Citat:
Ursprungligen postat av
ville91
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/sadiku-oppnade-for-blagult---svff-bra-fotbollsspelare-ar-alltid-valkomna/
Isak som tredjeval?? Borde vara startspelare framför Berg som ej kan göra mål.. Sadiku är defensiv mittfältare och konkurrerar inte med Sema eller Forsberg. Ekdal och Hiljemark konkurrerar med Jakob Johansson.
Nu får han, som mishima skriver, inte spela för Sverige. Hade han ens varit aktuell? Spelar en del i mittenlaget Kasimpasa, men vad betyder det egentligen?
Jag håller det som absolut omöjligt att Sadiku skulle vara Sveriges bästa defensiva mittfältare.
Ja, Isak är tredjeval i dagsläget i min bok. Har gjort det bra i ett fåtal matcher i Holland, och ett par pigga minuter i landslaget. Men det är, enligt mig, inte tillräckligt att ta en given anfallsplats i landslaget - inte än. Kanske nästa samling.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Jag är faktiskt villig att hålla med nu när "dimman" lagt sig efter VM. Granen är helt klart en bra spelare inom sina områden så som luftrummet och ledarpersonlighet osv. Galant där. Men när han inte har Lindelöf vid sin sida att kompensera för hans svaga sidor så blir det genast inte samma sak. Jansson har istortsett samma styrkor som Granen fast är yngre, spelar på högre nivå och bättre generellt. Det handlar mest om att spela in honom.
Seb håller jag med om med. DOck tycker jag han va mer än "ok" tidigare. Galant i kvalet och VM för oss. Tycker både han och Svensson kan ersättas snart dock för som du säger har vi ett överflöd av bra mittfältare.
Jag tycker helt ärligt att Både Fransson & Thern håller landslagskvalité trots att de lirar i Allsvenskan t.e.x.
Blir intressant om Leeds tar klivet upp i år (som man iofs sagt de senaste åren). Kan man ha en Premier League-back på bänken till förmån för en 34-årig Allsvensk back?
Instämmer helt i att både Thern och Fransson håller landslagskvalité. Även Antonsson borde vara aktuell som tredje- eller fjärdeanfallare kan jag tycka.