2020-04-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbme94
Men alltså snälla. Tim har blivit mördad, att han har domar om rattfylla och droger gör inte att han förtjänar att bli mördad eller är en dålig far. Det är FEL, absolut. Det är inte att vara en bra förebild för hans barn. Men det är brott han har blivit dömd och straffad för, om jag inte uppfattat det helt fel. Han är inte dömd för att ha skadat en annan människa. Det KUNDE ha hänt när han körde rattfull och det är oansvarigt, ja, men det hände inte. En människa förtjänar inte att bli dödad för dessa domar. Han förtjänar heller inte att bli dödad fall han slagit någon (oavsett kön). Även om han slog Victoria förtjänar han inte att bli ihjälhuggen. Att hon sen kan ha gjort det i självförsvar, absolut det kan hända och det är olyckligt om så är fallet. Men oavsett så förtjänar inte en människa att mista livet för det.

Det är anonyma på fb som skriver att de har säkra källor på att han slagit en kvinna/kvinnor. Vem har han slagit? Hur har han slagit henne? Varför slog han henne?
Jag bor i Landskrona och känner till de flesta i Tims umgänge, det är en liten stad där snacket lätt sprider sig. Jag har ett svagt minne att jag hört om detta. Men att tjejen var psyko och betedde sig illa, hon fick flipp och hon slog honom, därefter slog han henne.
Jag säger inte att detta är sanningen, men det är historian jag fått höra. Tydligen finns det två olika historier, enligt någon här är han en ”kvinnoboxare” och enligt mig är kvinnan lika skyldig själv. Ett inlägg på fb inte är en säker källa där man kan döma ut någon för att vara en kvinnomisshandlare som förtjänar att dö. Det är fel att slå någon, oavsett kön, men det är inte en handling som gör att man förtjänar att dö.

Jag kände inte direkt Tim i dagsläget. Men har umgåtts en del med honom när jag var yngre. Han var en kaxig liten snorunge som hittade på bus. Men på en ändå ganska oskyldig nivå. Rökte hasch, körde trimmade moppar, körde bil i byn som minderårig osv. Hur han var i dagsläget vet jag inte, men även om han tog kokain och slog en kvinna så förtjänade han INTE att dö. PUNKT.

Jag förstår dig också. Men det finns ingen som säger att hon bara gått till attack mot honom av ingen anledning.
Klart att ingen förtjänar att dö oavsett.
Men sen skulle det vara i självförsvar så tänker man kanske inte klart utan grips av panik och bara gör något.
Citera
2020-04-24, 20:45
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Den mannen var enbart problem, det vet alla som kommer från LA. Så vi kan lägga ner allt prat om en skötsam person......
Citera
2020-04-24, 20:50
Medlem
Lbme94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovebananaskids
Jag förstår dig också. Men det finns ingen som säger att hon bara gått till attack mot honom av ingen anledning.
Klart att ingen förtjänar att dö oavsett.
Men sen skulle det vara i självförsvar så tänker man kanske inte klart utan grips av panik och bara gör något.

Nej, jag vet att man inte tänker klart i en så pressad situation. Det är inte det jag ville få fram. Utan även om han slagit henne så förtjänar han inte att dö, som folk lätt tycker när det skrivs saker som att han är en ”kvinnoboxare”. Det är anklagelser från anonyma på nätet, och som jag skrev, så har jag hört en annan version. Så vad som är sant eller inte är ju svårt att veta.

Och höll han på att döda henne (vilket jag betvivlar för då hade hon nog förts till sjukhus) så har hon agerat i självförsvar, då är det en helt annan grej.

Ingen av oss här vet exakt vad som hände. Ingen mer än de två vet, och bara en av dem kan berätta sin version.
Citera
2020-04-24, 21:43
Medlem
[quote=Lbme94|71328300]Men alltså snälla. Tim har blivit mördad, att han har domar om rattfylla och droger gör inte att han förtjänar att bli mördad eller är en dålig far. Det är FEL, absolut. Det är inte att vara en bra förebild för hans barn. Men det är brott han har blivit dömd och straffad för, om jag inte uppfattat det helt fel. Han är inte dömd för att ha skadat en annan människa. Det KUNDE ha hänt när han körde rattfull och det är oansvarigt, ja, men det hände inte. En människa förtjänar inte att bli dödad för dessa domar. Han förtjänar heller inte att bli dödad fall han slagit någon (oavsett kön). Även om han slog Victoria förtjänar han inte att bli ihjälhuggen. Att hon sen kan ha gjort det i självförsvar, absolut det kan hända och det är olyckligt om så är fallet. Men oavsett så förtjänar inte en människa att mista livet för det.

Det är anonyma på fb som skriver att de har säkra källor på att han slagit en kvinna/kvinnor. Vem har han slagit? Hur har han slagit henne? Varför slog han henne?
Jag bor i Landskrona och känner till de flesta i Tims umgänge, det är en liten stad där snacket lätt sprider sig. Jag har ett svagt minne att jag hört om detta. Men att tjejen var psyko och betedde sig illa, hon fick flipp och hon slog honom, därefter slog han henne.
Jag säger inte att detta är sanningen, men det är historian jag fått höra. Tydligen finns det två olika historier, enligt någon här är han en ”kvinnoboxare” och enligt mig är kvinnan lika skyldig själv. Ett inlägg på fb inte är en säker källa där man kan döma ut någon för att vara en kvinnomisshandlare som förtjänar att dö. Det är fel att slå någon, oavsett kön, men det är inte en handling som gör att man förtjänar att dö.

Jag kände inte direkt Tim i dagsläget. Men har umgåtts en del med honom när jag var yngre. Han var en kaxig liten snorunge som hittade på bus. Men på en ändå ganska oskyldig nivå. Rökte hasch, körde trimmade moppar, körde bil i byn som minderårig osv. Hur han var i dagsläget vet jag inte, men även om han tog kokain och

SVAR;
Jag vill inte säga att han förtjänar att dö, men samhället klarar sig utmärkt. Men den tjejen är inte den första han slagit. Tur att hans barns mamma separerade ifrån honom. Men där finns en mamma som sörjer sin son, henne känner jag för
Senast redigerad av Cayenne0 2020-04-24 kl. 21:50.
Citera
2020-04-24, 22:04
Medlem
Lbme94s avatar
[quote=Cayenne0|71329573]
Citat:
Men alltså snälla. Tim har blivit mördad, att han har domar om rattfylla och droger gör inte att han förtjänar att bli mördad eller är en dålig far. Det är FEL, absolut. Det är inte att vara en bra förebild för hans barn. Men det är brott han har blivit dömd och straffad för, om jag inte uppfattat det helt fel. Han är inte dömd för att ha skadat en annan människa. Det KUNDE ha hänt när han körde rattfull och det är oansvarigt, ja, men det hände inte. En människa förtjänar inte att bli dödad för dessa domar. Han förtjänar heller inte att bli dödad fall han slagit någon (oavsett kön). Även om han slog Victoria förtjänar han inte att bli ihjälhuggen. Att hon sen kan ha gjort det i självförsvar, absolut det kan hända och det är olyckligt om så är fallet. Men oavsett så förtjänar inte en människa att mista livet för det.

Jag kände inte direkt Tim i dagsläget. Men har umgåtts en del med honom när jag var yngre. Han var en kaxig liten snorunge som hittade på bus. Men på en ändå ganska oskyldig nivå. Rökte hasch, körde trimmade moppar, körde bil i byn som minderårig osv. Hur han var i dagsläget vet jag inte, men även om han tog kokain och

SVAR;
Jag vill inte säga att han förtjänar att dö, men samhället klarar sig utmärkt. Men den tjejen är inte den första han slagit. Tur att hans barns mamma separerade ifrån honom. Men där finns en mamma som sörjer sin son, henne känner jag för

Så du menar att han slagit J? De har ju bara pratat gott om varandra och älskar varandra osv, även efter separationen. Så hon verkar inte känna något som helst agg mot honom. Vilka andra tjejer har han slagit? Några andra ex eller så?

Det är många personer samhället klarat sig utan. Mig t.ex. och antagligen dig med. Det betyder inte att det skulle vara bra om vi försvann, det finns fortfarande personer som hade saknat oss.

Det finns en liten pojke som kommer växa upp utan sin pappa. Där finns småsyskon som förlorat sin storebror. Där finns vänner som förlorat en vän. Det är en förlust för många människor. Man behöver inte tycka om Tim eller sörja honom, men jag tycker att man ska respektera de som gör det. Han var inget monster som man får det att framstå som när man anser att han förtjänar att dö för att han slagit människor. Jag tycker att hans handlingar är vidriga om han nu slagit så många kvinnor som ni påstår. Men jag kan fortfarande inte tycka att han förtjänade att bli knivhuggen till döds för det, som vissa i tråden gör.
Citera
2020-04-24, 22:13
Medlem
Sunt-fornufts avatar
[quote=Cayenne0|71329573]
Citat:

SVAR;

Självklart förtjänade han inte att gå bort, absolut inte och det hoppas jag ingen på allvar menar. Men du polerar ytan väldigt mycket, han var en idiot som höll på med mycket skit som kunde gjort andra väldigt illa, dessutom stor i truten. Så oskyldig är rent skitsnack, hur mycket tror du inte han och hans haschgäng kostat samhället? Vissa av dem sålde till ungdomar ute i byarna. Jävla kräk hela bunten och jag anser deras föräldrar är lika skyldiga vad som än sägs.......

Men en tragedi alltihopa.
Senast redigerad av Sunt-fornuft 2020-04-24 kl. 22:19.
Citera
2020-04-24, 22:21
Medlem
sunny5s avatar
[quote=Lbme94|71329835]
Citat:
Ursprungligen postat av Cayenne0

Så du menar att han slagit J? De har ju bara pratat gott om varandra och älskar varandra osv, även efter separationen. Så hon verkar inte känna något som helst agg mot honom. Vilka andra tjejer har han slagit? Några andra ex eller så?

Det är många personer samhället klarat sig utan. Mig t.ex. och antagligen dig med. Det betyder inte att det skulle vara bra om vi försvann, det finns fortfarande personer som hade saknat oss.

Det finns en liten pojke som kommer växa upp utan sin pappa. Där finns småsyskon som förlorat sin storebror. Där finns vänner som förlorat en vän. Det är en förlust för många människor. Man behöver inte tycka om Tim eller sörja honom, men jag tycker att man ska respektera de som gör det. Han var inget monster som man får det att framstå som när man anser att han förtjänar att dö för att han slagit människor. Jag tycker att hans handlingar är vidriga om han nu slagit så många kvinnor som ni påstår. Men jag kan fortfarande inte tycka att han förtjänade att bli knivhuggen till döds för det, som vissa i tråden gör.

Nja det är väl snarare skyll-dig-själv syndromet som kliver in... Du vet våld föder som bekant våld,tyvärr! Att det blev dödlig utgång på det hela är tragiskt så klart, men han tycktes vara en oförbätterlig människa. Ingen duvunge direkt. Och självklart är det djupt tragiskt för hans familj.... Misstolka inte all text
Citera
2020-04-24, 22:37
Medlem
Lbme94s avatar
[quote=Sunt-fornuft|71329949]
Citat:
Ursprungligen postat av Cayenne0

Självklart förtjänade han inte att gå bort, absolut inte och det hoppas jag ingen på allvar menar. Men du polerar ytan väldigt mycket, han var en idiot som höll på med mycket skit som kunde gjort andra väldigt illa, dessutom stor i truten. Så oskyldig är rent skitsnack, hur mycket tror du inte han och hans haschgäng kostat samhället? Vissa av dem sålde till ungdomar ute i byarna. Jävla kräk hela bunten och jag anser deras föräldrar är lika skyldiga vad som än sägs.......

Men en tragedi alltihopa.

Fast det är ju exakt det folk menar. Det är exakt det som skrivs.

Jag har uttalat mig om hur han var när jag umgicks med honom och då var han inte på den nivån. Jag sa inte heller att jag vet allt. Jag sa inte att han var oskyldig och guds bästa barn.
Det jag ville komma fram till var att man inte skriver att någon förtjänar att dö pga. misshandel, narkotikabrott eller rattfylla.
Citera
2020-04-24, 22:53
Medlem
sunny5s avatar
[quote=Lbme94|71330227]
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft

Fast det är ju exakt det folk menar. Det är exakt det som skrivs.

Jag har uttalat mig om hur han var när jag umgicks med honom och då var han inte på den nivån. Jag sa inte heller att jag vet allt. Jag sa inte att han var oskyldig och guds bästa barn.
Det jag ville komma fram till var att man inte skriver att någon förtjänar att dö pga. misshandel, narkotikabrott eller rattfylla.

Fast OM det nu visar sig att han var en ynkrygg till kvinnomisshandlare, så jo, då förtjänar han fan det....INNAN han hinner slå ihjäl någon... Jag vill aldrig mer i mitt liv få höra om ett "Lotta Rudholm fall igen"
Citera
2020-04-24, 23:27
Medlem
Lbme94s avatar
[quote=sunny5|71330426]
Citat:

Fast OM det nu visar sig att han var en ynkrygg till kvinnomisshandlare, så jo, då förtjänar han fan det....INNAN han hinner slå ihjäl någon... Jag vill aldrig mer i mitt liv få höra om ett "Lotta Rudholm fall igen"

Jag förstår hur du tänker, men av de uppgifter jag sitter på så förtjänade han inte att dö för den ”misshandeln” då kvinnan slagit honom först och gått helt jävla loco.

Jag är själv kvinna och slår jag en man så får jag förvänta mig samma sak tillbaka. Jag kan inte gömma mig bakom att jag är kvinna och tro att jag kan behandla en man hur som helst och att han aldrig får röra mig just pga. den anledningen att jag är kvinna.

Jag skulle därför vilja att personerna som sitter på all denna information berättar lite mer än att bara påstå att han var en ”kvinnoboxare” och misshandla kvinnor hej vilt.
Citera
2020-04-25, 00:42
Medlem
sunny5s avatar
[quote=Lbme94|71330791][quote=sunny5|71330426]

Jag förstår hur du tänker, men av de uppgifter jag sitter på så förtjänade han inte att dö för den ”misshandeln” då kvinnan slagit honom först och gått helt jävla loco.

Jag är själv kvinna och slår jag en man så får jag förvänta mig samma sak tillbaka. Jag kan inte gömma mig bakom att jag är kvinna och tro att jag kan behandla en man hur som helst och att han aldrig får röra mig just pga. den anledningen att jag är kvinna.

Jag skulle därför vilja att personerna som sitter på all denna information berättar lite mer än att bara påstå att han var en ”kvinnoboxare” och misshandla kvinnor hej vilt.[/QUOTE

Nej givetvis inte, men en notorisk kvinnomisshandlare förtjänar inget annat än att dö! Jag har läst alltför många fall om just den sortens ”karlar” som i den ena efter andra förhållandet slår sina kvinnor och barn.... slutligen slår de ihjäl damen, inga lyckliga slut finns i destruktiva förhållanden :/
Citera
2020-04-25, 00:59
Avslutad
Någon som vet hur länge deras relation varit? Man brukar kunna se ett mönster i kvinnomisshandlares beteenden.
Dessa går ju att jämföra med hans tidigare relationer , där kvinnorna i detalj kan beskriva exakt hur mannen i fråga är.
Hur var hans tidigare förhållande med kvinnan han har barn ihop med ?
Den kvinnan är ju av högsta intresse just nu , varför lämnade hon honom?
Senast redigerad av Fiddleback 2020-04-25 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in