediokert samt läckte uppgifter till pressen via kompisar). Fast likväl sitter man här 2 år senare och Svensson och Linderoth är förstavalen. Då ska man även ha i åtanke att Kim har utvecklats och gjort sina klart bästa säsonger i karriären efter VM. Dessutom har ju Svensson och Kim haft möjlighet att lära känna varandra på planen i vår.

Eftersom det ser ut som att det är Svensson-Linderoth eller svensson-Kim som gäller så är verkligen det inte oerhört viktigt att Linderoth blir frisk. Det kan t.o.m. vara en nackdel. En Källström i form är bättre än en matchotränad Linderoth.

Det Linderoth har är ju kvickheten i benen och snabbheten. Det saknar både Svensson och Källström. Källström är usel i markeringsspelet och Svensson är ju inte en typisk närkampsspelare.

Vi möter tre bra mittfält i EM så jag vet inte hur det skulle gå med Svensson-Källström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in