2016-09-05, 05:08
Medlem
Calvinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Landskamper är ganska tråkiga att bevittna på plats så tar hellre ett par kalla framför tv:n.

Det fetstilta är inte så sannolikt, att professionella fotbollsspelare skulle bli psykade av Sveriges hemmapublik låter lite gulligt
Det får väl stå för dig, själv bryr jag mig tio resor mer när Sverige spelar än när mitt sopiga allsvenska lag beståendes av 50 % afrikaner spelar.

Fotbollsspelare har nerver de också - syns så tydligt hur darriga en hel del bli när motståndarna har konstant press och publiken är exalterad, nu har dock Sveriges publik kanske inte frambringat sådana känslor hos besökarna på ett par år men det är ju det vi skall ändra.
Citera
2016-09-05, 05:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calvins
Det får väl stå för dig, själv bryr jag mig tio resor mer när Sverige spelar än när mitt sopiga allsvenska lag beståendes av 50 % afrikaner spelar.
Det får stå för dig
Citat:
Fotbollsspelare har nerver de också - syns så tydligt hur darriga en hel del bli när motståndarna har konstant press och publiken är exalterad, nu har dock Sveriges publik kanske inte frambringat sådana känslor hos besökarna på ett par år men det är ju det vi skall ändra.
Med tanke på supporterkulturen och allt runtomkring vid landskamper skulle det förvåna mig mycket om Holländarna blir ett dugg påverkade. Dom får nog utstå mer skit på valfri försäsongsmatch än vad dom kommer få imorgon.

Shit.. Imorgon avgörs så jäkla mycket
Citera
2016-09-05, 08:19
Medlem
JFTs avatar
Vem tar tröja nr 10? Är det bekräftat? hittar ingenting på svenskfotboll sidan.

Om inte redan bekräftat, vem tycker ni förtjänar den?
Citera
2016-09-05, 08:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Landskamper är ganska tråkiga att bevittna på plats så tar hellre ett par kalla framför tv:n.

Det fetstilta är inte så sannolikt, att professionella fotbollsspelare skulle bli psykade av Sveriges hemmapublik låter lite gulligt

Man ska i varje fall akta sig för där barnfamiljerna sitter. Då kan det bli rätt trevligt. Jag gjorde det misstaget under Sverige-Slovenien inför EM.
Citera
2016-09-05, 09:49
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Lewickis insatser i CL med Malmö, i u21-EM och även en del i A-landslaget är det bästa jag sett av en svensk defensiv mittfältare sen Tobias Linderoth. Självklart ska han vara aktuell för landslaget oavsett form i allsvenskan, om han ska starta är en annan fråga, som förhoppningsvis beror på många faktorer.
Han var sämst i ett svagt landslag i en värdelöst genomförd EM-turnering, samt bänkad på slutet i Malmö. Han var outstsanding 2015, men efter senaste insatser borde han vara förpassad till TV-soffan. Hoppas och tror att Hiljemark och Fransson bildar innermittfält.
Citera
2016-09-05, 10:14
Medlem
Ograsts avatar
På pappret är det här nog det svagaste landslaget på mycket länge. Men ... Det kanske är därför som det finns en så stor potential för förbättring? Åter till en stark defensiv och organisaering och vi är äntligen av med dödkött spelare som Wernblom och Zengin.
Citera
2016-09-05, 11:26
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
På pappret är det här nog det svagaste landslaget på mycket länge. Men ... Det kanske är därför som det finns en så stor potential för förbättring? Åter till en stark defensiv och organisaering och vi är äntligen av med dödkött spelare som Wernblom och Zengin.
Baserar du det enkom på att vi tappat Zlatan? Visst, vi har tappat vår bästa spelare, men på övriga positioner ser vi starkare ut på papperet än på mycket länge. Vi har äntligen fått in Sveriges i särklass bästa vänsterback i Wendt, vilket i sig är ett stort plus. Sen som du säger så har vi sållat en del skit.

Om vi får stryk imorgon ska vi i första hand inte börja gorma att vi är sämst. Vi får inte glömma att Janne inte haft en enda match att kunna spela ihop sitt lag.
Senast redigerad av JamesTrombley 2016-09-05 kl. 11:40.
Citera
2016-09-05, 13:07
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Olsen,
Lustig-Granen-VNL-Wendt,
Rhodén-Fransson-Hiljemark-Forsberg,
Berg-Guidetti

Så skriver fotbollskanalen att de tror Janne kommer ställa upp laget i morgon.
Orutinerat lag men vi får hoppas på det bästa!
Citera
2016-09-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Olsen,
Lustig-Granen-VNL-Wendt,
Berg-Guidetti

Japp som choklad! Men jäklar vilket skarpt & harmoniskt intryck såväl Janne Andersson som granen gav på PK:n. Tydlighet & en gameplan - jag är fan nöjd så långt

Tror & hoppas att det kommer bli en suverän resa detta
Citera
2016-09-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvins
Kom igen nu hörrni! Förbundet har sänkt biljettpriserna och det finns nu biljetter till rimliga 200 SEK per skalle. Landslaget har fått bra med stöd i EM-turneringar utomlands men riktigt ruttet stöd på hemmaplan. En publik som blir exalterad/högljudd när deras lag anfaller är definitivt ett stressmoment för bortalaget och en boost för hemmalaget.

Uppmanar alla Stockholmare att komma nu på tisdag, skall själv dit. En öl och en korv samt ett sprillans nytt svenskt landslag i det ljumma tidiga höstmörkret på Friends, kan det bli behagligare?

Köp biljett här!

(Ok nu låter jag som en SVFF-anställd, är dock bara en privatperson som tycker det är så tråkigt med det skrala stödet för landslaget när de spelar hemma.)

Kanske för att det är klapphattsevent arrat av en organisation som hatar riktiga fotbollssupporters och läktarkultur?

Jag har varit på en landskamp i mitt liv och det får räcka. Biljettpriset är helt oväsentligt för mig, det är inte en del av ekvationen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-05 kl. 15:25.
Citera
2016-09-05, 15:26
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kanske för att det är klapphattsevent arrat av en organisation som hatar riktiga fotbollssupporters och läktarkultur?

Jag har varit på en landskamp i mitt liv och det får räcka. Biljettpriset är helt oväsentligt för mig, det är inte en del av ekvationen.
Ja för en fotbollsmatch måste ha bengaler och 99 % arbetarklassmän på läktarna för att vara underhållande.
Citera
2016-09-05, 15:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Olsen,
Lustig-Granen-VNL-Wendt,
Berg-Guidetti

Det laget ser faktiskt rätt spännande ut. Inga Z:an så långt ögat borgar för en härlig laginsats och att man återigen kan känna sig stolt över sitt landslag. Under Hamrén dog känslorna sakta men säkert för att mot slutet ligga i nivå med de man har för damerna eller bandylandslaget.

Ekdal in på mitten och en Kujovic i spelform skulle kanske passa bra nästa samling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in