2019-03-27, 15:45
Medlem
selusts avatar
Märkligt försvarande på hörnan igår. Ingen som håller någon stolpe överhuvudtaget. Hade nån stått på den bakre hade bollen aldrig gått in. Claesson försöker med någon panikbrytning i sista stund förgäves.

Just sådana här grejer som Sverige brukar vara bra på? Att taktiskt gå bort sig på en hörna i sista sekunden är fan inte acceptabelt.
Citera
2019-03-27, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Tänk att först välja Milosevic före både Pontus Jansson och Filip Helander, samt Sadiku (menar du Loret, den kosovanska landslagsmannen?) före Ekdal, Hiljemark, Forsberg, Sema med flera och sen protestera att någon skämtsamt väljer Pettersson och Nyman...

- - -
Flera positiva saker den här samlingen:
* Quaison har verkligen tagit platsen i anfallet bredvid Berg.
* Isak har cementerat sig som tredjeval.
* Claesson är landslagets mest givna mittfältare.
* Granqvist och Seb Larsson ser sämre och sämre ut. Håller dom till EM?

Edit:
Ytterligare en positiv sak är att AIKare (och alla andra?) kanske förstår att Allsvenska toppspelare absolut håller för landslaget. Nu ska vi bara enas vilka som är de Allsvenska toppspelarna så vi kan ha en meningslös diskussion som aldrig kommer nå Janne.
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/sadiku-oppnade-for-blagult---svff-bra-fotbollsspelare-ar-alltid-valkomna/

Isak som tredjeval?? Borde vara startspelare framför Berg som ej kan göra mål.. Sadiku är defensiv mittfältare och konkurrerar inte med Sema eller Forsberg. Ekdal och Hiljemark konkurrerar med Jakob Johansson.
Citera
2019-03-27, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Fråga; hur många smileys behöver man lägga till för att ville91 ska fatta att man inte är helt allvarlig?

Vem hade flest nollor i Allsvenskan? Isak Pettersson är bra men inte bättre än Linnér.
Citera
2019-03-27, 16:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/sadiku-oppnade-for-blagult---svff-bra-fotbollsspelare-ar-alltid-valkomna/

Isak som tredjeval?? Borde vara startspelare framför Berg som ej kan göra mål.. Sadiku är defensiv mittfältare och konkurrerar inte med Sema eller Forsberg. Ekdal och Hiljemark konkurrerar med Jakob Johansson.

Däremot kan inte Sadiku spela för det svenska landslaget. Han är bunden till Kosovo. Artikeln du länkar till är inaktuell.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/blagults-besked---sadiku-inte-tillganglig-kan-inte-byta-igen/
Citera
2019-03-27, 16:21
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Däremot kan inte Sadiku spela för det svenska landslaget. Han är bunden till Kosovo. Artikeln du länkar till är inaktuell.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/blagults-besked---sadiku-inte-tillganglig-kan-inte-byta-igen/
Bra, han har ju redan valt bort det svenska landslaget. Dessutom har han gjort 4 landskamper för Kosovo. Han är inte välkommen tillbaka.
Citera
2019-03-27, 16:22
Medlem
Citat:
Jag är säkert lite färgad här. Men jag tycker att Granqvist är en otroligt överskattad försvarare. Jag tycker att han går bort sig på tok för ofta defensivt, och är ganska medioker med boll. Han haussades rejält efter VM eftersom han gjorde två straffmål, vilket ursäktade hans emellanåt klumpiga försvarsspel (där han räddades av någon annan). Jag ser gärna att Jansson tar över så fort som möjligt.

Seb Larsson är en ok spelare emellanåt. Varken bra eller dålig i mina ögon. Problemet är att vi har så många spelare som är bättre i dagsläget, enligt mig.
Jag är faktiskt villig att hålla med nu när "dimman" lagt sig efter VM. Granen är helt klart en bra spelare inom sina områden så som luftrummet och ledarpersonlighet osv. Galant där. Men när han inte har Lindelöf vid sin sida att kompensera för hans svaga sidor så blir det genast inte samma sak. Jansson har istortsett samma styrkor som Granen fast är yngre, spelar på högre nivå och bättre generellt. Det handlar mest om att spela in honom.

Seb håller jag med om med. DOck tycker jag han va mer än "ok" tidigare. Galant i kvalet och VM för oss. Tycker både han och Svensson kan ersättas snart dock för som du säger har vi ett överflöd av bra mittfältare.

Jag tycker helt ärligt att Både Fransson & Thern håller landslagskvalité trots att de lirar i Allsvenskan t.e.x. För att inte tala om Lewicki i form. Han är ruggigt fin då.
Citat:

Ja han varken platsar eller kan så borde inte ens diskuteras.
Senast redigerad av znorlax 2019-03-27 kl. 16:28.
Citera
2019-03-27, 16:26
Avslutad
Citat:

Missade den sorry men då är Lewicki nästa val
Citera
2019-03-27, 16:44
Medlem
Citat:

Nu får han, som mishima skriver, inte spela för Sverige. Hade han ens varit aktuell? Spelar en del i mittenlaget Kasimpasa, men vad betyder det egentligen?

Jag håller det som absolut omöjligt att Sadiku skulle vara Sveriges bästa defensiva mittfältare.

Ja, Isak är tredjeval i dagsläget i min bok. Har gjort det bra i ett fåtal matcher i Holland, och ett par pigga minuter i landslaget. Men det är, enligt mig, inte tillräckligt att ta en given anfallsplats i landslaget - inte än. Kanske nästa samling.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag är faktiskt villig att hålla med nu när "dimman" lagt sig efter VM. Granen är helt klart en bra spelare inom sina områden så som luftrummet och ledarpersonlighet osv. Galant där. Men när han inte har Lindelöf vid sin sida att kompensera för hans svaga sidor så blir det genast inte samma sak. Jansson har istortsett samma styrkor som Granen fast är yngre, spelar på högre nivå och bättre generellt. Det handlar mest om att spela in honom.

Seb håller jag med om med. DOck tycker jag han va mer än "ok" tidigare. Galant i kvalet och VM för oss. Tycker både han och Svensson kan ersättas snart dock för som du säger har vi ett överflöd av bra mittfältare.

Jag tycker helt ärligt att Både Fransson & Thern håller landslagskvalité trots att de lirar i Allsvenskan t.e.x.

Blir intressant om Leeds tar klivet upp i år (som man iofs sagt de senaste åren). Kan man ha en Premier League-back på bänken till förmån för en 34-årig Allsvensk back?

Instämmer helt i att både Thern och Fransson håller landslagskvalité. Även Antonsson borde vara aktuell som tredje- eller fjärdeanfallare kan jag tycka.
Citera
2019-03-27, 16:45
Medlem
Korders avatar
Citat:
Vem hade flest nollor i Allsvenskan? Isak Pettersson är bra men inte bättre än Linnér.

"flEsT nOlLoR bETydeR aTt Man ÄR eN bÄtTre MålVakT" - ville91
Citera
2019-03-27, 16:52
Medlem
Citat:
Nu får han, som mishima skriver, inte spela för Sverige. Hade han ens varit aktuell? Spelar en del i mittenlaget Kasimpasa, men vad betyder det egentligen?

Jag håller det som absolut omöjligt att Sadiku skulle vara Sveriges bästa defensiva mittfältare.

Ja, Isak är tredjeval i dagsläget i min bok. Har gjort det bra i ett fåtal matcher i Holland, och ett par pigga minuter i landslaget. Men det är, enligt mig, inte tillräckligt att ta en given anfallsplats i landslaget - inte än. Kanske nästa samling.

Blir intressant om Leeds tar klivet upp i år (som man iofs sagt de senaste åren). Kan man ha en Premier League-back på bänken till förmån för en 34-årig Allsvensk back?

Instämmer helt i att både Thern och Fransson håller landslagskvalité. Även Antonsson borde vara aktuell som tredje- eller fjärdeanfallare kan jag tycka.
Om Antonsson fortsätter att gå som tåget så har jag inget emot att han och Andersson/X konkurrerar om 4e anfallar platsen faktiskt. Ser gärna att den 4e platsen där roteras baserat på form eller en joker.

Quaison & Isak bör dock ha 2 platser om de fortsätter som de gör. Berg är nyttig som fan med sitt fysiska spel och defensiva lir men vi såg denna samling att Quaison är ett monster defensivt med. Vet inte hur många gånger jag såg honom va nere vid våran box och sno boll och spelvända själv.
Jag vill dock verkligen att Claesson tas ut som en ytter och inte anfallare. Han är livsfarlig som ytter med gång på gång framåt samtidigt som han bidrar mer defensivt därifrån. Han är 100% nyttigast för oss där och med Quaisons framfart behöver han inte tvingas in där framme.
Citera
2019-03-27, 16:58
Avslutad
Hur kan folk försvara Bergs prestationer?
Citera
2019-03-27, 17:00
Avslutad
Citat:

Alltså skrev att jag missade den artikeln..... Hur många bra matcher har Berg gjort senaste året? Berg är medioker. 0 mål i VM och fortfarande mållös i år för klubblaget. Förstår ej vad janne ens tar ut berg i Landslaget... Isak har överglänst berg.. Sverige måste våga ge talanger chansen. Berg har inget i landslaget att göra. Och det är fler som tycker!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in