2008-06-06, 20:05
Medlem
Bru Nögats avatar
Olof i EM-Magasinet är en jävligt skön kille
Citera
2008-06-06, 20:31
Medlem
gorgons avatar
Att ha osynliga Anders ”taco” Svensson tillsammans med poänglösa sidleds Daniel på mitten mot Grekland, ger indikationen att landslaget redan har gett upp årets upplaga utav EM och blickar istället framåt mot tennisveckan i Båstad! Årets startelva känns lika hett som badbyxor om vintern, så vidareavancemang är enbart att glömma.
Citera
2008-06-06, 20:33
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bru Nögat
Olof i EM-Magasinet är en jävligt skön kille
Men en inkompetent journalist.
Citera
2008-06-06, 20:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Kim har aldrig fått en ärlig chans i landslaget. Helt omöjligt att prestera i rollen som kreatör på mitten man inte anpassar spelet efter just den spelarens kvalitéer.

Taco och Kim konkurerar om samma position men de är jävligt olika i spelstilen varför det blir problem för Kim de gånger han "får chansen" eftersom alla jävla pärmar är anpassade för Taco...

Som jag ser det finns det två alternativ, antingen gör man Kim till lagkapten och bygger spelet kring honom eller så skiter man i att ta ut honom...

Är du cp? Nämn gärna en enda spelare som har fått lika många chanser som Kim utan att lyckas.

Det är solklart att svenska landslaget inte kan bygga landslaget kring en idiot som Kim. Det som har gjort laget så framgångsrikt är ju just lagspelet.

För att man ska bestämma sig för att bygga laget runt en spelare så bör den spelaren rimligtvis visa sig bra nog. T ex genom att slå en enda passning till en medspelare istället för en motspelare.

Sorgligt med folk som inte ser Kims uselhet. Alltså han är inte bara dålig. Han är en katastrof och det helt överlägset sämsta som nånsin tillhört landslagstruppen. Han utklassar Christoffer Andersson i detta avseende.

Helt ärligt så innebär en positiv kommentar om Kim att jag aldrig kommer ta personen på allvar i fotbollsfrågor igen. Att säga att han är bra är ett erkännande att man faktiskt inte vet ett jota.

Kim är skit.

EDIT: Och den som inte förstått att Anders Svensson är en av landslagets 3 viktigaste spelare är riktigt dum.
Senast redigerad av von_S 2008-06-06 kl. 20:38.
Citera
2008-06-06, 20:38
Medlem
jetsetwillys avatar
Håller med om att Kim har fått sina chanser. Han är för långsam och slår bort för många passningar. Vet inte riktigt varför han inte har lyckats i landslaget.
Citera
2008-06-06, 21:02
Medlem
gorgons avatar
Om du istället väljer att placera in namnet Anders istället för ditt val Kim, så noterar du omedelbart att det även är ytterst gångbart samt väl passande. Tyvärr för landslaget är platsen bredvid skadade Linderoth/jag är bror till Patrik Andersson redan vigd åt Anders Svensson. Så oavsett hur du som eventuell utmanare presterar kommer du aldrig bli ordinarie, då snurrfinten mot Senegal 2002-06-16 fortfarande gör dig till orubbat etta på mitten.
Citera
2008-06-06, 21:14
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

Som jag ser det finns det två alternativ, antingen gör man Kim till lagkapten och bygger spelet kring honom eller så skiter man i att ta ut honom...

Då blir ju valet genast enkelt.
Att INTE ta ut honom. För tragisk nog så presterar Anders så mycket mer än Kim i landslaget, och det kan inte ens ni landslagssupportrar skylla på pärmarna.
Sverige har inte, tillskillnad ifrån Lyon, kvaliteter för att vara ett spelförande lag
Citera
2008-06-06, 21:15
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Är du cp? Nämn gärna en enda spelare som har fått lika många chanser som Kim utan att lyckas.

Det är solklart att svenska landslaget inte kan bygga landslaget kring en idiot som Kim. Det som har gjort laget så framgångsrikt är ju just lagspelet.

För att man ska bestämma sig för att bygga laget runt en spelare så bör den spelaren rimligtvis visa sig bra nog. T ex genom att slå en enda passning till en medspelare istället för en motspelare.

Sorgligt med folk som inte ser Kims uselhet. Alltså han är inte bara dålig. Han är en katastrof och det helt överlägset sämsta som nånsin tillhört landslagstruppen. Han utklassar Christoffer Andersson i detta avseende.

Helt ärligt så innebär en positiv kommentar om Kim att jag aldrig kommer ta personen på allvar i fotbollsfrågor igen. Att säga att han är bra är ett erkännande att man faktiskt inte vet ett jota.

Kim är skit.

EDIT: Och den som inte förstått att Anders Svensson är en av landslagets 3 viktigaste spelare är riktigt dum.

Nej, jag är inte CP vilket du förhoppningsvis insett om du varit förmögen att läsa hela mitt inlägg och reflektera någon minut över vad jag skrev.

Min poäng ligger i, vilket i och för sig kräver en del förkunskap om lagidrott i allmänhet och fotboll i synnerhet för att förstå, att de gånger Kim "får chansen" så är förutsättningarna för honom att lyckas inte optimala då spelet är anpassat för en annan spelartyp på hans position.

Inga konstigheter med det, det finns massor av fantastiska fotbollsspelare som hamnat i fel miljö och därför inte lyckas vilket är enkelt att lösa om det gäller klubbfotboll men då det gäller landslagsfotboll är det ju kört.

Att Kim är en bättre fotbollsspelare än Taco är det ju inget snack om men vem som passar in i Lagerbäcks lagbygge är en helt annan femma...
Senast redigerad av Cap. Morgan 2008-06-06 kl. 21:39.
Citera
2008-06-06, 21:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Tyckte Lasse såg lite besvärad ut i bakgrunden efter Zlatan sa att han hoppas att Stoor och Sebbe ska få spela I Sebbes fall har han ju rätt..men känner jag Lagerbäck rätt så tar han ut spelare efter hur många landskamper dom gjort och inte efter hur bra dom är
Citera
2008-06-06, 22:15
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Kim är skit.

Du är rejält blåst. Stick iväg Hasse Backe!
Citera
2008-06-06, 22:17
Medlem
Förstår inte de som vill se Chippen som ytter. Visst, han kan utmana men vad gör han defensivt. In med Sebastian där. Sen vem som helst utom sidleds inne på planen. Tar nog hellre Isaksson som innermittfältare än Daniel Andersson. Han kan bara vara älskad av MFF-fansen.
Citera
2008-06-06, 23:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, jag är inte CP vilket du förhoppningsvis insett om du varit förmögen att läsa hela mitt inlägg och reflektera någon minut över vad jag skrev.

Min poäng ligger i, vilket i och för sig kräver en del förkunskap om lagidrott i allmänhet och fotboll i synnerhet för att förstå, att de gånger Kim "får chansen" så är förutsättningarna för honom att lyckas inte optimala då spelet är anpassat för en annan spelartyp på hans position.

Inga konstigheter med det, det finns massor av fantastiska fotbollsspelare som hamnat i fel miljö och därför inte lyckas vilket är enkelt att lösa om det gäller klubbfotboll men då det gäller landslagsfotboll är det ju kört.

Att Kim är en bättre fotbollsspelare än Taco är det ju inget snack om men vem som passar in i Lagerbäcks lagbygge är en helt annan femma...
Du måste vara kokko och ens påstå sån rappakalja att inte Kim fått chansen.
Kim är den som fått chans på chans på chans osv...... och inte klarat av det.

Det enda du sa med ditt inlägg är att Kim inte kan anpassa sig och/eller inte tillräckligt bra för att sätta sin prägel ändå.
Kim's misstag och problem i landslaget har KNAPPAST varit nått om att han inte passar i spelsystemet.

Tror det är nått psykologiskt med Kim att han inte klara av att spela i landslaget, för ena stunden verkar han frånvarande nästa stund ska han vara överallt och ser då ut som han överarbetar.

Kim är en sämre fotbollspelare en helt klart sämre fotbollsspelare i landslaget, hoppas det ändrar sig men har tappat hoppen för den grabben tyvärr, så här vinner Anders på KO.

Att han inte skulle passa in i Lagerbäcks lagbygge är bara crap man ska kunna klara av prestera bättre på individuell nivå för det, och det har absolut inte gjort.
Sen kan du räkna upp de klubbar han gjort succé i och sen kan du ta och ta en funderar på om det har varit en röd tråd i spelsystemen och lagbygget?
Förresten du behöver inte fundera för det finns ingen röd tråd i hans karriär och inte heller har han haft några problem att anpassa sig i de nya klubbarna med de olika sätten dom har spelat på.

Nä det är bara landslaget, och detta säger mig att Kim är en bra kompetent spelare som anpassar sig på hur dom vill ha det de lagen Kim spelat i.
Vilket i sin tur skulle betyda landslaget inte skulle vara nått problem, men det vet alla(nästan) att så är det inte.

Till och med de allra värsta Kim kramarna har vänt tillbaka till Anders för dom har insett att nått inte stämmer med Kim.

Till sist så hoppas jag att Kim slutar med sina dåliga framträdande i landslaget och visar sin kunskaper.
Detta är nått som inte Anders-hatarna önskar Anders, dom ser hellre landslaget gör fiasko än hoppas på Anders skulle göra bra matcher, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in