Citat:
Ursprungligen postat av
LuaLua
Österrikes lag är består av spelare som, om dom hetat Svensson i efternamn skulle blivit kritiserade som sopor av exakt samma personer som sitter här och säger att österrike är bättre på i princip alla positioner.
Alaba är given i ett svenskt landslag givetvis, och förmodligen Harnik. Det är dom enda jag kan tänka som direkt skulle förstärka ett svenskt landslag. Dragovic gillar jag det jag sett i Basel, men att han skulle vara bättre än våra mittbackar är i sina respektive klubblag tvivlar jag på.
Dom kan givetvis vinna, men att dom skulle vara bättre på samtliga positioner, zlatans exkluderat, är rent nonsens.
Som sagt, ingen påstår att Österrike är något slags stjärnlag men som sagt, deras spelare är habila spelare i relativt dåliga lag, precis som våra spelare exklusivt Zlatan är. Att en spelare som Kacaniklic ses som vår största talang och stjärna efter Zlatan när han är en väldigt medioker spelare på gränsen till reserv i Fulham säger liksom allt.
Våra två mittbacker spelar i bottenlag i Tyskland och Italien, det är liksom den nivån vi ligger på, våra bästa spelare håller alltså bottenlagsnivå i de stora ligorna.
Weimann är bättre än Elmander, de är bättre än oss på några positioner så det är inget lag Sverige ska vinna på beställning mot. Historiskt så brukar Österrike ha enkelt för Sverige.