Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Håller med. Även ifall jag är en av Isaks största propagerare(går det att börja propagera så? :S) så är jag helt enig om att det är för tidigt att säga att Isak är given 2a p.g.a som du säger, en mindre sample-size. Fortsätter han som han gör dock blir han given. Som det ser ut nu har han en given plats iaf. Quaison given 1a som du säger. Speciellt när han gör sånt bra defensivt jobb med. Han och Claesson är livsfarliga offensivt samtidigt som de gör otroligt mycket bakåt. Så otroligt nöjd med dem 2. Har gnällt om att Claesson ska spelas sedan Janne kom visserligen haha.
Thelin & GUidetti har jag 0 hopp om. Delvis för att de inte har så höga tak samtidigt som Quaison/Isak m.m är bättre och spelar. Skulle inte förvåna mig om Gyökeres får till ett lån eller något att han går förbi dem med.
Jag tror inte heller på Guidetti och Thelin. Deras namn var typ de enda som dök upp i min febersjuka skalle.
Men som sagt, cirka två och en halv månad till nästa samling. Håller Isak denna formen uppe, samtidigt som Berg är Berg, är han tvåa i min bok - men inte ens den mest inbitna AIKaren kan väl, med handen på hjärtat, hävda att Isak ska ses som tvåa efter sju starter i Holland och ~40 minuter i landslaget?
Annars har jag, personligen, inte helt släppt tanken om ett enmannaanfall. I mitt tycke finns det så många starka mittfältare i Sverige i dagsläget att det vore möjligt med ett femmannamittfält. Lite jobbigt när Isak håller på att slå igenom på allvar, men ja, släpper inte tanken helt än i alla fall.
Edit: Eller jo, jag vet att det finns ett antal AIKare som redan ser Isak som given (och har gjort det sedan första målet i den svarta tröjan), men...