2013-11-15, 13:08
Medlem
CraigChrists avatar
Här är Sveriges startuppställning i kvällens match.

Andreas Isaksson
Mikael Lustig Mikael Antonsson Per Nilsson Martin Olsson

Rasmus Elm Kim Källström

Sebastian Larsson Zlatan Ibrahimovic Alexander Kacaniklic

Johan Elmander

Hade hellre sett Svensson istället för Elm på det defensiva mittfältet. Förstår inte varför Hamrén ställer Elm före i detta läge. Svenssons rutin och trygghet med boll är värt så jävla mycket i såna här matcher.
Citera
2013-11-15, 13:09
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Någon som vet vilken kanal Sverige-Grekland matchen går idag på kl 16:00? Alltså U-21.
Ingen svensk kanal visar matchen, tyder tyvärr på att det inte finns någon TV-produktion.
Citera
2013-11-15, 13:14
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast den positionen godkänner ju inte vår förbundskapten Zlatan. Hamrén försökte spela Zlatan på topp men han ville inte, där såg man vem som bestämde i landslaget...
Det där är rent trams, redan nu borde jag i och för sig inse att du inte är värd att ödsla tid på men jag kan inte hålla mig.

Citat:
Sen har ju Elmander testats på kanten och rent teoretiskt så borde han vara lysande där men det har inte riktigt funkat. Han blir osäker och löpningarna blir inte naturliga.
Jaså, vad är det som gör honom till teoretiskt lysande på kanten?
Citera
2013-11-15, 13:56
Medlem
Igen bänkas Anders, Hamrén är en superpajas!
Citera
2013-11-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malchik
Igen bänkas Anders, Hamrén är en superpajas!
Nu har R.Elm en chans att visa vad han går för, sen så håller inte Anders för 90 mot portugal i det tempot det kan bli. Tror Anders kommer in i matchen den 65e och slår en avgörande passning så det blir 1-1.
Citera
2013-11-15, 14:06
Bannlyst
hur kan elm peta svensson? varför petar han inte zlatan då och sätter in gernt när han ändå är igång? jävla glasögonorm.
Citera
2013-11-15, 14:41
Medlem
Smirmats avatar
Lite pep inför ikväll: http://www.fotbollskanalen.se/sverige/tv-playoffspecial-fredag-minidokumentarer---fokus-zlatan--fokus-ronaldo/
Citera
2013-11-15, 15:49
Medlem
von_Ss avatar
Hamrén är efterbliven.
Citera
2013-11-15, 16:19
Medlem
De här två playoffmatcherna lär väl avgöra Hamréns framtid som förbundskapten. Går vi till VM lär han leda Sverige även över kvalet till EM i Frankrike. Missar vi VM (vilket på förhand är givet) försvinner han
Citera
2013-11-15, 16:31
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Hade hellre sett Svensson istället för Elm på det defensiva mittfältet. Förstår inte varför Hamrén ställer Elm före i detta läge. Svenssons rutin och trygghet med boll är värt så jävla mycket i såna här matcher.
This. Jag kan inte förstå hur sjutton Hamrén tänker...
Citat:
Ursprungligen postat av farsanbalooo
Nu har R.Elm en chans att visa vad han går för, sen så håller inte Anders för 90 mot portugal i det tempot det kan bli. Tror Anders kommer in i matchen den 65e och slår en avgörande passning så det blir 1-1.
För det är ju inte så att Elm fått den chansen typ hundra gånger innan utan att bevisa ett skit?

Även om Anders inte håller i 90 min så ska starta, efter sina prestationer och kvaliteter i landslaget. Så är det bara. Wernbloom eller nån annan kan ersätta efter 75 min eller så, men att inte spela Taco från start känns helt fel i en match som den här.
Citera
2013-11-15, 16:34
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawhlen
De här två playoffmatcherna lär väl avgöra Hamréns framtid som förbundskapten. Går vi till VM lär han leda Sverige även över kvalet till EM i Frankrike. Missar vi VM (vilket på förhand är givet) försvinner han

Självklart är det så, förhoppningsvis sitter Förbundet och är beredda att sparka Smilfinken om han misslyckas.

Om de hade varit kompetenta hade de sparkat honom även om vi hade gått vidare, då hade vi kanske haft en möjlighet att bygga något som påminner om en defensiv eller ens en spelidé till VM.
Citera
2013-11-15, 16:46
Medlem
Någon som redan nu vet en stream för att se matchen?
Sitter på kontoret i USA och vill gärna ha en stream redo!

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in