2017-11-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Tror Sverige förlorar med 1-2 efter mål av inhoppande Guidetti
Då går väl Sverige vidare?
Om Sverige gör 1 mål måste Italien göra 3 mål för att sno våran VM-plats. Ett sånt övertag tror jag inte att vi släpper även om man aldrig kan vara helt säker förstås.
Citera
2017-11-11, 00:14
Medlem
Citat:

Trodde faktiskt att Gurra sattes in på högerbacken rakt av & att Johan Larsson som är en naturlig högerback dissades hårt. Men fattade sen att bytet skedde på mitten och att Seb spelade högerback. Janne sätter för övrigt aldrig in oprövade kort. Skönt att V C visade lite klass idag.
Citera
2017-11-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Man är ändå rätt stolt att ett litet nordiskt land som Sverige har 50 000 på läktarna och besegrar både Italien och Frankrike samt skickar ut Holland.

Det är nästan bara Tyskland i världen som är lite för bra.

Skål för det nygamla svenska landslaget
Och hoppas Janne stannar fram till pension.

Glöm heller inte bort att Sverige även besegrade Portugal tidigt i våras, landskamp dock.
Senast redigerad av Profec 2017-11-11 kl. 00:53.
Citera
2017-11-11, 01:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ja, men jag tror tyvärr inte att Sverige kommer att göra något mål på San Siro. Det kommer att vara helt andra förutsättningar där.
Citera
2017-11-11, 01:45
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, men jag tror tyvärr inte att Sverige kommer att göra något mål på San Siro. Det kommer att vara helt andra förutsättningar där.

Tror Sverige definitivt kan hänga en balja, helst på straff.
Citera
2017-11-11, 01:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Tror Sverige definitivt kan hänga en balja, helst på straff.

Tror 3-0 till Italien.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-11-11 kl. 01:51.
Citera
2017-11-11, 01:54
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Tror 3-0 till Italien.

Utan Veratti och Chiellini ser jag det som en omöjlighet. Inte en chans att Sverige bara böjer sig så!
Citera
2017-11-11, 02:00
Medlem
Vågar man tippa 1-0 och vinst i straffläggning? Sverige skickar fram Zaza som joker.
Citera
2017-11-11, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Utan Veratti och Chiellini ser jag det som en omöjlighet. Inte en chans att Sverige bara böjer sig så!
Chiellini är väl inte borta nästa? Såg inte han få kort eller skadas idag? eller missminner jag mig?
Citera
2017-11-11, 02:35
Bannlyst
Det känns som att ”vi” fortsätter att ha medvind, momentum och att det är harmoni och en otroligt bra kemi i truppen. Jag tror att Sverige fixar det här och vilka hinder man har tagit sig förbi då. Eventuellt ett VM utan Holland och Italien och det skulle vara vårat fel.

Kan inte låta bli att börja tänka på vad det här laget kan prestera i VM. Det vore magiskt om vi tar oss vidare till åttondelsfinal och får möta tex. Mexico eller England där allting avgörs på straffar. Jag har i alla fall börjat drömma och svävar iväg ordentligt och det känns kanon, tack Janne! Vilken sommar det kan bli.

Det är otroligt skönt med en stabil förbundskapten igen.

På måndag blir vi klar!
Senast redigerad av akakajajj 2017-11-11 kl. 02:37.
Citera
2017-11-11, 05:53
Medlem
Korders avatar
Svårt att kritisera Jannes första kvalspel även om vi skulle torska i Milano och åka ut. Med det sagt känns truppen jävligt samlad och fokuserad, till skillnad från italienarna. Inte undra på heller, när de "leds" av Ventura. Helt sjukt var kritiska italienarna själva är mot den tränaren (redan innan kvällens match).

Lyckas vi bara peta in en balja på San Siro är vi nog i praktiken klara. Har mycket svårt att se Italien göra tre mål. De har spelarna för det, men definitivt inte spelet. Äga spelet lär man dock göra. Kan inte låta bli att tänka på ett scenario där italienarna tvingas öppna upp sig bakåt och Janne skickar fram yrvädren Forsberg och Sema på varsin kant. Kalabalik! Nu tror jag inte att Sema får speltid, men drömma kan jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Vågar man tippa 1-0 och vinst i straffläggning? Sverige skickar fram Zaza som joker.

Citera
2017-11-11, 09:44
Medlem
Citat:
Tror 3-0 till Italien.
Krävs egentligen en rejäl genomklappning av Sverige om det ska kunna ske. Kommer givetvis bli stentufft men gör vi en lika bra insats som igår tror jag att vi grejar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in