Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Inkluderar du spelare som har avslutat sin karriär finns det nog några stycken som bor kvar i Sverige. Jag vet på rak arm två stycken, Peter Ijeh och Joseph Elanga.
Ja, det finns säkerligen en del som har hunnit skaffa sig familj i Sverige, då blir det ju en annan sak. Borde ha lagt till den delen även i sista stycket, inte bara i näst sista. Nu har jag ingen koll på just dom två, dom kanske har "försvenskats" helt själva men det är förmodligen väldigt ovanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Om han föredrar Sveriges U21 och nekar Ghanas A-lags erbjudande så måste de ju endå säga något, eller hur?
Annars vet jag inte vad han kan göra för att bevisa det om inte Neka A-lags erbjudande för EVENTUELLT U21 spel räcker.
Jag citerar mig själv här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Att bara snacka betyder ingenting.

Och även om han skulle spela för Sveriges U21 så behöver inte det betyda nånting heller. Han kanske tackar nej till Ghana nu på grund av sin personliga karriär och han kanske tackar ja till Sveriges U-21 på grund av sin personliga karriär.
Som Sunrise skrev här ovan, många unga spelare väljer landslag efter vad som är bäst för deras karriär, det är inget som jag vill stödja.