2015-10-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Kanske är det bästa att missa EM (vilket jag tror) så vi blir av med Hamren. Sedan ha vi inget i ett EM att göra heller.
Tyvärr finns det inte mycket att se fram emot sett till mästerskap efter detta. Ruttna VM i Ryssland (som vi troligtvis missar pga usel lottning) och Qatar och ett EM utspritt över hela Europa. Nä, det är nu eller aldrig man vill komma till ett slutspel och uppleva det på plats
Citera
2015-10-25, 17:32
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Tyvärr finns det inte mycket att se fram emot sett till mästerskap efter detta. Ruttna VM i Ryssland (som vi troligtvis missar pga usel lottning) och Qatar och ett EM utspritt över hela Europa. Nä, det är nu eller aldrig man vill komma till ett slutspel och uppleva det på plats

Det är just detta EM som man verkligen borde vilja nå. Det har aldrig varit enklare att få bra lottningar och kunna gå riktigt långt som i detta mästerskap.
Citera
2015-10-25, 21:47
Medlem
* Martin Olsson satt på bänken när hans Norwich förlorade mot West Brom
* Pierre Bengtsson satt på bänken när hans Mainz förlorade mot Werder Bremen
* Oscar Wendt spelade som vanligt 90 minuter när hans Mönchengladbach vann prestigematchen mot Schalke och tog sin 5:e raka seger

Gissa vilka två som kommer vara uttagna i Hamréns playoff-trupp?
Citera
2015-10-25, 22:18
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
* Martin Olsson satt på bänken när hans Norwich förlorade mot West Brom
* Pierre Bengtsson satt på bänken när hans Mainz förlorade mot Werder Bremen
* Oscar Wendt spelade som vanligt 90 minuter när hans Mönchengladbach vann prestigematchen mot Schalke och tog sin 5:e raka seger

Gissa vilka två som kommer vara uttagna i Hamréns playoff-trupp?

Klurig fråga, men tippar på Olsson/Bengtsson.
Shining samlar man ju på sig när man nötar bänk, allt annat vore ologiskt.

Tråkigt med Ekdal f.ö som har varit en av dom bättre i landslaget under kvalet.
Hoppas att Hiljemark får chansen, men troligtvis blir det Kongokim/Seb för att Hamrén är en efterbliven lallare.
Citera
2015-10-25, 23:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Kanske är det bästa att missa EM (vilket jag tror) så vi blir av med Hamren. Sedan ha vi inget i ett EM att göra heller.
Hamrén kommer försvinna, det är bara en fråga om det är om 8 månader eller om 4 veckor så frågan blir mer eller mindre: Vill vi ha Sverige i EM eller inte?

Verkar på många som att föraktet mot Hamrén är större än kärleken för landslaget och det är nånting jag bannemig inte begriper mig på (inget riktat mot dig).

Varje gång det vankas mästerskap utan Sveriges medverkan är det först och främst det man tänker på, hur roligt det voreom vi deltog i en sån prestigefull turnering som väntar och vilka som kan bli hjältar mm men istället så finns inte hjärtat där.

För mig kan ett mästerskap utan Sverige jämföras med allsvenskan utan AIK. Man kommer följa matcherna, i slutändan få ut nånting av det men man har aldrig dom där riktiga humörsvängningarna där man pendlar mellan himmel och helvete inför, under och efter match. Det är helt enkelt förbannat tråkigt och speciellt inför mästerskapet ska börja när man märker hur det laddas upp osv..
Citera
2015-10-26, 02:34
Medlem
Ferry31s avatar
Det är en fråga om tid innan Simon Gustafsson är aktuell för landslaget. Fortsätter Sverige spela ett modernt 4-2-3-1 även sen efter att clownen avgått så är Simon en given nr 10. Han har så otroligt mycket fotboll i sig. Stark i löpdueller, säker med bollen, grym passningsfot, hyfsat bra med båda fötterna och besitter fin spelutveckling.

Men visst, det kan såklart ta några år till.
Citera
2015-10-26, 09:17
Medlem
Dalbuhos avatar
Skulle vilja prata om en eventuell önskeelva som utgår från en ganska trolig start elva, alltså inte en helt önskad elva utan en mer önskad elva utifrån tidigare start elvor.

-------------Isaksson----------------
Lustig-Granqvist-Johansson-Bengtsson
-------------Lewicki------------------
Forsberg-Hiljemark-Källström-Durmaz
-------------Zlatan-------------------

Backlinjen: Hoppas på Johansson över Antonsson, Hamren har ju gett Johansson förtroende tidigare och jag hoppas nu när han är hel och startade för Gent i helgen att han får spela i November. M.Olsson vill jag verkligen inte ha mot ett Danmark som kommer föra spelet, hoppas på Bengtsson som är mer stabil (Wendt hade varit bäst men vi vet vilka Hamren gillar).

Mittfältet/Anfall: Ekdal borta så då hoppas jag han ställer upp såhär. Viktigt att Lewicki är med och håller den där nr10 zonen ren, Källström har tidigare visat att han ej är kapabel till detta, och en viktig punkt mot Danmark är att se till så Eriksen ej får för mycket yta framför backlinjen. Forsberg och Durmaz över Erkan, tycker det ej behövs motiveras. Och så Zlatan på topp såklart.

Bänken: Skulle vara kul om dessa var med i truppen, Sam Larsson, Helander, Quaison, Gudetti och Jakob Johansson

Åsikter? Tar gärna en diskussion om uppställningen.
Citera
2015-10-26, 09:31
Medlem
eternussermos avatar
Katastrof att Ekdal är borta, en av de fyra givna. Nu har vi bara Zlatan, Zengin och Isaksson kvar, må inget hända dem!

Tycker Lewicki bör ersätta Ekdal, och är orolig för att Källström får chansen återigen, skulle hellre se Hiljemark där, men vågar scarfen?
Citera
2015-10-26, 09:38
Medlem
Dalbuhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Katastrof att Ekdal är borta, en av de fyra givna. Nu har vi bara Zlatan, Zengin och Isaksson kvar, må inget hända dem!

Tycker Lewicki bör ersätta Ekdal, och är orolig för att Källström får chansen återigen, skulle hellre se Hiljemark där, men vågar scarfen?

Är Zengin given men Lustig och Granen är det inte? Hoppas faktiskt att Zengin inte änns är med i truppen
Citera
2015-10-26, 09:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det är en fråga om tid innan Simon Gustafsson är aktuell för landslaget. Fortsätter Sverige spela ett modernt 4-2-3-1 även sen efter att clownen avgått så är Simon en given nr 10. Han har så otroligt mycket fotboll i sig. Stark i löpdueller, säker med bollen, grym passningsfot, hyfsat bra med båda fötterna och besitter fin spelutveckling.

Men visst, det kan såklart ta några år till.
Du har inte sett svenska landslaget spela på ett antal år eller? Det var rätt många år sen som Sverige försökte sig på ett 4-2-3-1. Dom 3-4 senaste åren eller nått sånt där har det varit ett gammalt klassiskt 4-4-2 med två hårt jobbande innermittfältare.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalbuho
Är Zengin given men Lustig och Granen är det inte? Hoppas faktiskt att Zengin inte änns är med i truppen
Eternussermo är bajare, förmodligen hög, och Zengin är gammal bajare.

I övrigt såg din uppställning inte allt för dum ut fast att Hiljemark skulle få starta känns inte allt för troligt.
Citera
2015-10-26, 09:56
Medlem
Dalbuhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
I övrigt såg din uppställning inte allt för dum ut fast att Hiljemark skulle få starta känns inte allt för troligt.

Troligen kommer Berg istället start i en klassisk 4-4-2 men jag hoppas på Hiljemark iaf
Citera
2015-10-26, 10:05
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbuho
Skulle vilja prata om en eventuell önskeelva som utgår från en ganska trolig start elva, alltså inte en helt önskad elva utan en mer önskad elva utifrån tidigare start elvor.

-------------Isaksson----------------
Lustig-Granqvist-Johansson-Bengtsson
-------------Lewicki------------------
Forsberg-Hiljemark-Källström-Durmaz
-------------Zlatan-------------------

Backlinjen: Hoppas på Johansson över Antonsson, Hamren har ju gett Johansson förtroende tidigare och jag hoppas nu när han är hel och startade för Gent i helgen att han får spela i November. M.Olsson vill jag verkligen inte ha mot ett Danmark som kommer föra spelet, hoppas på Bengtsson som är mer stabil (Wendt hade varit bäst men vi vet vilka Hamren gillar).

Mittfältet/Anfall: Ekdal borta så då hoppas jag han ställer upp såhär. Viktigt att Lewicki är med och håller den där nr10 zonen ren, Källström har tidigare visat att han ej är kapabel till detta, och en viktig punkt mot Danmark är att se till så Eriksen ej får för mycket yta framför backlinjen. Forsberg och Durmaz över Erkan, tycker det ej behövs motiveras. Och så Zlatan på topp såklart.

Bänken: Skulle vara kul om dessa var med i truppen, Sam Larsson, Helander, Quaison, Gudetti och Jakob Johansson

Åsikter? Tar gärna en diskussion om uppställningen.
Forsberg ar betydligt battre från vanster. Och vad ska vi med Durmaz till? Usel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in