2019-11-18, 07:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Detta är mer eller mindre en januari-turné approach som jag misstänkte faktiskt. Därför jag nämnde Gagliolo högerback och förväntade mig väldigt många byten, någon sida bak.
Det är tre byten, trots matchens betydelse så ingår den i EM-kvalet.
Citera
2019-11-18, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
När har han sagt något om speltid som huvud anledning?
De gånger jag har hört honom så är det ju betydligt mer komplicerat än så.
Och vissa spelare är mer beroende av speltid än andra, t.ex. Isaksson.

Ja Janne sa att han inte tog med Ken Sema pga dålig speltid i Watford. Jag såg själv intervjun
Citera
2019-11-18, 08:45
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är väl ändå bara tre byten som gäller i dagens match?

Ja, stämmer bra. Det är trots allt en EM-kval match.

---

Nog för att det stapplade lite i kvalet- men sjuk som jag är hoppas jag på en svårare kvalgrupp till VM 2022. Förra VM-kvalet hade allt, och det var helt sjukt förlösande när vi vann mot Italien; att pendla mellan hopp och förtvivlan i 2x 90 minuter.. det man lever för.

Att vi fick möta Holland, Frankrike mfl och stod på oss bra var också mäktigt, visade att vi hör hemma i toppen. Håller tummarna att vi får lite högre rankade "mittenlag" och en toppnation, typ England som högsta seedade lag.
Citera
2019-11-18, 10:10
Medlem
BarryHeros avatar
Nog för att jag är svag för den hårdföre vikingaitalienaren Riccardo Gagliolo och ser fram emot hans landslagsdebut men visst osar denna elva en stor släng populism från den annars så principfaste Janne Andersson. Man får anta att han med denna startuppställning vill blidka den supporterpöbel med vissa icke-namngivna flashbackfigurer i täten som med högljudda röster ropat på "nya spännande namn" under hela 2019 års EM-kval.

Frågan är om det inte finns en risk att Janne Andersson har öppnat upp Pandoras ask med denna Hamrén-elva. Skräckscenariot är att det blir "succé" ikväll (tänk en 3-0-seger där spelare som Tankovic, Isak, och Sema petar in ett par bollar mot ett håglöst Färöarna) och vi får tillbringa hela våren med att höra 400Ben, HaconBacon, m.fl. skrika efter denna populistelva i EM-premiären 2020 eftersom Tankovic och Isak "rullade ut Färöarna".

Nej, jag hade hellre sett en så pass ordinarie elva som möjligt ikväll där man fick avsluta med en fin 5-0-seger på Friends mot Färöarna där man fortsätter i samma fotbollsanda som i första halvlek mot Rumänien i fredags.

Det bästa inför EM vore nog att denna reservelva låg under med 0-2 efter en timme och spelare som Sebastian Larsson, Marcus Berg, och Emil Forsberg kom in i andra halvlek för att vända på steken till 3-2.
Citera
2019-11-18, 10:28
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nog för att jag är svag för den hårdföre vikingaitalienaren Riccardo Gagliolo och ser fram emot hans landslagsdebut men visst osar denna elva en stor släng populism från den annars så principfaste Janne Andersson. Man får anta att han med denna startuppställning vill blidka den supporterpöbel med vissa icke-namngivna flashbackfigurer i täten som med högljudda röster ropat på "nya spännande namn" under hela 2019 års EM-kval.

Frågan är om det inte finns en risk att Janne Andersson har öppnat upp Pandoras ask med denna Hamrén-elva. Skräckscenariot är att det blir "succé" ikväll (tänk en 3-0-seger där spelare som Tankovic, Isak, och Sema petar in ett par bollar mot ett håglöst Färöarna) och vi får tillbringa hela våren med att höra 400Ben, HaconBacon, m.fl. skrika efter denna populistelva i EM-premiären 2020 eftersom Tankovic och Isak "rullade ut Färöarna".

Nej, jag hade hellre sett en så pass ordinarie elva som möjligt ikväll där man fick avsluta med en fin 5-0-seger på Friends mot Färöarna där man fortsätter i samma fotbollsanda som i första halvlek mot Rumänien i fredags.

Det bästa inför EM vore nog att denna reservelva låg under med 0-2 efter en timme och spelare som Sebastian Larsson, Marcus Berg, och Emil Forsberg kom in i andra halvlek för att vända på steken till 3-2.

Det är ju knappast första gången han mönstrar en reservbetonad elva? Hänt flera gånger tidigare, bla mot Portugal borta, som vi vann med 2 - 3.
Citera
2019-11-18, 10:47
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Det är ju knappast första gången han mönstrar en reservbetonad elva? Hänt flera gånger tidigare, bla mot Portugal borta, som vi vann med 2 - 3.
Nej, men denna gång handlar det idel om populism. Janne Andersson vill blidka Marcus Berg-hatarna som vill ha in de nya exotiska namnen. Det mer naturliga hade varit att fortsätta spela in den ordinarie elvan i den match som är den sista tävlingsmatchen inför EM 2020.

Portugalmatchen var en träningsmatch blott tre dagar efter en viktig VM-kvalmatch mitt under det kvalet. Där var det mer logiskt att lufta reserverna. Sen kom inte vändningen i den matchen förrän ordinarie spelare som Mikael Lustig, Jimmy Durmaz, och Marcus Berg kom in i andra halvlek.
Citera
2019-11-18, 11:12
Medlem
BarryHeros avatar
Tog precis en titt på sociala medier. Janne Andersson gör 10 förändringar jämfört med startelvan senast och ändå pratar folk om "fege Janne" för att han inte startar med Danne Kula. 10 förändringar och han lyckas ändå inte vinna över pöbeln.

Otroligt.
Citera
2019-11-18, 11:16
Medlem
Ambivalens_s avatar
Janne anser kanske att just Färöarna är så kasst motstånd att det inte ger de etablerade spelarna särskilt mycket att spela den här matchen, inte ens för att bättra samspelet mellan säg Berg och Quaison. Då är det kanske bättre att ge alla reservspelare en chans att komma in i landslaget, känna sig delaktiga, och få lite mer erfarenhet. Det som stjälpte Sverige i VM var ju delvis att bänken var för oförmögen att bidra och förändra matchbilder vid behov.
Citera
2019-11-18, 11:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Tror inte att det är nån risk, faktiskt. Janne A har visat att han har integritet och inte anpassar sig efter media och diverse tyckare (även om han var onödigt undergiven i samband med Zlatans grundlösa rasismanklagelser). Som du skriver är han principfast, och med tanke på vad hans principer har inneburit för landslaget så tror jag inte att en match mot Färöarna ändrar på det, oavsett utfallet. Det hade varit en annan sak med Hamrén .
Citera
2019-11-18, 11:35
Medlem
BarryHeros avatar
Fyra spelare blir ikväll officiellt bundna till det svenska landslaget för all landslagsframtid:

Ken Sema (som annars kunde valt Kongo), Danne Kula (som har varit i samspråk med det nordmakedonska förbundet), Riccardo Gagliolo (som Italiens förbundskapten har tittat på), och Muamer Tankovic (som Bosnien ville ha över ett tag).
Citera
2019-11-18, 11:50
Medlem
Blir det debut för Nordfeldt i tävlingssammanhang ikväll? Han har varit med rätt länge så det är väl på tiden att han får göra det isf.
Citera
2019-11-18, 12:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Tog precis en titt på sociala medier. Janne Andersson gör 10 förändringar jämfört med startelvan senast och ändå pratar folk om "fege Janne" för att han inte startar med Danne Kula. 10 förändringar och han lyckas ändå inte vinna över pöbeln.

Otroligt.

I det här fallet har "pöbeln" rätt. Kulusevski är ju ganska självklart den man är absolut mest spänd på att få se i det här gänget och så är han den ende som inte får chansen. Helt fel agerat av Janne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in