Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Nej, jag är inte CP vilket du förhoppningsvis insett om du varit förmögen att läsa hela mitt inlägg och reflektera någon minut över vad jag skrev.
Min poäng ligger i, vilket i och för sig kräver en del förkunskap om lagidrott i allmänhet och fotboll i synnerhet för att förstå, att de gånger Kim "får chansen" så är förutsättningarna för honom att lyckas inte optimala då spelet är anpassat för en annan spelartyp på hans position.
Inga konstigheter med det, det finns massor av fantastiska fotbollsspelare som hamnat i fel miljö och därför inte lyckas vilket är enkelt att lösa om det gäller klubbfotboll men då det gäller landslagsfotboll är det ju kört.
Att Kim är en bättre fotbollsspelare än Taco är det ju inget snack om men vem som passar in i Lagerbäcks lagbygge är en helt annan femma...
Du måste vara kokko och ens påstå sån rappakalja att inte Kim fått chansen.
Kim är den som fått chans på chans på chans osv...... och inte klarat av det.
Det enda du sa med ditt inlägg är att Kim inte kan anpassa sig och/eller inte tillräckligt bra för att sätta sin prägel ändå.
Kim's misstag och problem i landslaget har KNAPPAST varit nått om att han inte passar i spelsystemet.
Tror det är nått psykologiskt med Kim att han inte klara av att spela i landslaget, för ena stunden verkar han frånvarande nästa stund ska han vara överallt och ser då ut som han överarbetar.
Kim är en sämre fotbollspelare en helt klart sämre fotbollsspelare i landslaget, hoppas det ändrar sig men har tappat hoppen för den grabben tyvärr, så här vinner Anders på KO.
Att han inte skulle passa in i Lagerbäcks lagbygge är bara crap man ska kunna klara av prestera bättre på individuell nivå för det, och det har absolut inte gjort.
Sen kan du räkna upp de klubbar han gjort succé i och sen kan du ta och ta en funderar på om det har varit en röd tråd i spelsystemen och lagbygget?
Förresten du behöver inte fundera för det finns ingen röd tråd i hans karriär och inte heller har han haft några problem att anpassa sig i de nya klubbarna med de olika sätten dom har spelat på.
Nä det är bara landslaget, och detta säger mig att Kim är en bra kompetent spelare som anpassar sig på hur dom vill ha det de lagen Kim spelat i.
Vilket i sin tur skulle betyda landslaget inte skulle vara nått problem, men det vet alla(nästan) att så är det inte.
Till och med de allra värsta Kim kramarna har vänt tillbaka till Anders för dom har insett att nått inte stämmer med Kim.
Till sist så hoppas jag att Kim slutar med sina dåliga framträdande i landslaget och visar sin kunskaper.
Detta är nått som inte Anders-hatarna önskar Anders, dom ser hellre landslaget gör fiasko än hoppas på Anders skulle göra bra matcher, tyvärr