Citat:
Inte alls säkert att Larsson inte spelar bara för att Berg är kapten. Janne har ju sagt att han inte har någon fast vicekapten, utan rullar runt på ett par stycken. Larsson gick ut i 70:e senast, så han borde kunna starta. Däremot tror jag Ekdal kan vara en av spelarna som Janne bedömer inte har två matcher i sig så tätt inpå varandra. Olsson är däremot i säsong och borde ju spela. Kanske att det säkras upp med rutinerade Lustig bakom färskingen Dejan också.
Kanske blir så här.
Olsen
Krafth/Lustig - Jansson - Lindelöf - Augustinsson
Kulusevski - Larsson/Svensson - Olsson - Forsberg
Isak - Berg
Det må låta tråkigt, men jag skulle säga att det viktigaste i denna match är att inte förlora. Tar vi en pinne är vi med i matchen och kan säkert hänga kvar i a-gruppen. Men att börja med två förluster hemma, då blir det svårt framöver. Så se till att göra jobbet i defensiven, gneta på, ta vara på chanserna när de kommer. Senast studsade bollen inte alls vår väg. Studsar den vår väg denna gång kan vi rent av vinna. Vill absolut inte se nån all out attack-formation och en läcker 2-3 förlust. Men det är nog ingen risk med Janne heller. Tar hellre en ganska trist 0-0-match i så fall där vi stänger ner Portugal. En vinst med 1-0 skulle sitta riktigt fint.
Kanske blir så här.
Olsen
Krafth/Lustig - Jansson - Lindelöf - Augustinsson
Kulusevski - Larsson/Svensson - Olsson - Forsberg
Isak - Berg
Det må låta tråkigt, men jag skulle säga att det viktigaste i denna match är att inte förlora. Tar vi en pinne är vi med i matchen och kan säkert hänga kvar i a-gruppen. Men att börja med två förluster hemma, då blir det svårt framöver. Så se till att göra jobbet i defensiven, gneta på, ta vara på chanserna när de kommer. Senast studsade bollen inte alls vår väg. Studsar den vår väg denna gång kan vi rent av vinna. Vill absolut inte se nån all out attack-formation och en läcker 2-3 förlust. Men det är nog ingen risk med Janne heller. Tar hellre en ganska trist 0-0-match i så fall där vi stänger ner Portugal. En vinst med 1-0 skulle sitta riktigt fint.
Vänsterbacken är svår med faktiskt. Bengtsson är väldigt bra tycker jag faktiskt och Ludde har haft lite känningar så man kanske kör lite safe med honom. SPeciellt när Bundesliga startar igen om 1.5v.