2015-10-26, 10:14
Medlem
Dalbuhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Forsberg ar betydligt battre från vanster. Och vad ska vi med Durmaz till? Usel.

Tycker Forsberg är mångsidig och bra på båda kanterna, tycker inte han är överdrivet mycket bättre på någon kant man visst vill du ha han till höger så blir nog det bra.

Durmaz är väl ändå inte Usel? Men visst om du tycker det så, alternativet i Hamrens värld är dock bara Zengin och jag håller helt klart Durmaz högre, jag hade välkomnat Sam Larsson med öppna armar men men du håller Zengin som det bättre alternativet?
Senast redigerad av Dalbuho 2015-10-26 kl. 10:18.
Citera
2015-10-26, 11:06
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du har inte sett svenska landslaget spela på ett antal år eller? Det var rätt många år sen som Sverige försökte sig på ett 4-2-3-1. Dom 3-4 senaste åren eller nått sånt där har det varit ett gammalt klassiskt 4-4-2 med två hårt jobbande innermittfältare.

Då kan Sverige gå tillbaka till 4-2-3-1.
Citera
2015-10-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Klurig fråga, men tippar på Olsson/Bengtsson.
Shining samlar man ju på sig när man nötar bänk, allt annat vore ologiskt.

Tråkigt med Ekdal f.ö som har varit en av dom bättre i landslaget under kvalet.
Hoppas att Hiljemark får chansen, men troligtvis blir det Kongokim/Seb för att Hamrén är en efterbliven lallare.
Det var mer en ironisk fråga då jag är 100 % säker på att det kommer bli Olsson och Bengtsson. Detta trots att Wendt är den enda svensken förutom Zlatan som presterar i en europeisk toppliga.
Citera
2015-10-26, 11:53
Medlem
snillet_1s avatar
Ypperligt tillfälle att peta turkarna på mittfältet:

Larsson - Källström - Lewicki - Forsberg

Lustig/Bengtsson tar ytterbackarna. Z och Guidetti på topp. Frågan är ju vilka som skall ta mittbacken, sannolikt lär Granqvist och Antonsson ta hand om det men frågan är ju om det verkligen är det bästa vi har. Granqvist och Johansson?

Ett femmannamittfält känns förvisso inte omöjligt, där Lewicki tar ett steg ner i banan och Hiljemark kamperar ihop med Källström.
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-26 kl. 11:57.
Citera
2015-10-26, 12:52
Medlem
Dalbuhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Lustig/Bengtsson tar ytterbackarna. Z och Guidetti på topp. Frågan är ju vilka som skall ta mittbacken, sannolikt lär Granqvist och Antonsson ta hand om det men frågan är ju om det verkligen är det bästa vi har. Granqvist och Johansson?

Ett femmannamittfält känns förvisso inte omöjligt, där Lewicki tar ett steg ner i banan och Hiljemark kamperar ihop med Källström.

Vilken Larsson är det du syftar på? Sebastian? Isf vill jag vet hur du resonerar, tycker du han presterar bättre på bänken i Sunderland än vad Durmaz/Zengin gör på planen?
Citera
2015-10-26, 12:53
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du har inte sett svenska landslaget spela på ett antal år eller? Det var rätt många år sen som Sverige försökte sig på ett 4-2-3-1.

Senast mot Ryssland?
Citera
2015-10-26, 12:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbuho
Vilken Larsson är det du syftar på? Sebastian? Isf vill jag vet hur du resonerar, tycker du han presterar bättre på bänken i Sunderland än vad Durmaz/Zengin gör på planen?

Jag bryr mig inte speciellt mycket om huruvida någon är bänkad, såvida det inte är till extrema nivåer, det har sällan spelat någon större roll i tidigare upplagor av landslaget.

Larsson vill jag ha på plan för att jag anser att han är en pålitligare spelare än både Durmaz och Zengin, som man vet exakt vad man får av. Han och Lewicki kan balansera bra upp mot Källströms mer risktagande spel och en förmodat offensivt viktad Forsberg. Dessutom fungerar Larsson väldigt väl med Lustig. Sammantaget gör detta att jag känner mig bekvämast med att starta Larsson i ett playoff mot ett såpass jämbördigt lag som Danmark.
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-26 kl. 13:00.
Citera
2015-10-26, 14:21
Medlem
Dalbuhos avatar
Citat:
Jag bryr mig inte speciellt mycket om huruvida någon är bänkad, såvida det inte är till extrema nivåer, det har sällan spelat någon större roll i tidigare upplagor av landslaget.

Larsson vill jag ha på plan för att jag anser att han är en pålitligare spelare än både Durmaz och Zengin, som man vet exakt vad man får av. Han och Lewicki kan balansera bra upp mot Källströms mer risktagande spel och en förmodat offensivt viktad Forsberg. Dessutom fungerar Larsson väldigt väl med Lustig. Sammantaget gör detta att jag känner mig bekvämast med att starta Larsson i ett playoff mot ett såpass jämbördigt lag som Danmark.

Håller med om att Larsson är en mer pålitlig ytter än Zengin/Durmaz, men isf tycker jag man förhåller sig till en klassisk 4-4-2, för i ett femmannamittfält som vi snacka om tidigare erbjuder Larsson för lite offensiva kvaliter i mitt tycke, bra höger fot förvisso men löper sällan i djupled, skapar aldrig något på egen hand och är dessutom troligen inte tillräckligt snabb för att utmana en moderna ytterbackar.

Personligen ser jag hellre Durmaz men erkänner helt klart att Larsson skulle kunna vara det bättre alternativet.
Citera
2015-10-26, 14:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Senast mot Ryssland?
Hmm.. Ja det kan du nog ha rätt i. Men jag kommer inte ihåg vilka som spelade... Spelade Durmaz offensiv mitt? I så fall räknar jag inte det som ett riktigt försök.
Citera
2015-10-26, 15:28
Medlem
mishimas avatar
Har vi en ledning att försvara efter den första matchen är Sebastian Larsson perfekt att spela på bortaplan i en mer defensiv uppställning. Det är väldigt synda att vi inte börja borta så att vi kan inleda med att försvara oss.
Citera
2015-10-26, 15:28
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Jag är emot yttrar i landslaget eftersom Sverige inte har några riktiga klara alternativ.
3-1-2 är något jag uppmuntrar mer. Alternativt en smal diamant.
Hiljemark - Lewicki - Kongo
Zengin/Durmaz/Larsson
Zlatan - Berg.
Citera
2015-10-26, 15:36
Bannlyst
Bort med yttrarna, det finns inga vettiga alternativ.

4-1-2-1-2 hade passat bra med Lewicki i en Motta/Busquets-roll som droppar ner mellan backlinje och mittfält och sedan Hiljemark samt Tibbling i mitten med Gustafson i en tia-roll med Zlatan och Berg på topp.

Har följt Tibbling i Groningen och han har fått speltid kontinuerligt sedan förra året. En av de bättre mittfältarna i Eredivise. Extremt bra på att hålla i bollen. Dags att han får chansen nu när Ekdal är borta.

Källström ska icke spela med tanke på hur många tabbar han har gjort sig skyldig till i direkt avgörande matchen. Snubben är slut. Finito.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in