Citat:
Ursprungligen postat av
JP
Nu har jag tittat (inte jättenoga men ändå) på första halvlek igen. Jag började fokusera på Elm och letade efter bollkontakter som han lyckades med. Han är ju inte den som rör bollen mycket, utan satsar väl mer på att försöka täcka öppna ytor. Hittade fyra lyckade bollkontakter (bland flertalet misslyckade) (jag har säkert missat några):
14:32 Riktigt bra framspelning till Kaca.
33:59 En nick som gick fram.
41:37 En rensning/pass som gick fram.
44:39 Bryter Ronaldo på straffområdeslinjen.
Det är ganska intressant att följa en spelare såhär. Kan inte säga att detta vände uppochner på min skeptiska syn på Elm eftersom han ofta kom sent in i situationer, missar, står bredvid osv.
Varsågoda att fylla på med er statistik!
Jag har också fokuserat på innermittfältet det senaste (jag gör alltid det till viss del, det är där jag själv spelar). Räknade du Källströms lyckade bollkontakter? Du skulle skrivit ner de misslyckade kontakterna också, och så kunde du skrivit ner hur du tycker att de rör sig utan boll offensivt och defensivt.
Börja kolla från 33:10 så ser du hur han först hänger med Ronaldo ner till ena hörnflaggan för att förhindra en kontring, följ hans rörelser där fram tills han bryter rensningen i andra hörnan av planen 33:59. Inget stort, men det är ändå lite talande.
(Skrev i matchtråden att jag skulle göra en jämförelsevideo mellan de båda, men tappade lite intresset när jag inte hittade någon bättre kvalitet än det här där man knappt ser vem som är vem.)