2013-10-15, 15:51
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Att Elm startar beror på nog på att Hamrén är orolig för Svenssons snabbhet, eller brist på den snarare. Elm är kvickare och, på en bra dag, minst lika spelskicklig.

Minst lika spelskicklig på en bra dag? När var den dagen sist egentligen? I landslaget aldrig, men ens i något av hans klubblag? Nog för att Elm gjorde några helt ok passningar i fredags och inte är så värdelös som många påstår. Men snacka om använda lite för starka ord. Eller menar du det lite smålustigt, som att den där bra dagen aldrig kommer?
Citera
2013-10-15, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Aj aj... Man hade kanske ändå hoppats på att de skulle vila lite folk, men icke sa nicke..

I det här fallet är det dock "positivt" ur svensk synvinkel att Tyskland ställer upp med ett starkt manskap. Spelare som Neuer, Lahm, Mertesacker, Schweinsteiger, Özil och Müller vet att de är mer eller mindre givna och behöver inte förta sig i en sån här match. Spelare som Jansen, Boateng, Kroos, Götze och Kruse måste bevisa att de är värda en plats. De sistnämnda är antagligen de som sticker ut mest i Tyskland ikväll.

Även om Sveriges chanser att vinna denna matchen är tämligen små så är de i alla fall något större mot en tysk startelva som inte är fullt motiverade.
Citera
2013-10-15, 16:44
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Minst lika spelskicklig på en bra dag? När var den dagen sist egentligen? I landslaget aldrig, men ens i något av hans klubblag? Nog för att Elm gjorde några helt ok passningar i fredags och inte är så värdelös som många påstår. Men snacka om använda lite för starka ord. Eller menar du det lite smålustigt, som att den där bra dagen aldrig kommer?
Elm är alltså i grunden inte lika spelskicklig som Anders Svensson enligt dig? För starka ord? Det är inte Mario Götze jag jämförde honom med direkt.
Citera
2013-10-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
I det här fallet är det dock "positivt" ur svensk synvinkel att Tyskland ställer upp med ett starkt manskap. Spelare som Neuer, Lahm, Mertesacker, Schweinsteiger, Özil och Müller vet att de är mer eller mindre givna och behöver inte förta sig i en sån här match. Spelare som Jansen, Boateng, Kroos, Götze och Kruse måste bevisa att de är värda en plats. De sistnämnda är antagligen de som sticker ut mest i Tyskland ikväll.

Även om Sveriges chanser att vinna denna matchen är tämligen små så är de i alla fall något större mot en tysk startelva som inte är fullt motiverade.

Måste hålla med här. Om Yogi bear hade ställt upp med en massa ungtuppar på gränsen till att bli uttagna i en "riktig" startelva så hade det förmodligen blivit åka av i röven på samtliga svenskar på planen.

De unga, hungriga tyskarna hade sodomerat vårat skämt till backlinje något brutalt och vunnit med 3-4 mål för att kunna säga "se vad mycket bättre det går när VI spelar"

Tror inte de givna startspelarna springer livet ur sig efter en 50/50-boll i slutet av andra om det står oavgjort på samma sätt som en ungtupp med något att bevisa skulle göra.

Lik förbannat kommer vi bli tillbakatryckta i 80+ minuter ikväll så det kommer kännas som en bragd om vi håller 0-0 mer än 30 minuter.

Själv sitter jag i London och ska se England-Polen samtidigt som jag följer Sverige via direktrapportering. Tror Engladsmatchen kommer vara en miljon resor roligare att se..speciellt om Polen tar ledningen..desperata britter är alltid skoj att smyghåna lite.

"Borde han inte ha tagit den där? "
Senast redigerad av postkodmiljonar 2013-10-15 kl. 16:47.
Citera
2013-10-15, 16:49
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
text

Jag vet inte om du såg matchen borta mot Tyskland men det var först när Sverige pressade högt som de började spela någorlunda lika med Tyskland, likadant mot Österrike i fredags. Jag känner att ditt svammel inte har någon substans. Vi pratar om en tränare som har vunnit både danska och norska ligan med detta spelsystem. Hamréns taktik fungerar bäst när det är en hög press med snabba omställningar, och det är det laget han har ställt upp idag. Det verkar mer som om du har en personlig vendetta mot Hamrén. Han tog oss till EM slutspel och även om det inte gick som det var tänkt i EM tror jag både laget och Hamrén lärde sig mycket av den turneringen.

Oavsett hur Sverige spelar kommer vi mest troligt inte få ha bollen speciellt mycket. Vi provade din taktik och uppställning mot Tyskland i en halvlek och alla vet vi hur det såg ut då...
Citera
2013-10-15, 17:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Jag vet inte om du såg matchen borta mot Tyskland men det var först när Sverige pressade högt som de började spela någorlunda lika med Tyskland, likadant mot Österrike i fredags. Jag känner att ditt svammel inte har någon substans. Vi pratar om en tränare som har vunnit både danska och norska ligan med detta spelsystem. Hamréns taktik fungerar bäst när det är en hög press med snabba omställningar, och det är det laget han har ställt upp idag. Det verkar mer som om du har en personlig vendetta mot Hamrén. Han tog oss till EM slutspel och även om det inte gick som det var tänkt i EM tror jag både laget och Hamrén lärde sig mycket av den turneringen.

Oavsett hur Sverige spelar kommer vi mest troligt inte få ha bollen speciellt mycket. Vi provade din taktik och uppställning mot Tyskland i en halvlek och alla vet vi hur det såg ut då...

Läs mitt inlägg igen.

Exakt. Därav det horribla i laguttagningen.

Annars svamlar du mest själv. Jag har skrivit mitt, och det finns klara poänger. Att du inte förstår är en annan femma.
Citera
2013-10-15, 17:20
Bannlyst
någon som vet om man kan streama matchen på tv4s hemsida eller något
Citera
2013-10-15, 17:21
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Elm är alltså i grunden inte lika spelskicklig som Anders Svensson enligt dig? För starka ord? Det är inte Mario Götze jag jämförde honom med direkt.

Jag vet inte hur du bedömer Elms spelskicklighet "i grunden". Han är helt ok i CSKA, men i landslaget så tycker jag inte att han är i samma nivå som Svensson spelskickligt, nej. Han är yngre förstås, och snabbare samt även längre. Men mer än så är det inte. Känns som att Elm blir lite för tagen av landslagsmatcher och inte riktigt kan fokusera helt och hållet, eller så har han bara för stor respekt för motståndarna och vågar inte riktigt ta tag i spelet. Svensson har visat sig vara mycket mer givande för landslaget än Elm i de matcher de båda spelat enligt mig. Därför finner jag det märkligt att säga att Elm "på en bra dag" är "minst lika spelskicklig", det stämmer inte för mig.
Citera
2013-10-15, 17:31
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
någon som vet om man kan streama matchen på tv4s hemsida eller något

Ja om du är premium medlem.
Citera
2013-10-15, 17:38
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

nja, jag tror Tyskland går fullt ut på 11cylindrar så Sveriges hopp står till att Tyskland underskattar Sverige.. det är troligare att dem överskattar Sverige men man vet aldrig kanske lyckas Toivonen låta bli att bränna grymma lägen idag. kanske får vi in två chans bollar i första och håller håller undan med hjälp av hemma stödet!

det är värt att kolla på matchen iaf, går det åt helvete redan under första 10 så kan jag alltid slå över till Islands match.
Citera
2013-10-15, 17:46
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
nja, jag tror Tyskland går fullt ut på 11cylindrar så Sveriges hopp står till att Tyskland underskattar Sverige.. det är troligare att dem överskattar Sverige men man vet aldrig kanske lyckas Toivonen låta bli att bränna grymma lägen idag. kanske får vi in två chans bollar i första och håller håller undan med hjälp av hemma stödet!

det är värt att kolla på matchen iaf, går det åt helvete redan under första 10 så kan jag alltid slå över till Islands match.

Det har du väl lärt dig att inte byta kanal bara för att det går dåligt inledningsvis för Sverige?

Nä men känner mig väldigt pessimistisk inför denna matchen. Tippar på 3-1 till Tyskland.
Citera
2013-10-15, 17:58
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Det har du väl lärt dig att inte byta kanal bara för att det går dåligt inledningsvis för Sverige?

Nä men känner mig väldigt pessimistisk inför denna matchen. Tippar på 3-1 till Tyskland.

jag byte vid 3-0 senast och bytte tillbaka vid 4-3 så fick se Elm få in den sista bollen iaf

jag tror inte på miraklet på friends arena då jag anser att Zlatan redan utnyttjat det miraklet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in