2013-10-11, 17:54
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Österrike kommer trilla runt tills våra mittbackar gör bort sig.
Fast det gör i princip alla lag vi möter numera. Till och med Irland i sina bästa stunder. De lag som vinner mot oss gör det oftast för att våra försvarare klantar sig. Om försvaret är stabilt så är det inte bolltrillandet som sänker oss.
Citera
2013-10-11, 18:15
Medlem
MisterMGMTs avatar
Jag är mer orolig över mittbackarna... Borde ha varit mer samspelta än de är...
Citera
2013-10-11, 18:18
Medlem
LuaLuas avatar
Österrikes lag är består av spelare som, om dom hetat Svensson i efternamn skulle blivit kritiserade som sopor av exakt samma personer som sitter här och säger att österrike är bättre på i princip alla positioner.

Alaba är given i ett svenskt landslag givetvis, och förmodligen Harnik. Det är dom enda jag kan tänka som direkt skulle förstärka ett svenskt landslag. Dragovic gillar jag det jag sett i Basel, men att han skulle vara bättre än våra mittbackar är i sina respektive klubblag tvivlar jag på.

Dom kan givetvis vinna, men att dom skulle vara bättre på samtliga positioner, zlatans exkluderat, är rent nonsens.
Citera
2013-10-11, 18:38
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Österrike är ingenting. Det är vår hemmaplan och våra poäng.

Sedan skulle jag bara vilja lägga in här att Elm kommer att göra en bra match och den massa som nu sitter och lipar kommer att hylla honom. Bara så att jag kan quota detta efter matchen.
Citera
2013-10-11, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Österrikes lag är består av spelare som, om dom hetat Svensson i efternamn skulle blivit kritiserade som sopor av exakt samma personer som sitter här och säger att österrike är bättre på i princip alla positioner.

Alaba är given i ett svenskt landslag givetvis, och förmodligen Harnik. Det är dom enda jag kan tänka som direkt skulle förstärka ett svenskt landslag. Dragovic gillar jag det jag sett i Basel, men att han skulle vara bättre än våra mittbackar är i sina respektive klubblag tvivlar jag på.

Dom kan givetvis vinna, men att dom skulle vara bättre på samtliga positioner, zlatans exkluderat, är rent nonsens.
Som sagt, ingen påstår att Österrike är något slags stjärnlag men som sagt, deras spelare är habila spelare i relativt dåliga lag, precis som våra spelare exklusivt Zlatan är. Att en spelare som Kacaniklic ses som vår största talang och stjärna efter Zlatan när han är en väldigt medioker spelare på gränsen till reserv i Fulham säger liksom allt.

Våra två mittbacker spelar i bottenlag i Tyskland och Italien, det är liksom den nivån vi ligger på, våra bästa spelare håller alltså bottenlagsnivå i de stora ligorna.

Weimann är bättre än Elmander, de är bättre än oss på några positioner så det är inget lag Sverige ska vinna på beställning mot. Historiskt så brukar Österrike ha enkelt för Sverige.
Citera
2013-10-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methoss
Som sagt, ingen påstår att Österrike är något slags stjärnlag men som sagt, deras spelare är habila spelare i relativt dåliga lag, precis som våra spelare exklusivt Zlatan är. Att en spelare som Kacaniklic ses som vår största talang och stjärna efter Zlatan när han är en väldigt medioker spelare på gränsen till reserv i Fulham säger liksom allt.

Våra två mittbacker spelar i bottenlag i Tyskland och Italien, det är liksom den nivån vi ligger på, våra bästa spelare håller alltså bottenlagsnivå i de stora ligorna.

Weimann är bättre än Elmander, de är bättre än oss på några positioner så det är inget lag Sverige ska vinna på beställning mot. Historiskt så brukar Österrike ha enkelt för Sverige.

Österrike har en bra mittback i Dragovic också. Flera storklubbar som var intresserade i somras, efter att hans Basel tog sig till EL-semifinal.
Citera
2013-10-11, 19:34
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Varför inte?

Klart som korvspad att det skulle gå. Bara för att du i din populism ser fotboll i ett mindre perspektiv, så är det fullt möjligt att spela 4-3-3 utan en utmanande yttermittfältare. Herregud.
Haha. Risig attityd nu Anteri.

Grinig idag eller?

Det går alldeles utmärkt att ha det så beroende på lag. Ett Sverige som håller boll för lite o saknar passtempo tror jag får problem. Zlatan ensam på topp måste ha löp runt sig så mittbackarna måste falla ifrån. Annars kan de enbart foka på att skära bort honom o det kommer att lyckas!!

Populism? Herregud.. Du seglar bra snett nu. Jämfört med dig är jag Sahara o du en sanddyn )
Citera
2013-10-11, 19:42
Medlem
MisterMGMTs avatar
Österrike är överskattad. Har sett de spela de senaste åren och de har inte imponerat. Känns som om media i Sverige baserar Österrikes kvalité på matchen i Wien. Den matchen var väl okej men det var verkligen ett högpresterande Österrike som inte brukar vara så bra.
Citera
2013-10-11, 19:46
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Jag ser inget som helst problem med att spela Seb som ytteranfallare. Men då måste man ju också spela ett spel samt ge han möjligheter till att göra det han är bra på. Allt går att lösa på så många olika sätt. Med tre centrala mittfältare hade man kunnat dra in Seb lite i plan och spela med en enormt offensiv Lustig. Man kanske vill stänga en kant och ha Seb som ytteranfallare. Man kanske ser brister hur motståndarna agerar på tidiga inlägg, eller på diagonallöp från kanten vilket Seb är mycket bra på.

Så att på något sätt totalt utesluta möjligheten till ett bra svensk spel med Seb som en ytteranfallare är parodiskt. Jag hatar en taktisk stelhet där man inte kan anpassa spelsystem och spelare till olika typer av matcher och motståndare. Och det är är ett typexempel, när lixom man totalt negligerar möjligheten till Seb på en kant i ett 4-3-3.
Kan tillägga att jag likt kung ingenting syftade på den uppställningen. Har svårt att se Svensson som mitt, Elm bakom o Lustig som påfyllande skulle vara bra med Larsson som yttre trea. Kaca kommer ligga långt vänster o Kongo likaså. Kommer bli stelt o isolera Zlatan. Hans kant kommer han fixa bra men Zlatan kan lika gärna spela mittback då, ngn boll som isolerad center utan centralt understöd kommer han inte få.

Generellt sett har jag inga direkta problem med att ha Seb på den positionen.
Citera
2013-10-11, 20:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag ser inget som helst problem med att spela Seb som ytteranfallare. Men då måste man ju också spela ett spel samt ge han möjligheter till att göra det han är bra på. Allt går att lösa på så många olika sätt. Med tre centrala mittfältare hade man kunnat dra in Seb lite i plan och spela med en enormt offensiv Lustig. Man kanske vill stänga en kant och ha Seb som ytteranfallare. Man kanske ser brister hur motståndarna agerar på tidiga inlägg, eller på diagonallöp från kanten vilket Seb är mycket bra på.
Är han verkligen ytteranfallare i dom där fallen? När man stänger en kant är han väl till och med snarare en extra ytterback.

Men visst kan det finnas specialtillfällen när det kan funka, dock är det väldigt speciella tillfällen. Det enda något sånär vanliga läget jag ser att han egentligen kan agera ytteranfallare är när vi spelar mot typ San Marino och kan lägga honom konstant där uppe och låta ytterbacken sköta defensiven helt själv.
Citera
2013-10-11, 20:18
Medlem
chran508s avatar
Något att glädjas över är ju att den så alltid lika värdelösa Wendt inte spelar ikväll. Han var, sin vana trogen, högst delaktig i förlusten i Wien.
Citera
2013-10-11, 20:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Är han verkligen ytteranfallare i dom där fallen? När man stänger en kant är han väl till och med snarare en extra ytterback.

Men visst kan det finnas specialtillfällen när det kan funka, dock är det väldigt speciella tillfällen. Det enda något sånär vanliga läget jag ser att han egentligen kan agera ytteranfallare är när vi spelar mot typ San Marino och kan lägga honom konstant där uppe och låta ytterbacken sköta defensiven helt själv.

En ytteranfallare kan alltså bara vara en viss typ av spelartyp med samma typ av instruktioner? Det är snarare en utgångsposition i ett system, men där spelarinstruktioner kan skilja enormt utifrån vilken spelidé och taktiska instruktioner man använder sig av.

Nu håller vi på Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in