2021-01-07, 22:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Samtidigt så har du inga bra kommunikationer, service, nöjen etc ute i mjölby. Sitta o glo i en stor villa i mjölby med ica och systemet i deras centrum som största nöjet är nog inte så upppiggande direkt.

Bra kommunikationer = bil. Har du svårt att hitta på nöjen i ditt eget hem?

Det låter som rena drömmen att bo så.
Citera
2021-01-19, 01:15
Medlem
utan.att.stannas avatar
Börjar själv återigen tröttna på Stockholm. Saknar att inte kunna ha garage, utrymme, leksaker ( motorfordon), enskildhet och lantlunket omkring mig.
Med närhet till Stockholm, och en hyfsat riktig landsbygd, på ganska skral ekonomi, var tipsas för huskköp? Norrtälje? Enköping? Tierp?
Citera
2021-01-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Börjar själv återigen tröttna på Stockholm. Saknar att inte kunna ha garage, utrymme, leksaker ( motorfordon), enskildhet och lantlunket omkring mig.
Med närhet till Stockholm, och en hyfsat riktig landsbygd, på ganska skral ekonomi, var tipsas för huskköp? Norrtälje? Enköping? Tierp?
Kungsängen eller Nykvarn. Kungsängen tar 27 min till centralen med pendeln. Mycket natur/skog, lugnet. Nykvarn tar väl längre tid men har mer skog o lugn. Hyfsat billigt på båda. Om jag var tvungen att flytta utanför Sthlm så skulle jag själv valt dessa platser.
Citera
2021-01-19, 23:54
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Kungsängen eller Nykvarn. Kungsängen tar 27 min till centralen med pendeln. Mycket natur/skog, lugnet. Nykvarn tar väl längre tid men har mer skog o lugn. Hyfsat billigt på båda. Om jag var tvungen att flytta utanför Sthlm så skulle jag själv valt dessa platser.
Sorry glömde nämna att ej mot Södermanland hållet.
Citera
2021-01-19, 23:59
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Kungsängen är inte särskilt lugnt. Mycket trafik och människor och inte så hyfsat billigt. Nära till naturreservat, men det har ju även Jakobsberg och Akalla.

Kungsängen tillhör Stockholm.
Citera
2021-01-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hatar Stockholm. Jag får ångest av att bo i Stockholm. Minst 10 mil bort från Stockholm vill jag flytta, till en liten tätort utan invandrartäta områden. Helst nord/nordväst om Stockholm då jag tänker att det är friskare luft och billigare bostäder där än söderut.
Om du vill bort från Sthlm till en stad för det inte är invandrartätt så måste du nog söka dig längre från än så?! Känner att det är som invandrartätast just runtom Stockholm
Citera
2021-01-20, 00:06
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Om du vill bort från Sthlm till en stad för det inte är invandrartätt så måste du nog söka dig längre från än så?! Känner att det är som invandrartätast just runtom Stockholm

Invandrartäta områden menar jag. Alltså segregerade områden. Om det bor lite invandrare här och var bryr jag mig inte om.
Citera
2021-01-20, 10:18
Medlem
Då kan jag även rekommendera Luleå. Mycket friluftsliv, skog och Sveriges bästa hockeylag.
Citera
2021-01-20, 12:12
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Invandrartäta områden menar jag. Alltså segregerade områden. Om det bor lite invandrare här och var bryr jag mig inte om.
Stockholms skärgård, Bohusläns skärgård eller Jämtland/Åre är mina tips.
Citera
2021-01-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Gångbara alternativ är Grillby (Enköping) och Rimbo (Brottby/Kårsta kan även vara gångbart) med villa-snittpriser på 3-4 mkr. Ska det vara billigare än så lär du få överge närheten till Stockholm.
Citera
2021-01-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clontarf99
Gångbara alternativ är Grillby (Enköping) och Rimbo (Brottby/Kårsta kan även vara gångbart) med villa-snittpriser på 3-4 mkr. Ska det vara billigare än så lär du få överge närheten till Stockholm.
Ja, då får han flytta till dalarna, där är det billiga hus, under miljonen, då kan man köpa en stuga i det tysta. Kanske är mysigt någon månad på sommaren, men vintern blir huva, usch. Näe, stanna kvar i Sthlm, du kommer ångra dig annars.

Jag själv funderade ett tag på att flytta utanför innerstan men tog en tur med bil några gånger utanför Sthlm och kände genast en ångest, människorna såg även dem ut att ha super ångest. När jag kom tillbaks till Sthlm var det som en lättnad.
Citera
2021-01-20, 18:57
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clontarf99
Kikat en hel del på Enköping. Men då känns rimbo bättre. Psykiskt känslan av närmare sthlm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in