2007-03-29, 11:44
  #1417
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

Edit:
Det är tragiskt att se hur många "fotbollsintresserade" skribenter vaknar till liv så fort det vankas landskamp. Märkligt att man aldrig ser er i de andra fotbollstrådarna här inne? Förmodligen är det väl så att ni endast är tillräckligt intresserade av sporten när Sverige spelar kval/tävlingsmatcher, och era analyser är direkt hämtade från Aftonhoran och annat skit....

Kan bara svara för mig själv. Har sett DIF:s samtliga (nästan) hemmamatcher sen 1995 (är född 1982). Har haft säsongskort dom senaste 7 åren. Sväljer allt som har med fotboll att göra, men orkar inte diskutera ett ämne som har med tycke och smak att göra tillsammans med 120.000. andra. Därför håller jag mest till i spel & dobbel. Där kan saker presenteras med fakta, och har inte lika många självutnämnda experter.

Är jag godkänd ändå kanske?
Citera
2007-03-29, 11:45
  #1418
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Otroligt konstigt resonemang

Jaså? Varför? Visst kan man alltid definiera huruvida folk kan fotboll men om man kvalat in till 4 raka mästerskap tycker jag att man är allt annat än okunnig.
Citera
2007-03-29, 11:50
  #1419
Medlem
Shuyins avatar
Jag tycker väl inte att det såg domedags dåligt som det står om i tidningarna idag.

När Nordirland får göra 1-1 är det självklart helt bedrövligt, Mellberg bör i den situationen falla av och inte attackera Petter Hansson.

Oerhört dåligt gjort. Det andra målet kommer jag inte ens ihåg, men hade Sverige haft ledningen i paus så hade Nordirland varit tvungna att flytta upp och därmed ge mer ytor för Sverige.

Sedan förstår jag inte varför Ljungberg spelar, det skulle varit bättre med Wilhelmsson och Alexandersson på kanterna.
Citera
2007-03-29, 12:01
  #1420
Medlem
Vryzass avatar
Det finns många åsikter, ena halvan vill att Lagerbäck ska avgå, den andra halvan vill ha kvar honom. Jag ger båda sidor rätt:

Lagerbäcks meriter med landslaget kan inte ifrågasättas, de finns där svart på vitt. Och det får ses som mycket bra att kvala in till fyra (?) raka mästerskap.
Dock har han nu suttit där i smått otroliga tio år, och det håller inte i mitt tycke. Svaret är att det inte längre är Lagerbäcks landslag, sina gamla trotjänare har sedan länge lagt av och kvar finns några få spillror. Sveriges spel tycker jag på det stora hela vacklat ordentligt de senaste 1-2 åren, och det är nog ingen slump.
Nya spelare har kommit fram, men ingen har släppts in. Lagerbäck har kört med gamla trotjänare som kan systemet. Problemet är att han kört med dessa tills de gått i graven, och då har han ju faktiskt ingen fullgod ersättare som kan hoppa in och "göra jobbet".

Jag tycker att han ska gå, EFTER kvalet. Jag förespråkar ny coach och ett försök till nytt lagbygge innan och under EM. De som förespråkar Lagerbäck har ju ofta argumentet, "men han tar oss till turneringen, det är ju ändå det viktigaste". Precis, och med ny coach och nytt (lite yngre kanske?) lag så kanske vi inte klarar att ta oss vidare från gruppspelet (eller snarare, det gör vi inte). Men skulle vi spela med detta landslag, eller vilket nu som skulle vara det bästa tillgängliga ur Lagerbäcks perspektiv, skulle vi ändå bara åka ut i kvarten. En match mer i turneringen således, bättre att satsa mot VM istället.
Citera
2007-03-29, 12:03
  #1421
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag tycker väl inte att det såg domedags dåligt som det står om i tidningarna idag.

När Nordirland får göra 1-1 är det självklart helt bedrövligt, Mellberg bör i den situationen falla av och inte attackera Petter Hansson.

Oerhört dåligt gjort. Det andra målet kommer jag inte ens ihåg, men hade Sverige haft ledningen i paus så hade Nordirland varit tvungna att flytta upp och därmed ge mer ytor för Sverige.

Sedan förstår jag inte varför Ljungberg spelar, det skulle varit bättre med Wilhelmsson och Alexandersson på kanterna.
Joo ljungberg passar inte in i sveriges spel. verkar det som iaf. I arsenal är han ju i stort sätt bra dom flesta matcherna. Men i landslaget är det ju bedrövligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Edit:
Det är tragiskt att se hur många "fotbollsintresserade" skribenter vaknar till liv så fort det vankas landskamp. Märkligt att man aldrig ser er i de andra fotbollstrådarna här inne? Förmodligen är det väl så att ni endast är tillräckligt intresserade av sporten när Sverige spelar kval/tävlingsmatcher, och era analyser är direkt hämtade från Aftonhoran och annat skit....
Nu läser jag varken aftonhoran eller nåt annat förutom lokaltidningen.
Men som jag ser det. Jag älskar fotboll jag kollar på fotboll så ofta som möjligt. När lag x förlorar emot lag y och spelare ö gör en ful grej rör det mig inte i ryggen.Inte ofta jag vill gå in o diskutera nåt jag igentligen inte tycker är värt att diskutera.
Men när sverige spelar är det ju faktist laget som representerar ens eget land då får man tycka o tänka lite fan hur man vill tycket jag Även tomtar som inte set en enda match i hela sit liv förutom vm 94 och ställer kraven där efter
Citera
2007-03-29, 12:03
  #1422
Medlem
williamwallaces avatar
Det är aldrig bra att förlora, men på ett sätt kanske det var bra. Spelarna fick nog sig en tankerställare nu, vilket säkert kan vara bra inför matchen mot Danmark. Istället för att sväva på moln inför den matchen, som man hade gjort om man vunnit igår. Och än så länge håller vi ju Spanien och Danmark bakom oss.

Det gäller att se det positiva i allting.

EDIT: F.ö så tror jag matchen hade blivit helt annorlunda om backlinjen inte klantat sig vid kvitterningen.
Citera
2007-03-29, 12:16
  #1423
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Det är aldrig bra att förlora, men på ett sätt kanske det var bra. Spelarna fick nog sig en tankerställare nu, vilket säkert kan vara bra inför matchen mot Danmark. Istället för att sväva på moln inför den matchen, som man hade gjort om man vunnit igår. Och än så länge håller vi ju Spanien och Danmark bakom oss.

Det gäller att se det positiva i allting.

EDIT: F.ö så tror jag matchen hade blivit helt annorlunda om backlinjen inte klantat sig vid kvitterningen.

Hej Thomas Nordahl!

Citat:
Joo ljungberg passar inte in i sveriges spel. verkar det som iaf. I arsenal är han ju i stort sätt bra dom flesta matcherna. Men i landslaget är det ju bedrövligt.

Under VM så gjorde han det bra, men han får för lite speltid i Arsenal numera.

Medan Christian Wilhelmsson - äntligen - har hittat rätt i Roma så får han sitta på bänken? Jag förstår inte.

Dessutom så borde Källström och Svensson spelat centralt.
Citera
2007-03-29, 12:17
  #1424
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Det är aldrig bra att förlora, men på ett sätt kanske det var bra. Spelarna fick nog sig en tankerställare nu, vilket säkert kan vara bra inför matchen mot Danmark. Istället för att sväva på moln inför den matchen, som man hade gjort om man vunnit igår. Och än så länge håller vi ju Spanien och Danmark bakom oss.

Det gäller att se det positiva i allting.

EDIT: F.ö så tror jag matchen hade blivit helt annorlunda om backlinjen inte klantat sig vid kvitterningen.
Igen kan jag bara hålla med vad kan vara värre än att vi förlorar emot danmark? pågrund av att vi är för avslapnade! Nää nu ska vi göra dansk pölse!

Lite mer on topic. lagerbäck eller inte spelar ingen roll. Vad är det som inte stämmer i spelet? varför kommer tex inte ljungberg eller zlatan in i matchen överhuvudtaget?
Vill även tilläga dom som säger att tex källström inte förändrade matchbilden när han kom in. Hur ofta ser man ett bytte förändra hela matchen? vi har ingen lampard i sverige sånt kommer inte hända. Handlar dok om vem som är bättre eller inte vem som har formen eller ej. En spelare förändrar inte matchen men varje spelare som presterar lite bättre än den andra ger ju störe chans till vinnst.
Citera
2007-03-29, 12:37
  #1425
Medlem
Snoppzors avatar
Kul att man ska behöva sitta och skämmas framför TV:n varannan gång Sverige spelar. Mikael Nilsson? Vad är det för jävla skämt? Har vi nu inget bättre vilket det finns stor risk till så kanske vi ska spela utan högerback.

Och Isaksson kan väl flytta hem till Trelleborg igen.

brööl
Citera
2007-03-29, 13:03
  #1426
Medlem
TrhYs avatar
Tro att för eller emot Lagerbäck är en generationsfråga.

Vi lite äldre och som minns ex Laban Arnesson har kanske lite mer perspektiv på tillvaron än den "odugliga generationen"(födda typ 82-92) som främst inhämtar sin fotbollskunskap och världsbild i Aftonbladet.

En av de sämre insatserna i går måste väl Camp Sweden med anhang stått för. Dessa pajaser i clownhattar och jokerutstyrsel hördes inte en enda gång och ändå var de ca 1000 man!

Ser jag en enda stjärna i Köpenhamn i kycklingdräkt och svensk flagga med "Skövde" på, hängandes på ryggen så smäller det.
Citera
2007-03-29, 13:13
  #1427
Medlem
Nä, inte blev man förvånad heller. Grattis, Nordirland, ni förtjänar vinsten.
Citera
2007-03-29, 13:13
  #1428
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Kan bara svara för mig själv. Har sett DIF:s samtliga (nästan) hemmamatcher sen 1995 (är född 1982). Har haft säsongskort dom senaste 7 åren. Sväljer allt som har med fotboll att göra, men orkar inte diskutera ett ämne som har med tycke och smak att göra tillsammans med 120.000. andra. Därför håller jag mest till i spel & dobbel. Där kan saker presenteras med fakta, och har inte lika många självutnämnda experter.

Är jag godkänd ändå kanske?

Det beror ju på om du tar åt dig eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in