• 1
  • 2
2020-04-28, 13:17
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hatar Stockholm. Jag får ångest av att bo i Stockholm. Minst 10 mil bort från Stockholm vill jag flytta, till en liten tätort utan invandrartäta områden. Helst nord/nordväst om Stockholm då jag tänker att det är friskare luft och billigare bostäder där än söderut.
Citera
2020-04-28, 15:04
Medlem
Andersdamaans avatar
Invandrarfria tätorter är ett minne blott nuförtiden. Finns det hyreslägenheter så finns det invandrare.
En stad som inte är sådär jättebelamrad är Norrtälje. Norrtälje ligger dock inte riktigt tio mil bort utan snarare sju mil, men det kanske räcker? Huspriserna är dessutom väldigt bra däruppe om man jämför med prisnivåerna här i Stockholm!
Vill du bo totalt invandrarfritt så är det lyxområdena runt Stockholm eller öarna ute i skärgården som gäller, fast då gäller det att du har en rätt saftig plånbok.

Om du inte har något emot att flytta långt så är Härjedalen inte speciellt kulturberikat och huspriserna där är nästan oanständigt låga så länge som husen inte ligger i anslutning till någon slalomanläggning.
Citera
2020-04-28, 15:27
Medlem
Sonny00s avatar
Hur liten tätort kan du acceptera?
Citera
2020-04-28, 16:06
Medlem
Ja men fan! Ska det vara så jävla svårt? Såhär i Corona tider?
Lukta dig till närmsta dödsbo bara, billigare blir det inte.
Citera
2020-04-28, 16:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Invandrarfria tätorter är ett minne blott nuförtiden. Finns det hyreslägenheter så finns det invandrare.
En stad som inte är sådär jättebelamrad är Norrtälje. Norrtälje ligger dock inte riktigt tio mil bort utan snarare sju mil, men det kanske räcker? Huspriserna är dessutom väldigt bra däruppe om man jämför med prisnivåerna här i Stockholm!
Vill du bo totalt invandrarfritt så är det lyxområdena runt Stockholm eller öarna ute i skärgården som gäller, fast då gäller det att du har en rätt saftig plånbok.

Om du inte har något emot att flytta långt så är Härjedalen inte speciellt kulturberikat och huspriserna där är nästan oanständigt låga så länge som husen inte ligger i anslutning till någon slalomanläggning.

Ska väl säg att invandrare inte är huvudanledningen som jag vill flytta. Det snarare alla människor och bilar i Stockholm som gör att jag vill flytta till en mindre tätort långt bort från Stockholm.
Citera
2020-04-28, 16:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hur liten tätort kan du acceptera?

100 pers går väl gränsen.
Citera
2020-04-28, 16:15
Medlem
Vad tror du om någon av de femtielva existerande trådarna på snarlikt tema? Kanske de kan vara till hjälp?

Titta på en karta. Sök på Google och bostadssajter. Så svårt kan det omöjligt vara.

100 pers är ingen tätort, för övrigt. Det är närmast onödigt att försöka inhämta tips om byar som det då rör sig om, då folk inte gärna vill outa sig så pass på nätet.
Citera
2020-04-28, 16:23
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ska väl säg att invandrare inte är huvudanledningen som jag vill flytta. Det snarare alla människor och bilar i Stockholm som gör att jag vill flytta till en mindre tätort långt bort från Stockholm.
Då är Härjedalen perfekt! Sveg heter huvudorten och har ca 2500 innevånare. Jäkligt billiga hus där dessutom!
Citera
2020-04-30, 19:06
Medlem
Citat:
Jag hatar Stockholm. Jag får ångest av att bo i Stockholm. Minst 10 mil bort från Stockholm vill jag flytta, till en liten tätort utan invandrartäta områden. Helst nord/nordväst om Stockholm då jag tänker att det är friskare luft och billigare bostäder där än söderut.

Ja vem fan gör inte det, men sen är det ju det där med jobb också. Invandrare finns överallt. Jag gav upp till sist och bosatte mig mer eller mindre mitt i smeten. Embrace it.

Öar och ställen som är långt ifrån allt vad kollektivtrafik heter är bättre
Citera
2020-04-30, 21:19
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Ville du helt enkelt tala om detta eller vill du ha tips om tänkbara orter?

Om du vill ha tips måste du nog lägga till några uppgifter. Till exempel budget, önskat avstånd till arbetsplats, tänkbara yrken, om du vill ha bil eller inte och önskad samhällsservice i närområdet.
Citera
2021-01-06, 01:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
Ja om man kollar vad man får för stålarna så är jämförelser helt galna. Tänk 19 kvm på nytorget eller den här villan i Manntorp
https://www.hemnet.se/bostad/villa-2...en-28-17183719
Citera
2021-01-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ja om man kollar vad man får för stålarna så är jämförelser helt galna. Tänk 19 kvm på nytorget eller den här villan i Manntorp
https://www.hemnet.se/bostad/villa-2...en-28-17183719
Samtidigt så har du inga bra kommunikationer, service, nöjen etc ute i mjölby. Sitta o glo i en stor villa i mjölby med ica och systemet i deras centrum som största nöjet är nog inte så upppiggande direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in