2017-05-08, 21:47
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Tror ni att Joseph Baffo vore något för landslaget? Helander är ju mest skadad och Milosevic har inte fått någon speltid under våren.

VNL, Jansson och Granqvist är ju givna men efter dessa tre tycker jag det känns oroväckande dåligt.
Ja om Nyman fran samma klubb kan vara landslagsaktuell sa varfor inte aven Joseph Baffo?
Citera
2017-05-15, 19:13
Medlem
Sitter och lyssnar på Lundhs Pod med Armenteros. Intressant snubbe med en riktigt fin säsong i ryggen, trots ett mediokert lag.
https://www.fotbollskanalen.se/holland-1/efter-succearet---armenteros-med-i-sasongens-lag/?utm_source=fotbollskanalen_fb

Vad tycker folket? Ska man ge honom en chans i landslaget? Med tanke på hans säsong och de övriga i landslaget känner jag lite att man ska testa honom i en vänskaps match iaf. Han och Berg är ju rätt överlägsna i målfacit. OCh ja, han spelar i Eredivisie men Grekland är inte den bästa ligan just nu heller och andra alternativ är knackiga som fan. Guidetti går ju att diskutera.

Vi behöver Strikers med bra avslut och det är väl där han & berg har udden just nu.
Citera
2017-05-16, 12:45
Medlem
Marathons avatar
Jag skulle inte ha något emot att se Armenteros i startelvan mot Norge 13/6, jag tycker att han verkar vara en riktigt skön kille och han har ju absolut haft en bra säsong.
Jag har försökt se några Heracles-matcher och han verkar vara en rätt hyfsat "targetspelare", riktigt stark och stabil och duktig på att hålla i bollen.
Citera
2017-05-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Jag skulle inte ha något emot att se Armenteros i startelvan mot Norge 13/6, jag tycker att han verkar vara en riktigt skön kille och han har ju absolut haft en bra säsong.
Jag har försökt se några Heracles-matcher och han verkar vara en rätt hyfsat "targetspelare", riktigt stark och stabil och duktig på att hålla i bollen.

Precis. Han verkar ha en väldigt hälsosam inställning med. Tror han kan "slotta" in rätt bra i dagens lag. Claesson på höger kanten och Armenteros framme. Något som borde testas mot Norge imo.
Citera
2017-05-22, 22:39
Bannlyst
Vi spelar mot Frankrike om 2 veckor, tiden går snabbt.

Truppen jag skulle vilja se.

Målvakter.

Citat:

Robin Olsen
Johannes Hopf
Karl-Johan Johnsson

Backar.

Citat:

Ludwig Augustinsson
Andreas Granqvist
Pontus Jansson
Victor Nilsson Lindelöf
Filip Helander
Niklas Hult
Emil Krafth
Mikael Lustig

Mittfältare.

Citat:

Victor Claesson
Jimmy Durmaz
Albin Ekdal
Emil Forsberg
Robin Quaison
Sam Larsson
Jakob Johansson
Oscar Hiljemark

Anfallare.

Citat:

John Guidetti
Marcus Berg
Totte Nyman
Samuel Armenteros

Ser ingen anledning att ta med Martin Olsson, helt bänkad i PLs sämsta lag, dags att ge Augustinsson den platsen permanent nu. Hult gör det bra i Grekland. Quaison borde spelas in, Larsson får kliva åt sidan. Toivonen kan nog bytas ut mot Armenteros.

Laguppställning:

Olsen
Lustig - Lindelöf - Granqvist - Augustinsson
Claesson - Ekdal - Johansson - Forsberg
Berg - Guidetti

Egentligen vill jag satsa ultra-defensivt, men med tanke på hur frukstansvärt bra vi spelade mot Frankrike i Frankrike så är det bara att köra på, nu har vi ju hemmaplan dessutom. Ett kryss har vi stor chans på om vi spelar lika bra som vi gjorde förra gången vi mötte dom.
Senast redigerad av marakoan 2017-05-22 kl. 22:42.
Citera
2017-05-22, 22:43
Medlem
anteri17s avatar
Toivonen och Berg gör varandra bättre och duger i krig. Armenteros ska isf ha Tottes plats. Egentligen gör det varken från eller till med tanke på att fjärdeforwardsrollen inte är särskilt tacksam.
Citera
2017-05-23, 00:08
Medlem
Marathons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marakoan
Ser ingen anledning att ta med Martin Olsson, helt bänkad i PLs sämsta lag

Okej..
Olsson är för det första inte bänkad och för det andra är Swansea långt ifrån PLs sämsta lag.
Han har blivit hyllad som en av januarifönstrets bästa värvning och har bara missat två matcher under våren på grund av mindre skador.
Citera
2017-05-23, 08:45
Medlem
bagarn29s avatar
Ta bort Durmaz och sätt in Niklas Eliasson. NE kan bli den svenske "Robben" på högerkanten och han blir ytterligare ett vapen vid frisparkar.

Olsen;
Lustig, Granen, VNL, Ludde;
Eliasson, Ekdal, Johansson, Forsberg;
Guidetti, Berg.
Citera
2017-05-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ta bort Durmaz och sätt in Niklas Eliasson. NE kan bli den svenske "Robben" på högerkanten och han blir ytterligare ett vapen vid frisparkar.

Olsen;
Lustig, Granen, VNL, Ludde;
Eliasson, Ekdal, Johansson, Forsberg;
Guidetti, Berg.

Hellre starta Claesson och testa Eliasson på träningsmatch/vänskapsmatch.

Claesson har helt klart gjort sig förtjänt av det.

EDIT: https://www.fotbollskanalen.se/u21-em/haksabanovic-uttagen-i-montenegros-a-landslag---ser-ut-att-vara-forlorad-for-bla/?utm_source=fotbollskanalen_fb

Sead Haksabanovic ser ut att välja annat landslag att representera.

Vi har sett det förr och det är inte så förvånande för han hade nog inte haft mycket till chans att få lira i Sveriges A-landslag med tanke på talangerna på den positionen vi har. Inge större förlust så sett men endå tråkigt för honom då montenegro är betydligt sämre.
Senast redigerad av znorlax 2017-05-23 kl. 15:20.
Citera
2017-05-23, 15:36
Medlem
Korders avatar
Claesson borde absolut vara uttagen och även aspirera på en startplats.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ja om Nyman fran samma klubb kan vara landslagsaktuell sa varfor inte aven Joseph Baffo?

Eftersom Nyman är given i startelvan medan Baffo mest nöter bänk. Startat en enda match senaste månaderna.
Citera
2017-05-23, 18:02
Medlem
BarryHeros avatar
Jättetalangen Sead Haksabanovic väljer att representera Montenegro istället för Sverige:
Citat:
Sead Haksabanovic är förlorad för det svenska fotbollslandslaget.
Den 18-åriga talangen har blivit inkallad till Montenegros A-landslag för att spela VM-kval mot Armenien i juni.
– Det är ett svårt beslut, men det känns rätt, säger Seads pappa och rådgivare Senad Haksabanovic.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/supertalangen-forlorad-for-svenska-landslaget/

Man borde göra som jag alltid gör på Football Manager, om någon har fler än ett landslag att välja på och är lovande -
spela honom i en (tävlings-)landskamp så fort som möjligt för att binda upp honom för all framtid.

Haksabanovics uppdaterade Wikipedia-sida:
Citat:
Sead Hakšabanović (born 4 May 1999) is a Swedish-born Montenegrian footballer who plays for Halmstads BK as an attacking midfielder.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Sead_Hak%C5%A1abanovi%C4%87
Senast redigerad av BarryHero 2017-05-23 kl. 18:13.
Citera
2017-05-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jättetalangen Sead Haksabanovic väljer att representera Montenegro istället för Sverige:

Man borde göra som jag alltid gör på Football Manager, om någon har fler än ett landslag att välja på och är lovande -
spela honom i en (tävlings-)landskamp så fort som möjligt för att binda upp honom för all framtid.

Haksabanovics uppdaterade Wikipedia-sida:

I Haksabanovics fall tycker jag inte Sverige har "svikit" honom genom att inte kalla upp honom. Vi har 3 spelare på samma positon som är mil före honom och går före honom. Samba, Viktor Claesson & Forsberg. Visst är han yngre och kanske skulle vart aktuell om 5-6 år eller nått år tidigare om han skulle skjutit i taket men det har inte funnits anledning till att investera tid i honom i dagsläget. Bättre att fokusera på andra talanger i tunnare positioner isåfall.

Han får ha is i kistan och förståelse eller gå till Montenegro som han gjort.

Då tycker jag vi ska skrika om att Niklas Eliasson ska få chansen på höger kanten om han fortsätter sin form lite till istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in