2016-05-11, 18:36
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Zlatan är individuellt bättre, men fotboll är en lagsport och zlatan har förstört det svenska lagspelet.
På vilket sätt då?
Citera
2016-05-11, 18:38
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Inget, men jag vill ha ett lag som jag ska kunna heja på, och jag har svårt att heja på en sådan människa som zlatan, och jag vill ha ett lag som jag kan heja på även om det är ett sämre lag.

Sedan går svenska landslaget knappast bättre med zlatan, så man kan absolut ifrågasätta om han gör laget bättre.

Kan du på något sätt kvalificera det påståendet?

Lider du möjligen av ibrafobi?
Citera
2016-05-11, 18:40
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
På vilket sätt då?

Nu är det zlatan som vinner och laget som förlorar. Alla jobbar för zlatan ska få glänsa vilket påverkar lagets insats negativt. Som sagt laget spelar inte bättre än vad vi gjorde innan zlatan
Citera
2016-05-11, 18:43
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kan du på något sätt kvalificera det påståendet?

Lider du möjligen av ibrafobi?

Ja jag gillar inte zlatan, det har jag väl varit ganska så tydlig med? Det ska dock sägas att jag försvarade han då han kritiserades under början av sin karriär, då det var mer populärt att kasta skit på han.

VM brons and EM semifinal, U21 guld etc, framgångar utan zlatan. Vi nådde mästerskap efter mästerskap utan att allt skulle fokuseras kring en spelare. Du har inte märkt att laget har blivit sämre i takt med att zlatan har fått glänsa allt mer? Vi är endast med i EM nu för att det är enklare än någonsin att ta sig dit.
Citera
2016-05-11, 18:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ja jag gillar inte zlatan, det har jag väl varit ganska så tydlig med?

VM brons and EM semifinal, U21 guld etc, framgångar utan zlatan. Vi nådde mästerskap efter mästerskap utan att allt skulle fokuseras kring en spelare. Du har inte märkt att laget har blivit sämre i takt med att zlatan har fått glänsa allt mer? Vi är endast med i EM nu för att det är enklare än någonsin att ta sig dit.
Du tror inte det handlar om att landslaget blivit sämre och sämre i takt med att Zlatan blivit bättre och bättre?
Citat:
Det ska dock sägas att jag försvarade han då han kritiserades under början av sin karriär, då det var mer populärt att kasta skit på han.
Hipster.
Citera
2016-05-11, 18:46
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Nu är det zlatan som vinner och laget som förlorar. Alla jobbar för zlatan ska få glänsa vilket påverkar lagets insats negativt. Som sagt laget spelar inte bättre än vad vi gjorde innan zlatan

Om det vore sant så är det ju i sådana fall ett managerproblem. Det är Hamrén du ska gnälla på i sådana fall.
Citera
2016-05-11, 18:48
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du tror inte det handlar om att landslaget blivit sämre och sämre i takt med att Zlatan blivit bättre och bättre?

Hipster.

Faktiskt inte, vi har väl aldrig haft ett lag fullt med världsstjärnor och vi har bättre spelare nu än vad många vill ge sken av. Faktum att en sådan som Wendt inte är ordinarie bevisar väl det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Om det vore sant så är det ju i sådana fall ett managerproblem. Det är Hamrén du ska gnälla på i sådana fall.

Lika mycket ett mediaproblem och zlatan själv som är ett väldigt stort ego. Hamren är endast en del av problemet.
Citera
2016-05-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ja jag gillar inte zlatan, det har jag väl varit ganska så tydlig med? Det ska dock sägas att jag försvarade han då han kritiserades under början av sin karriär, då det var mer populärt att kasta skit på han.

VM brons tog vi med Brolin Keneth Andersson, Dahlin Henke Larsson osv. Vi hade en del storspelare pa den tiden idag har vi EN. Ser inte hur u21 ar relevant da det ar just u21? Landslagets forsamring beror pa andra faktorer, dalig spelarutveckling som lett oss dit vi ar idag, en forbundskapten utan nagon som helst vision eller tanke pa hur och vilken fotboll vi ska spela, detta har lett till att man byter formation varje match och blir osakra, det ser bara helt apatiskt ut nar landslaget spelar nufortiden.
Citera
2016-05-11, 18:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Faktiskt inte, vi har väl aldrig haft ett lag fullt med världsstjärnor och vi har bättre spelare nu än vad många vill ge sken av. Faktum att en sådan som Wendt inte är ordinarie bevisar väl det.
På samma sätt som Pär Zetterberg inte var ordinarie förr i tiden? Finns många anledningar till att enstaka spelare inte tas ut.

Så vilka spelare är dom du påstår är bättre än många vill ge sken av? Tror du kollektivet skulle bli bättre om vi lät Berg & Guidetti härja i anfallet på Zlatans bekostnad? Svaret är såklart nej.
Citera
2016-05-11, 19:02
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Det beror ju lite på att Zlatan kan göra mål? Zengin är ju inte speciellt duktig på den uppgiften? Zlatan är störst så enkelt är det.
Citera
2016-05-11, 19:02
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Lika mycket ett mediaproblem och zlatan själv som är ett väldigt stort ego. Hamren är endast en del av problemet.

Du skrev: Alla jobbar för zlatan ska få glänsa vilket påverkar lagets insats negativt.

Det är alltså Hamréns fel eftersom han är ansvarig för hur laget spelar. Inte Zlatan.
Senast redigerad av Sodomizer- 2016-05-11 kl. 19:27.
Citera
2016-05-11, 19:04
Bannlyst
Det räcker väl egentligen med att konstatera att utan Zlatan hade vi inte suttit här och spekulerat kring någon EM-trupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in