2020-04-19, 22:15
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-coronakrisen

Den här kränkta fjollan rabblar upp lite exempel när skåningar har varit taskig mot honom.

Hur ofta driver inte stockholmare med skåningar? Typ "Svälj gröten" "jävla dansk" osv. Kan den här tönten inte ta lite skämtsamma kommentarer?

Vad anser ni om hans berättelse. Är skåningar hatiska och bör man som stockholmare vara rädd för att besöka Malmö eller är han en lättkränkt fjant?

Det är nog du som är en kränkt fjolla som blir upprörd över en uppenbar påhittad historia
Citera
2020-04-19, 22:17
Medlem
Snacka om att TS sköt sig själv i foten.
Citera
2020-04-19, 22:30
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Måste jag läsa tidningen (vilken) för att förstå ditt inlägg?

Att det ska vara så förbannat svårt att citera och källhänvisa i det här forumet. Är "alla" som skriver helt puckade? Antar att det har med den där "livets skola", vilken många tycks anse vara en merit. Jösses.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe. Anser alltjämt att man ska citera och källhänvisa. Tycker du att sånt är jobbigt?
.
Klart du kan få en källa.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...besviken-pa-ud

Vet inte hur ofta jag läser artiklar med lättkränkta människor, ofta Sthlmare som gråter ut.
Senast redigerad av Snubchurp 2020-04-19 kl. 22:33.
Citera
2020-04-19, 22:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
– Satans ålahuvud!

Hahaha hade det varit 1983 så hade det varit möjligt. Ålahuvud är inte det vanligaste ordet i Malmö i modern tid.
Hade någon Malmöit kallat någon ålahuvud så hade det varit
- Jävla ålahuvud.

Och i raderna under skriver han:

Eller någon liknande skånskt vulgaritet.
Hursomhelst så är situationen extremt obehaglig.

Gissningsvis så är du skåning som inte förstår alla orden i en text skriven på svenska.

Jonatan Unge är en svensk komiker som faktiskt är lite fyndig och rolig. Har hört honom på morgonpasset då och då tidigare och gillar honom.

Mer om honom
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jonatan_Unge
Citera
2020-04-19, 22:50
Medlem
Fyfan vilket WT han ser ut som börjar faktiskt tvivla på Kindnerg-Batras bevingade ord" att stockholmare e mycket smartare.. "
Skriver de inte en massa fjant så trängs de på div barer, eller härjar på afterskin i Italien 🤔
Citera
2020-04-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Och i raderna under skriver han:

Eller någon liknande skånskt vulgaritet.
Hursomhelst så är situationen extremt obehaglig.

Gissningsvis så är du skåning som inte förstår alla orden i en text skriven på svenska.

Jonatan Unge är en svensk komiker som faktiskt är lite fyndig och rolig. Har hört honom på morgonpasset då och då tidigare och gillar honom.

Mer om honom
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jonatan_Unge

Hahaha så egentligen blev han kallad - Satans ålahuvud ELLER någon liknande skånskt vulgaritet.
Att du bara citerar den delen av mitt inlägg som passar din agenda visar ju att du är 08:a.

Tycker själv att han är lite smårolig men det är ju mest ljug.

Ingen absolut ingen Malmöit hade sagt något om högfärdshicka. Speciellt inte en lågutbildad tant på Konsum.
Sen skriver den utsatta stackaren att dom aldrig hade behandlat en skåning på det viset när det är synd om honom i en kö.
Är det något vi Malmöiter inte gillar är det lantisar från mindre samhälle i norra skåne. Så vi hade visst skrattat åt andra skåningar.

"Facebook är fullt med poster av skåningar där dom kallar stockholmare för pestinfekterade löss och råttor och utlyser skottpeng på varje stockholmare som tagit sig ner till Österlen."

Ingen riktig Malmöit hade åkt till Österlen, den avkroken sparar vi till er rikssvenskar.

Såklart Malmö kostar er skattepengar då ni helt enkelt dumpat folk från tredje världen här ett bra tag.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2020-04-19, 23:49
Medlem
envokes avatar
Citat:
....och försöker se så skånsk ut som möjligt.........Gudskelov är jag fet och självgod så det går vägen.

Den här är ju guld!
Citera
2020-04-20, 00:06
Medlem
Proras avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-coronakrisen

Den här kränkta fjollan rabblar upp lite exempel när skåningar har varit taskig mot honom.

Hur ofta driver inte stockholmare med skåningar? Typ "Svälj gröten" "jävla dansk" osv. Kan den här tönten inte ta lite skämtsamma kommentarer?

Vad anser ni om hans berättelse. Är skåningar hatiska och bör man som stockholmare vara rädd för att besöka Malmö eller är han en lättkränkt fjant?

Faktum är att så fort jag läste krönikan undrade jag hur lång tid det skulle ta innan någon upprörd person med svag läsförståelse skulle starta en flashbacktråd om den.
Citera
2020-04-20, 00:22
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Faktum är att så fort jag läste krönikan undrade jag hur lång tid det skulle ta innan någon upprörd person med svag läsförståelse skulle starta en flashbacktråd om den.

Satt du och fnissade samtidigt som du läste den?
Citera
2020-04-20, 00:42
Medlem
Kan vi alla inte bara erkänna för oss själva att vi som nation och folk har blivit alldeles för bekväma, och har fått alldeles för lite att göra, så att vi har börjat att reta oss på varandra för minsta lilla? Vi käbblar och tjafsar och bråkar som syskon. Visserligen bättre det än att vi skär halsen av varandra, men jag tycker att vi under den här krisen ska satsa på att komma varandra närmare och släppa fram det bästa i oss.

Kram på er alla.
Citera
2020-04-20, 00:56
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Den var ju inte rolig för fem öre?

Förväntar du dig någonting annat av en svensk "komiker"?
Citera
2020-04-20, 03:32
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
Jag kanske kan bli komiker i Stockholm

Jag får en känsla av att du redan är det. 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto