2013-11-18, 17:16
Medlem
god.childs avatar
A vafan kom igen känns ju nästan som begrvningsstämning i tråden. Imorn ska det avgöras om vi får åka till Rio eller inte och det är långt ifrån kört. Håller vid att jag vill se elmander ta kacas plats och in med Gerndt som djupledshot på topp. Portugal kan omöjligen upprepa sin stormatch från i fredags och nu måste väl ändå Friendspubliken vara på tårna denna gång.

Sen tycker jag gott ingenjörerna på Friends kan påstå att taket har fastnat/kan inte stängas på så kort varsel så vi får härligt kyliga vindar på Grinaldo med primadonnor.
Citera
2013-11-18, 17:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kallt väder skulle nog mycket riktigt plåga primadonnorna och strandraggarna i Portugal, helst skulle de se ut som i Gelsenkirchen på 1970-talet med ihållande snö och vit bana.

Fast skall man var kreativ och satsa framåt offensivt, vilket vi måste göra, och rulla boll, så kanske det är bättre med en bra grön fotbollsplan och varmt klimat.

Dessutom kanske det blir bättre svenskt publiktryck om det är stängt.

Citera
2013-11-18, 17:32
Medlem
Jag skulle väl tro att det blir samma elva som som startar som i fredags? Allt annat hade väl varit lite förvånande eller? Brukar tycka att Taco ska starta men i detta fallet gick det ju rätt bra sist och Taco är väl inte den snabbaste spelaren, inget ämna för hålla koll på Ronaldo precis.. Tycker dock gott man kan slänga in honom tidigare om det behövs förändringar och inte i typ 80e som senast. Elm och Taco blir det väl knappast?
Citera
2013-11-18, 17:57
Medlem
Neuss avatar
Taco är ingen spelare man slänger in för att förändra matchbilden. Jag tycker på riktigt, att det vore klokare att slänga in Kongo istället om vi skall förändra, med tanke på att han förmodligen ändå inte kommer få spela 90-minuter. Starta med Taco/Elm istället!
Citera
2013-11-18, 18:15
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Elm och Källström var ju riktigt bra i förra matchen. Anledningen till att byta ut någon av dessa är inte uppenbar.

Sätt till att Sverige måste vinna imorgon och att båda verkar helt inkapabla att styra ett mittfält så ser jag det som ett stort problem. Kongo skall framförallt alltid starta på bänken. Direkt Elm får bollen slår han direkt en 2-meters pass, vilket säkert passar bra i vissa lag men inte i Sverige.
Citera
2013-11-18, 18:31
Medlem
EddieShredders avatar
... Och missar vi att kvala in till andra VM:et i rad, är det nog dags att på allvar börja se Sverige som ett högst mediokert landslag i fotboll , oavsett hur många mål Zlatan gör i alla klubblag. Vi missade -82 och -86 utan någon av Zlatans kaliber, så det skulle svida ännu mer nu att få vänta 4,5 år till. Ångest inför i morgon!
Citera
2013-11-18, 18:54
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här första halvlek mot Portugal :

http://www.youtube.com/watch?v=XpGBegi0pGE
Nu har jag tittat (inte jättenoga men ändå) på första halvlek igen. Jag började fokusera på Elm och letade efter bollkontakter som han lyckades med. Han är ju inte den som rör bollen mycket, utan satsar väl mer på att försöka täcka öppna ytor. Hittade fyra lyckade bollkontakter (bland flertalet misslyckade) (jag har säkert missat några):

14:32 Riktigt bra framspelning till Kaca.
33:59 En nick som gick fram.
41:37 En rensning/pass som gick fram.
44:39 Bryter Ronaldo på straffområdeslinjen.

Det är ganska intressant att följa en spelare såhär. Kan inte säga att detta vände uppochner på min skeptiska syn på Elm eftersom han ofta kom sent in i situationer, missar, står bredvid osv.

Varsågoda att fylla på med er statistik!
Senast redigerad av JP 2013-11-18 kl. 18:58.
Citera
2013-11-18, 18:58
Medlem
Ryktas att maskerade personer kommer dundra in på Hotell Sheraton inatt och ställa till det..

Brandlarmet? tjingtjing

Hoppas!
Citera
2013-11-18, 19:36
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Ryktas att maskerade personer kommer dundra in på Hotell Sheraton inatt och ställa till det..

Brandlarmet? tjingtjing

Hoppas!

Gör det fan. Hade jag bott i Stockholm och haft tid så hade jag gjort det.
Citera
2013-11-18, 20:32
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
A vafan kom igen känns ju nästan som begrvningsstämning i tråden. Imorn ska det avgöras om vi får åka till Rio eller inte och det är långt ifrån kört.
Ja, man känner sig på något sätt inte lika taggad inför matchen imorgon. Tror som sagt inte att vi förlorar imorgon. Blir med högsta förmodan kryss eller vinst.

Ärligt talat är jag mest är jag orolig över att vi inte kommer att lyckas göra något mål imorgon. Med tanke på hur det såg ut förra matchen. Vi måste ha ett mycket större bollinnehav denna gången. Visst hemmaplan kan hjälpa till det lite. Men den största vikten ligger dock i att spelarna själva skaffar en annan attityd mot Portugal än vad dem hade förra matchen. Att man inte ser laget Portugal som något övermäktigt. Utan att man faktiskt vågar rulla boll och tro på sig själva. Inte bara tjonga iväg den på måfå långt upp i banan utan faktiskt vågar att spela sitt egna spel.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-18 kl. 21:20.
Citera
2013-11-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna

Brandlarmet? tjingtjing

Hoppas!

Snälla, låt bli! Låt skitländernas supportrar hålla på med störningsmoment som detta, visa att vi är civiliserade här uppe istället. Ingen som tänkt på att det kan tända motståndarna?

Dessutom brukar de ta en lur på dagen också
Citera
2013-11-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Sen tycker jag gott ingenjörerna på Friends kan påstå att taket har fastnat/kan inte stängas på så kort varsel så vi får härligt kyliga vindar på Grinaldo med primadonnor.

Fan vad alla tjatar om stängt på Friends. Det är knappt 10 grader. Det direkt olämpligt att tänka så för publiken. Skönare att stå på läktarn i 20 plusgrader än 5 plus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in