2019-03-27, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
"flEsT nOlLoR bETydeR aTt Man ÄR eN bÄtTre MålVakT" - ville91
Sa det som exempel.... Tycker han är bättre än Isak. Isak är bättre på en sak.. fötterna och det är det enda
Citera
2019-03-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Hur kan folk försvara Bergs prestationer?

Jag är en stor gnällspik vad gäller Berg. Men det går inte att ta ifrån honom att han är en bra fysisk spelare som gör ett enastående defensivt jobb och är grym att agera vändpunkt. Det samt hans rutin är faktiskt ruggigt värdeful i vissa matchbilder så som t.e.x matcherna mot Spanien.

Men i matcher där vi är favoriter och förväntas lira boll ser jag hellre rörliga tekniska och kliniska anfallare som Quaison/Isak.

Mitt hopp är att Janne ser det så med och kör Berg/Quaison och Isak/Quaison beroende på motstånd.
Citera
2019-03-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Om Antonsson fortsätter att gå som tåget så har jag inget emot att han och Andersson/X konkurrerar om 4e anfallar platsen faktiskt. Ser gärna att den 4e platsen där roteras baserat på form eller en joker.

Quaison & Isak bör dock ha 2 platser om de fortsätter som de gör. Berg är nyttig som fan med sitt fysiska spel och defensiva lir men vi såg denna samling att Quaison är ett monster defensivt med. Vet inte hur många gånger jag såg honom va nere vid våran box och sno boll och spelvända själv.
Jag vill dock verkligen att Claesson tas ut som en ytter och inte anfallare. Han är livsfarlig som ytter med gång på gång framåt samtidigt som han bidrar mer defensivt därifrån. Han är 100% nyttigast för oss där och med Quaisons framfart behöver han inte tvingas in där framme.

Quaison och Isak borde vara solklara. Berg är usel målmässigt, men var bra spelmässigt igår i alla fall. Tycker att Quaison är förstaval i dagsläget. Isak kan mycket väl vara andraval till nästa samling, men än så länge har han lite kvar för att ses som given tvåa - i min bok iaf.

Blir intressant att se om Isak fortsätter imponera i Holland, hur MFFs (eller Allsvenska generellt) anfallare levererar, om Kiese-Thelin eller Guidetti vaknar till liv och så vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Alltså skrev att jag missade den artikeln..... Hur många bra matcher har Berg gjort senaste året? Berg är medioker. 0 mål i VM och fortfarande mållös i år för klubblaget. Förstår ej vad janne ens tar ut berg i Landslaget... Isak har överglänst berg.. Sverige måste våga ge talanger chansen. Berg har inget i landslaget att göra. Och det är fler som tycker!!

Det tog lite tid för mig att skriva meddelandet, var inte vid datorn så missade det.

Jag förstår att det är lätt att peka på Bergs senaste år, men det är rätt lätt att argumentera mot Isak med exakt samma typ av argument.
Citera
2019-03-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Quaison och Isak borde vara solklara. Berg är usel målmässigt, men var bra spelmässigt igår i alla fall. Tycker att Quaison är förstaval i dagsläget. Isak kan mycket väl vara andraval till nästa samling, men än så länge har han lite kvar för att ses som given tvåa - i min bok iaf.

Blir intressant att se om Isak fortsätter imponera i Holland, hur MFFs (eller Allsvenska generellt) anfallare levererar, om Kiese-Thelin eller Guidetti vaknar till liv och så vidare.

Håller med. Även ifall jag är en av Isaks största propagerare(går det att börja propagera så? :S) så är jag helt enig om att det är för tidigt att säga att Isak är given 2a p.g.a som du säger, en mindre sample-size. Fortsätter han som han gör dock blir han given. Som det ser ut nu har han en given plats iaf. Quaison given 1a som du säger. Speciellt när han gör sånt bra defensivt jobb med. Han och Claesson är livsfarliga offensivt samtidigt som de gör otroligt mycket bakåt. Så otroligt nöjd med dem 2. Har gnällt om att Claesson ska spelas sedan Janne kom visserligen haha.

Thelin & GUidetti har jag 0 hopp om. Delvis för att de inte har så höga tak samtidigt som Quaison/Isak m.m är bättre och spelar. Skulle inte förvåna mig om Gyökeres får till ett lån eller något att han går förbi dem med.
Citera
2019-03-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Håller med. Även ifall jag är en av Isaks största propagerare(går det att börja propagera så? :S) så är jag helt enig om att det är för tidigt att säga att Isak är given 2a p.g.a som du säger, en mindre sample-size. Fortsätter han som han gör dock blir han given. Som det ser ut nu har han en given plats iaf. Quaison given 1a som du säger. Speciellt när han gör sånt bra defensivt jobb med. Han och Claesson är livsfarliga offensivt samtidigt som de gör otroligt mycket bakåt. Så otroligt nöjd med dem 2. Har gnällt om att Claesson ska spelas sedan Janne kom visserligen haha.

Thelin & GUidetti har jag 0 hopp om. Delvis för att de inte har så höga tak samtidigt som Quaison/Isak m.m är bättre och spelar. Skulle inte förvåna mig om Gyökeres får till ett lån eller något att han går förbi dem med.

Jag tror inte heller på Guidetti och Thelin. Deras namn var typ de enda som dök upp i min febersjuka skalle.

Men som sagt, cirka två och en halv månad till nästa samling. Håller Isak denna formen uppe, samtidigt som Berg är Berg, är han tvåa i min bok - men inte ens den mest inbitna AIKaren kan väl, med handen på hjärtat, hävda att Isak ska ses som tvåa efter sju starter i Holland och ~40 minuter i landslaget?

Annars har jag, personligen, inte helt släppt tanken om ett enmannaanfall. I mitt tycke finns det så många starka mittfältare i Sverige i dagsläget att det vore möjligt med ett femmannamittfält. Lite jobbigt när Isak håller på att slå igenom på allvar, men ja, släpper inte tanken helt än i alla fall.

Edit: Eller jo, jag vet att det finns ett antal AIKare som redan ser Isak som given (och har gjort det sedan första målet i den svarta tröjan), men...
Citera
2019-03-27, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R

Det tog lite tid för mig att skriva meddelandet, var inte vid datorn så missade det.

Jag förstår att det är lätt att peka på Bergs senaste år, men det är rätt lätt att argumentera mot Isak med exakt samma typ av argument.
Varför ej ge honom chansen? Tycker klart Antonsson bör gå före Berg
Citera
2019-03-27, 22:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Vilket är sämsta lag man kan få ihop med spelare som egentligen inte borde spela?

Olsen/Hedman
Högerbacken från Hammarby som snyltar på Zlatan? (Namn?)
Anders Svensson (Sista åren, ugh)
Den defensiva mittfältaren vars farsa tränade Bajen. (Namn?)
Zengin
Berg
Citera
2019-03-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vilket är sämsta lag man kan få ihop med spelare som egentligen inte borde spela?

Olsen/Hedman
Högerbacken från Hammarby som snyltar på Zlatan? (Namn?)
Anders Svensson (Sista åren, ugh)
Den defensiva mittfältaren vars farsa tränade Bajen. (Namn?)
Zengin
Berg

Varför bör Olsen inte spela? Vem var bättre än Hedman?Högerbacken tänker du på Östlund, men alternativen som fanns var fan inte så mycket bättre. Den defensiva mittfältaren är Tobbe Linderoth som var kung i landslaget.

Tillbaka till skolbänken med dej!
Citera
2019-03-27, 23:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Varför bör Olsen inte spela? Vem var bättre än Hedman?Högerbacken tänker du på Östlund, men alternativen som fanns var fan inte så mycket bättre. Den defensiva mittfältaren är Tobbe Linderoth som var kung i landslaget.

Tillbaka till skolbänken med dej!

För Olsen är osäker och sprider osäkerhet. Han ser rädd ut, och han tar ungefär 10 halvhjärtade beslut per sekund och går aldrig fullt för nåt. Gå ut? Plocka? Stanna på linjen? AAAH, JAG, ehhh.. HÄRDSMÄLT... mål i baken...

Linderoth var inte bra, förutom på en sak: Springa. Det man inte har i huvudet får man ta igen med benen, och det gjorde han, för han var inte direkt någon Makeléle. Den sistnämnda var alltid steget före och stod rätt. Linderoth var alltid fel ute och fick kuta in i rätt position.

Hedman
Östlund - x - x - x
Zengin - x - Linderoth - x
Berg - x

Vi har alltid haft bra vänsterbackar, och hyggliga mittbackar, så de blir svåra. Mellbergs långbollar och älgkalvben kanske kan placera honom, men nja...
Citera
2019-03-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Linderoth var inte bra, förutom på en sak: Springa. Det man inte har i huvudet får man ta igen med benen, och det gjorde han, för han var inte direkt någon Makeléle. Den sistnämnda var alltid steget före och stod rätt. Linderoth var alltid fel ute och fick kuta in i rätt position.

Vi har alltid haft bra vänsterbackar, och hyggliga mittbackar, så de blir svåra. Mellbergs långbollar och älgkalvben kanske kan placera honom, men nja...

Skaffa glasögon!

Fotboll handlar inte bara om det offensiva utan även det defensiva.

Linderoth sprang inte bara. Löjligaste jag hört.
Citera
2019-03-28, 00:09
Medlem
snillet_1s avatar
Hedman var usel för att vara startmålvakt i ett svenskt landslag. Vad var det han hade bakom sig, Magnus Kihlstedt, Lasse Eriksson och han med rastaflätorna som bröt benet? Eddie Gustafsson tror jag han hette. Helt klart en svag period i svenskt landslagsmålvaktsspel.

Hellström, Ravelli - här kommer sopan Hedman helt plötsligt - Isaksson och nu Olsen.

Det jag kan störa mig på med Olsen är att han för ofta ger upp bollar/blir fastfrusen på linjen och inte ens kastar sig. Tycker att han och Isaksson påminner en del om varandra, Olsen något bättre i utrusningar och liknande men är inte säker på att han läser spelet lika bra. Isaksson blev inte staty så ofta som Olsen blir som jag minns det.

Jonas Olsson och Markus Rosenberg är två andra spelare som bör läggas in i en elva bland såna som i alla fall spelade mer än nån januariturné.
Senast redigerad av snillet_1 2019-03-28 kl. 00:14.
Citera
2019-03-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hedman var usel för att vara startmålvakt i ett svenskt landslag. Vad var det han hade bakom sig, Magnus Kihlstedt, Lasse Eriksson och han med rastaflätorna som bröt benet? Eddie Gustafsson tror jag han hette. Helt klart en svag period i svenskt landslagsmålvaktsspel.

Hellström, Ravelli - här kommer sopan Hedman helt plötsligt - Isaksson och nu Olsen.

Det jag kan störa mig på med Olsen är att han för ofta ger upp bollar/blir fastfrusen på linjen och inte ens kastar sig. Tycker att han och Isaksson påminner en del om varandra, Olsen något bättre i utrusningar och liknande men är inte säker på att han läser spelet lika bra. Isaksson blev inte staty så ofta som Olsen blir som jag minns det.

Jonas Olsson och Markus Rosenberg är två andra spelare som bör läggas in i en elva bland såna som i alla fall spelade mer än nån januariturné.
Rosenbergs landslagskarriär är fan trist att tänka på. Han var betydligt bättre än vad facit säger. Han spelade bra i Bremen under samma år som han var aktuell. Dålig timing för det va då vi hade bra anfallare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in