2020-08-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hon kommer inte att bli dömd till långt fängelsestraff . Däremot blir hon dömd till 2.5 års fängelse och torken i ett års tid.
Sköter hon sig och inte blir arg , så kan det hända att hon blir helt fri efter dessa år. Vad hon behöver just nu är människor som bryr sig om henne , människor som ser vad hon varit med om och som vill hjälpa henne på fötterna igen.

Något som är oerhört viktigt i denna tragiska situation hon befinner sig i.
Det är inte sagt att det blir lätt för henne att återgå till ett mer lungt och fridfullt leverne , men hon ska veta att människor som är rätt för henne , det är vänner för all framtid. Vänner som hon kan bolla sina egna tankar med .. och få råd utan att kräva något , låta henne få bestämma vad hon vill göra.
Du är ju riktigt utvecklingsstörd
Hon behöver inte ett skit än att sitta med riktigt grov ångest tills hon inte pallar mer i en fattig liten cell. Det är inte tragisk situation nånstans som hon själv satt sig i, däremot väldigt tragiskt för hennes anhöriga som förlorat son, bror osv och även ens son som förlorat sin pappa
Citera
2020-08-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosamoln31
Du är ju riktigt utvecklingsstörd
Hon behöver inte ett skit än att sitta med riktigt grov ångest tills hon inte pallar mer i en fattig liten cell. Det är inte tragisk situation nånstans som hon själv satt sig i, däremot väldigt tragiskt för hennes anhöriga som förlorat son, bror osv och även ens son som förlorat sin pappa

Värsta är när såna kommer ut,Ja då får dom skyddadidentitet och en nystart.

Inte nog med att dom kostar samhället massa pengar och förstör livet för andra,Nä ge dom hjälp på traven

Undra om hennes familjemedlem fortfarande skyddar henne i fika rummet.
Citera
2020-08-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Värsta är när såna kommer ut,Ja då får dom skyddadidentitet och en nystart.

Inte nog med att dom kostar samhället massa pengar och förstör livet för andra,Nä ge dom hjälp på traven

Undrar jag med☺️
Citera
2020-08-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Värsta är när såna kommer ut, Ja då får dom skyddad identitet och en nystart.

Inte nog med att dom kostar samhället massa pengar och förstör livet för andra, Nä ge dom hjälp på traven

Men det är ju inte mer än rätt (det jag fetat). Då har de suttit av sitt straff, sonat sitt brott. Vi lever i ett civiliserat samhälle. Kommer hon ut efter 10 års frihetsberövande och faktiskt inte är så sjuk att hon är farlig att släppa ut, då ska hon inte straffas mer. Sen kan man tycka att en mördad persons liv är mer värt än så. Men det är en helt annan historia.
Citera
2020-08-10, 17:17
Medlem
Väntat beslut skönt att det blev så. Men det kommer väl en överklagan snart.
Barnet hon bär, tänker hon behålla det och föda i fängelset e en fråga jag ställer mig.
Trevligt samtal mellan barnen sen. Min mamma dödade våran pappa..

Nej hon fick vad hon förtjäna synd bara hon vidhåller lögnen om hur händelseförloppet va.
Citera
2020-08-10, 17:56
Medlem
oooooch där fick jag det bekräftat, han var koksad när han dog.

btw hovrätten kommer nog ändra den här domen rätt mycket så ni som sitter och firar kanske borde lugna er lite.
Citera
2020-08-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe

btw hovrätten kommer nog ändra den här domen rätt mycket så ni som sitter och firar kanske borde lugna er lite.

Och för att han va koksad så förtjäna han att dö????
Vad fan har det med saken att göra?
Citera
2020-08-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamnotnice
Och för att han va koksad så förtjäna han att dö????
Vad fan har det med saken att göra?
ja, det är exakt vad jag säger. om du hade följt tråden och inte bara skapat ett konto för att skriva hur glad du är över domen mot den dumma flickan som dödade din kompis så hade du sett att jag skrivit om hur förundersökningsprotokollet var maskat på ett konstigt sätt och att jag hade funderingar över det.
Citera
2020-08-10, 18:31
Medlem
Citat:
ja, det är exakt vad jag säger. om du hade följt tråden och inte bara skapat ett konto för att skriva hur glad du är över domen mot den dumma flickan som dödade din kompis så hade du sett att jag skrivit om hur förundersökningsprotokollet var maskat på ett konstigt sätt och att jag hade funderingar över det.

Har haft reggat kontot sen 2016..
Spelar det nån roll om jag kände henne, honom eller båda? Jag anser domen rätt ändå.
Jag har följt denna tråden sen början och sett alla idiot inlägg från folk..
Citera
2020-08-10, 18:38
Medlem
16 år för överlagt mord i personens hem, av närstående, där man ska kunna känna sig extra trygg. Tycker det är för lite, en man skulle få livstid och absolut minst max strafftid för tidsbestämt mord 18 år. Hoppas att åklagaren överklagar detta!
Citera
2020-08-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
16 år för överlagt mord i personens hem, av närstående, där man ska kunna känna sig extra trygg. Tycker det är för lite, en man skulle få livstid och absolut minst max strafftid för tidsbestämt mord 18 år. Hoppas att åklagaren överklagar detta!
Var ser du det "överlagda" mordet någonstans? Läs fupen, och gärna domen, så ser du hur det gick till. Annars får du gärna ge en förklaring hur du tänkte.
Citera
2020-08-10, 18:43
Medlem
Citat:

Spelar väll ingen roll vad man tagit? Ingen människa har väl rätt till att bli bragt om livet endå? Lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in