Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jag bryr mig inte speciellt mycket om huruvida någon är bänkad, såvida det inte är till extrema nivåer, det har sällan spelat någon större roll i tidigare upplagor av landslaget.
Larsson vill jag ha på plan för att jag anser att han är en pålitligare spelare än både Durmaz och Zengin, som man vet exakt vad man får av. Han och Lewicki kan balansera bra upp mot Källströms mer risktagande spel och en förmodat offensivt viktad Forsberg. Dessutom fungerar Larsson väldigt väl med Lustig. Sammantaget gör detta att jag känner mig bekvämast med att starta Larsson i ett playoff mot ett såpass jämbördigt lag som Danmark.
Håller med om att Larsson är en mer pålitlig ytter än Zengin/Durmaz, men isf tycker jag man förhåller sig till en klassisk 4-4-2, för i ett femmannamittfält som vi snacka om tidigare erbjuder Larsson för lite offensiva kvaliter i mitt tycke, bra höger fot förvisso men löper sällan i djupled, skapar aldrig något på egen hand och är dessutom troligen inte tillräckligt snabb för att utmana en moderna ytterbackar.
Personligen ser jag hellre Durmaz men erkänner helt klart att Larsson skulle kunna vara det bättre alternativet.