2012-06-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ja, 4 år till utav tungt matchande i ligan (kommer ihåg hur seg och hängig han har sett ut under vårkanten de senaste säsongerna, denna säsong är undantaget). Zlatan med sin stora kropp och dåliga löpstyrka kommer att dö anfallsdöden när han blir helt orörlig och inte kommer kunna göra annat än att nicka och sparka på bollen när den kommer till honom, till råga på det så kommer han att bli än mer skadad än vad han redan har varit vid den åldern. Inse han är slut om 4 år, släpp det.

Ja låt oss byta ut vårt innermittfält samt mittback och härförare dagarna innan EM, spelat Fifa lite väl mycket?

Zlatan mer skadad än nu? Jag ser varje match Milan spelar, inte fan har Zlatan varit skadad mycket? Knappt öht.
Kim slut?

I rest My Fricking case.
Citera
2012-06-08, 20:45
Medlem
mbois avatar
Lite smått OT i dessa EM tider men...

Fanns ett klipp på youtube, tror det var under en januariturnè.. men det var en riktigt miss, hade helt öppet mål men missade.. någon som vet vart jag kan hitta klippet? eller söka?

edit: hittade, var rade prica.
Senast redigerad av mboi 2012-06-08 kl. 20:58.
Citera
2012-06-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Okej, känns som man får dras sig undan fotbollsforat under EM, idioterna i trådarna håller helt och hållet på att höja mitt blodtryck.

det är du som är idioten. Zlatan är just nu bättre än anders svensson och kommer även vara det om 2-3 år. Du har inget argument alls.
Citera
2012-06-09, 11:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nu läser jag på Text-TV att Galtasarays läkare vill att Elmander ska vila i 6 veckor istället för att starta mot Ukraina.

Då kommer naturligtvis en följdfråga:

Hur resoneras det i landslaget, vilket ord väger tyngst?
Vem "bestämmer" över Elmanders beslut?
Citera
2012-06-09, 12:03
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu läser jag på Text-TV att Galtasarays läkare vill att Elmander ska vila i 6 veckor istället för att starta mot Ukraina.

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/landslaget-om-elmander-vart-beslut-om-han-spelar-/
Citera
2012-06-09, 12:07
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
http://www.fotbollskanalen.se/sverige/landslaget-om-elmander-vart-beslut-om-han-spelar-/

Tack för den

Jag hade lite på känn att klubblagets "önskemål" skulle komma i andra hand.
Citera
2012-06-09, 12:14
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Intressant. Vi minns vad som hände i VM 2010 när Robben åkte halvskadad till Sydafrika och spelade, trots att Bayerns läkare hade rekommenderat honom att vila typ 6 veckor och stå över VM. Robben var dock envis, och konsekvensen blev att skadan förvärrades och Robben var borta halva säsongen därefter. Det ledde dels till att Bayern tappade mycket i ligan, men dessutom kom Bayern och KNVB i konflikt med varandra.

Jag tror ju att man kommer vara envisa och låta Elmander spela, men frågan är ju vad som sker efteråt. Hoppas inte att det blir likadant som i Robbens fall, så att Elmander missar större delarna av säsongen 2012/2013 nu när han ska spela Champions League och allt dessutom.

Dock ska man komma ihåg att det är två helt olika spelare, och Robben är betydligt mer skadebenägen. Jag ska inte säga att det är helt safe, men några större problem tror jag inte det blir ifall Elmander är med.
Citera
2012-06-09, 12:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Intressant. Vi minns vad som hände i VM 2010 när Robben åkte halvskadad till Sydafrika och spelade, trots att Bayerns läkare hade rekommenderat honom att vila typ 6 veckor och stå över VM. Robben var dock envis, och konsekvensen blev att skadan förvärrades och Robben var borta halva säsongen därefter. Det ledde dels till att Bayern tappade mycket i ligan, men dessutom kom Bayern och KNVB i konflikt med varandra.

Jag tror ju att man kommer vara envisa och låta Elmander spela, men frågan är ju vad som sker efteråt. Hoppas inte att det blir likadant som i Robbens fall, så att Elmander missar större delarna av säsongen 2012/2013 nu när han ska spela Champions League och allt dessutom.

Dock ska man komma ihåg att det är två helt olika spelare, och Robben är betydligt mer skadebenägen. Jag ska inte säga att det är helt safe, men några större problem tror jag inte det blir ifall Elmander är med.

Jag hoppas att Johan är 100% till på måndag, för det är ett stort avbräck om han inte lirar.
Med hans snabbhet så kommer han att ställa till ett helvette för deras försvar.
Citera
2012-06-09, 12:18
Medlem
JPs avatar
Två frågor:

Vad gör Maestro i Ukraina? Det finns väl ändå ingen möjlighet till spel för honom eller?

Hur stor skulle ni uppskatta chansen att man inte startar med Granen i backlinjen på måndag? Känns det troligt att Erik väljer att starta med Martin O, Mellberg, Jonas O och lustig? Det verkar ju som om Erik ser förmågor hos granen som gör att han föredrar honom...

Är riktigt nojig över Sveriges förmåga att försvara sig...
Citera
2012-06-09, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Två frågor:

Vad gör Maestro i Ukraina? Det finns väl ändå ingen möjlighet till spel för honom eller?

Hur stor skulle ni uppskatta chansen att man inte startar med Granen i backlinjen på måndag? Känns det troligt att Erik väljer att starta med Martin O, Mellberg, Jonas O och lustig? Det verkar ju som om Erik ser förmågor hos granen som gör att han föredrar honom...

Är riktigt nojig över Sveriges förmåga att försvara sig...

Maestro är med för att peppa laget, har hört från andra håll att han är den stora ledaren i landslaget. Om jag vore skadad hade jag ändå åkt ner med landslaget för att uppleva EM på plats. Troligen Daniels sista

Jag tror att Granen är given till 90% i startelvan. Om Granen spelar mittback så får inte J.Olsson plats. Om Granen spelar till höger så lär det bli Olsson i mitten.
Citera
2012-06-09, 14:09
Medlem
TimTebows avatar
Unibet erbjuder 1.60 gånger pengarna på att Martin Olsson är med i startelvan mot Ukraina, känns som ett klockrent spel tycker jag. Andra intressanta spel är:

Citat:
Att bli inkluderad i startelvan
Lustig, M (Sverige)
Ja 1,38
Nej 2,80

Att bli inkluderad i startelvan
Toivonen, O (Sverige)
Ja 1,30
Nej 3,10
Citera
2012-06-09, 15:24
Medlem
W.R.s avatar
Som tur är verkar ju Elmander helt spelklart tills på måndag. Om så inte hade varit fallet, dock, hade jag hellre sett Wernbloom i toppforwardrollen än Toivonen, Rosenberg eller Hysén. Med Toivonen hade det blivit alltför stillastående och både han och Zlatan skulle söka samma ytor. Wernbloom har faktiskt presterat där uppe förr, trots att man knappast tänker på honom som en typisk forward.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in