2020-04-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han kan mycket väl varit störd, hon kan vara störd och tillsammans blev de störda i kvadrat. Men, det är hon som huggit ihjäl honom. Att vara adopterad är en riskfaktor för psykisk ohälsa, och om han pysslade med droger gjorde såklart även hon det (det finns lite andra män att välja mellan om man vill ha en drogfri typ). Hon flyttade till Sverige också, för kärlekens skull...?
Rent psykologiskt talat så har du en poäng. Jämfört med de barn som uppfostrats av sina biologiska föräldrar är adoption starkt förknippad med en historia av beteendestörningar, antisocial personlighet och missbruk eller beroende av droger. Adoption kan därför vara en riskfaktor för dessa psykiska störningar.
Citera
2020-04-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdolf1
Jag förstår din poäng. Men fysisk misshandel som ett sätt att lösa problem i ett våldsamt förhållande är sällan en konstruktiv lösning. Jag anser att det finns bättre sätt att lösa konflikter i ett våldsamt förhållande än att döda misshandlaren. Man kan till exempel avsluta förhållandet... söka hjälp från kvalificerade terapister, mm. Att döda någon är något som inte kan inte göras ogjort. Även om du ångrar dig senare, kan du inte förändra något. Därför är det för extremt. Det hade varit bättre att hon hade avslutat förhållandet. Livet är heligt. Verkligheten nu är att det finns ett oskyldigt barn som kommer att växa upp utan en pappa . Vilket kan komma att ha sina effekter. Extrem ilska kommer alltid att ha extrema konsekvenser.

Jag förstår din poäng också, men sen vet man aldrig hur det är att vara i en sån relation om det nu är det som hänt. Man tänker kanske inte efter, som någon annan skriver så kanske hon är helt blåslagen och vem vet vad och inte tänker men grepar tag i det första man får tag på för att försvara sig.
Tro mig det kanske inte är så lätt att lämna en våldsam relation. Finns ju så många fall u Sverige av personer som lever i våldsamma relationer som inte kan ta sig ut.
Citera
2020-04-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Tycker att det är väldigt mycket spekulationer angående BO och hans barn.
Vet ni verkligen till 100% att han slagit denna kvinnan innan eller är en värdelös pappa??
Jag har tyvärr också blivit fysisk mot min första tjej, men det efter att hon slog på mig och på fyllan när hon dessutom sa massa grova kränkningar så slog jag tillbaka. Och jag hade gjort det igen.

Säkerligen har hon spritt ryktet till någon att jag slår kvinnor och är ett as.
Droger har jag också brukat en hel del, men är också totalt dedikerad till mina barn idag. Skulle inte finnas något som jag inte skulle offra för dem.

Det kallas att vara ungdom och hitta vem man är, lära av sina misstag.

Känner inte personen alla, och kanske har ni belägg för det ni säger. Men jag tycker att det finns inga bevis alls för det ni påstår. Men sen sitter vi ju också på FB där alla vet vad som hänt redan dagen innan.

Vad hade hänt dagen innan?
Citera
2020-04-24, 19:24
Medlem
Citat:
Han kan mycket väl varit störd, hon kan vara störd och tillsammans blev de störda i kvadrat. Men, det är hon som huggit ihjäl honom. Att vara adopterad är en riskfaktor för psykisk ohälsa, och om han pysslade med droger gjorde såklart även hon det (det finns lite andra män att välja mellan om man vill ha en drogfri typ). Hon flyttade till Sverige också, för kärlekens skull...?

Hon flyttade inte till Sverige för ”kärlekens skull”
Hon har bott i Sverige i över 10 år
Citera
2020-04-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Tycker du att hon ser snäll & trevlig ut? Oskyldig? Frågar åt en vän.
Ärligt talat så ser hon rätt normal ut till mig. Därför frågar jag DIG hur ett psykfall ser ut. Så jag kan lära mig. För att DU verkar vara en utbildad psykolog eller kvalificerad psykiater - som är van att ställa diagnos. Så snälla, upplys oss eller mig...hur ser ett psykfall ut? Frågar åt en van.
Citera
2020-04-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Tycker du att hon ser snäll & trevlig ut? Oskyldig? Frågar åt en vän.

Ja jag tycker hon ser ut som vilken som helst 21/22 åring..
Citera
2020-04-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Och snälla sluta "Buhu stackars barn får växa upp utan sin pappa..." Har man 2 domar på sig inom loppet av 3 månader på rattfylleri, hasch samt kokain... Tror jag inte man som förälder släpper iväg ungen till pappan... Om mamman är vid sunda vätskor förstås! Själv tycks han likgiltig för vad som hade kunnat hända andra i trafiken när han körde påverkad!!!
Som sagt, hellre en död förälder än en missbrukare som inte bryr sig, för det gör de inte.

Tack !! En som har lite vett
Citera
2020-04-24, 19:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovebananaskids
Hon flyttade inte till Sverige för ”kärlekens skull”
Hon har bott i Sverige i över 10 år
Aha, kom hit som barn alltså.
Citera
2020-04-24, 19:37
Medlem
Citat:
Aha, kom hit som barn alltså.

Ja precis
Citera
2020-04-24, 19:48
Medlem
Enligt ett rykte på lite omvägar så hade han prylat på hennes förra helgen när dom va ute och festa. Men som sagt , bara ett rykte.
Citera
2020-04-24, 20:05
Medlem
Lbme94s avatar
Men alltså snälla. Tim har blivit mördad, att han har domar om rattfylla och droger gör inte att han förtjänar att bli mördad eller är en dålig far. Det är FEL, absolut. Det är inte att vara en bra förebild för hans barn. Men det är brott han har blivit dömd och straffad för, om jag inte uppfattat det helt fel. Han är inte dömd för att ha skadat en annan människa. Det KUNDE ha hänt när han körde rattfull och det är oansvarigt, ja, men det hände inte. En människa förtjänar inte att bli dödad för dessa domar. Han förtjänar heller inte att bli dödad fall han slagit någon (oavsett kön). Även om han slog Victoria förtjänar han inte att bli ihjälhuggen. Att hon sen kan ha gjort det i självförsvar, absolut det kan hända och det är olyckligt om så är fallet. Men oavsett så förtjänar inte en människa att mista livet för det.

Det är anonyma på fb som skriver att de har säkra källor på att han slagit en kvinna/kvinnor. Vem har han slagit? Hur har han slagit henne? Varför slog han henne?
Jag bor i Landskrona och känner till de flesta i Tims umgänge, det är en liten stad där snacket lätt sprider sig. Jag har ett svagt minne att jag hört om detta. Men att tjejen var psyko och betedde sig illa, hon fick flipp och hon slog honom, därefter slog han henne.
Jag säger inte att detta är sanningen, men det är historian jag fått höra. Tydligen finns det två olika historier, enligt någon här är han en ”kvinnoboxare” och enligt mig är kvinnan lika skyldig själv. Ett inlägg på fb inte är en säker källa där man kan döma ut någon för att vara en kvinnomisshandlare som förtjänar att dö. Det är fel att slå någon, oavsett kön, men det är inte en handling som gör att man förtjänar att dö.

Jag kände inte direkt Tim i dagsläget. Men har umgåtts en del med honom när jag var yngre. Han var en kaxig liten snorunge som hittade på bus. Men på en ändå ganska oskyldig nivå. Rökte hasch, körde trimmade moppar, körde bil i byn som minderårig osv. Hur han var i dagsläget vet jag inte, men även om han tog kokain och slog en kvinna så förtjänade han INTE att dö. PUNKT.
Citera
2020-04-24, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yamaharacing
Enligt ett rykte på lite omvägar så hade han prylat på hennes förra helgen när dom va ute och festa. Men som sagt , bara ett rykte.
Ryktet menar att han skulle ha pryglat på henne ?? (Slagit henne) är detta korrekt upfattat av mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in