2016-10-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenfylden
Truppen mot Frankrike bör se ut så här:

Robin Olsen
Karl-Johan Johnsson
Jacob Rinne

Andreas Granqvist
Victor Lindelöf
Pontus Jansson
Alexander Milošević
Mikael Lustig
Emil Krafth
Oscar Wendt
Ludwig Augustinsson

Albin Ekdal
Oscar Hiljemark
Alexander Fransson
Rasmus Elm
Emil Forsberg
Jimmy Durmaz
Sam Larsson
Alexander Fanerud

Marcus Berg
John Guidetti
Carlos Strandberg
Ola Toivonen

Farnerud ska ej med. Inget framtidsnamn alls. För två år sedan när han var ordinarie i Torino kunde han varit ett namn men han är 32 och spelar i Häcken.
Rasmus Elm ska inte heller tillbaka, det finns unga namn att satsa på.

Hiljemark och Ekdal i mitten med Kristoffer Olsson, Tibbling mfl som kan konkurrera längre fram.
Citera
2016-10-11, 21:27
Medlem
Citat:
32 år är inte så gammalt ens. Fanerud har dominerat fullständigt i allsvenskan. Hade det inte varit för hans skadeproblem så hade han fortfarande lirat i Serie A.

Rasmus Elm är bara 28 år och i form den bästa mittfältaren vi har.

K.Olsson är inte ens en startspelare i danska ligan och Tibbling sitter på bänken i ett holländskt mittenlag.

Ja men de är 22 år. Elm vet man inte vad som händer med och han har aldrig utmärkt sig speciellt i landslaget. Farnerud har 2 år kvar, inget att satsa på.

Men visst, du kan ha rätt, kanske ska de med i truppen nu men jag ser gärna att man spelar in de yngre.
Citera
2016-10-11, 21:44
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
32 år är inte så gammalt ens. Fanerud har dominerat fullständigt i allsvenskan. Hade det inte varit för hans skadeproblem så hade han fortfarande lirat i Serie A.

Rasmus Elm är bara 28 år och i form den bästa mittfältaren vi har.

K.Olsson är inte ens en startspelare i danska ligan och Tibbling sitter på bänken i ett holländskt mittenlag.

Jag tycker din trupp är ganska bra, har hellre Strandberg än Kujovic även om Strandberg inte heller imponerar på mig egentligen. Nyman som fjärdeval är jag nöjd med.

Skulle nog bytt ut Fransson mot Olsson, Durmaz mot Tibbling, och så skulle jag försökt få in Hult i truppen, kanske på Farneruds bekostnad. Wahlqvist eller någon annan borde gå före Milosevic, som inte imponerat på mig de senaste åren.
Citera
2016-10-11, 22:54
Medlem
Populism att Guidetti ens blir uttagen.
Citera
2016-10-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMauler
Populism att Guidetti ens blir uttagen.

Ja han borde börjat leverera mer nu. Tror han kommer göra ett sämre år i Celta Vigo i år sen är det frågan vad som händer, blir att gå till något sämre lag i sämre liga.

Bottenlag i Italien eller Bundesliga?
Topplag i Grekland eller kanske spela i Turkiet?
Citera
2016-10-12, 00:17
Medlem
destroyer93s avatar
Var själv på matchen i måndags. Köpte billigaste biljetten, 200 spänn för ena kurvan på 3e etage. Blev dock nedflyttad till 1a etage pga av den dåliga biljettförsäljningen.

Varför inte sänka priset rejält istället? Jag menar 700+ för 1a etage? Vem vill betala det? Ta 250 spänn/biljetten för alla biljettkategorier istället och kör först till kvarn så ska det nog bli fart på biljettförsäljningen.

Bra spel överlag. Tycker dock att vi måste göra nånting åt Durmaz snart, väldigt många misstag i framförallt första halvlek. Bergs målmissar börjar bli en vana. Angående U21-spelare så skulle jag oclså gärna se en Carlos Strandberg i uttagningen, men inte riktigt än.
Citera
2016-10-12, 08:10
Medlem
mishimas avatar
Borde vi inte vara väldigt defensivt inriktade mot Frankrike borta?

Vet att Janne Andersson inte gillar att skifta för mycket, men känner att ett defensivt 5-3-2 och trångt på mitten kan vara sättet att fixa ett kryss. In med Pontus Jansson i backlinjen. Spela defensiv mittfältare tillsammans med Ekdahl och Hiljemark.
Citera
2016-10-12, 08:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Borde vi inte vara väldigt defensivt inriktade mot Frankrike borta?

Vet att Janne Andersson inte gillar att skifta för mycket, men känner att ett defensivt 5-3-2 och trångt på mitten kan vara sättet att fixa ett kryss. In med Pontus Jansson i backlinjen. Spela defensiv mittfältare tillsammans med Ekdahl och Hiljemark.
Jag är inte allt för mycket för att skifta uppställning i försvaret, utan ordentlig träning finns det risk för att det blir kaos av det.
Däremot att slänga in Wendt på yttermittfältet istället för Forsberg och kanske byta ut Hiljemark mot någon mer defensivt inriktad centralmittfältare hade jag tyckt var en bra idé. Fast vem det skulle vara är ju inte så lätt att säga eftersom det bara är Lewicki som har figurerat där den sista tiden.. Jacob Johansson kunde ju varit en lämplig kandidat men Janne verkar inte tycka så.
Citera
2016-10-12, 08:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag är inte allt för mycket för att skifta uppställning i försvaret, utan ordentlig träning finns det risk för att det blir kaos av det.
Däremot att slänga in Wendt på yttermittfältet istället för Forsberg och kanske byta ut Hiljemark mot någon mer defensivt inriktad centralmittfältare hade jag tyckt var en bra idé. Fast vem det skulle vara är ju inte så lätt att säga eftersom det bara är Lewicki som har figurerat där den sista tiden.. Jacob Johansson kunde ju varit en lämplig kandidat men Janne verkar inte tycka så.

Jag tänker på MFF:s Champions League-kval mot Salzburg 2014. Man ställde upp en fembackslinje som man bara hade tränat på vid ett tillfälle. Det var ett överraskande drag som lyckades. Andersson är en för lite gambler för att göra det, men tanken är frestande.
Citera
2016-10-12, 09:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag tänker på MFF:s Champions League-kval mot Salzburg 2014. Man ställde upp en fembackslinje som man bara hade tränat på vid ett tillfälle. Det var ett överraskande drag som lyckades. Andersson är en för lite gambler för att göra det, men tanken är frestande.
Fast det är ett par stycken väldigt stora skillnader.
Dels så kände MFF:s spelare varandra utan och innan, det gör inte landslaget.
Men framför allt så är Frankrike ett helt annat lag än Salzburg. Salzburg var kanske världens mest lättlästa lag, täpp till i mitten så kommer dom ingenstans. Det spelade ingen som helst roll hur stora korridorer det fanns på kanterna i den matchen för Salzburgs spelare vägrade kategoriskt att använda dom yttersta 15 meterna av planen annat än till försvarsspel. I försvaret kunde MFF spela med 3 innermittfältare och 3 mittbackar samtidigt utan att riskera någonting. Skulle Sverige göra nått sånt mot Frankrike så skulle det bli stora siffror i baken.
Citera
2016-10-12, 10:57
Medlem
Citat:

Inga jävla taktiska chansningar mot Frankrike igen. Minns med fasa senast Hamrén försökte på sig ett taktiskt drag mot Frankrike. Var det inte 3-5-2 han testa då?
Citera
2016-10-12, 11:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMauler
Inga jävla taktiska chansningar mot Frankrike igen. Minns med fasa senast Hamrén försökte på sig ett taktiskt drag mot Frankrike. Var det inte 3-5-2 han testa då?

Senast vi mötte Frankrike var väl en träningsmatch för två år sedan. Förlorade med 0-1. Minns att Pontus Jansson spelade och gjorde det rätt bra då. Vi spelade inte fembackslinje i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in