2020-04-21, 11:27
Medlem
Arthur Dents avatar
Undrar om en svensk skulle få en liknande krönika publicerad om skämten handlade om fördomar gent emot judar, somalier eller afghaner?
Citera
2020-04-21, 11:41
Medlem
Karmans avatar
Försökte Unge vara rolig, så misslyckades han totalt. Jag läste den och jag fick då intrycket att han menade vad han skrev. Tyckte dock det var lite märkligt, då jag själv är från Mälardalstrakten, men de skåningar jag träffat nästan alltid varit trevliga. Men jag tänkte att han som skrev det förmodligen hade lite taskig attityd själv, därför blir han bemött som han blir där nere i Skåne.
Citera
2020-04-22, 02:42
Medlem
covfefe...s avatar
Redaktionsmöte på Aftonbladet

Chefredaktör: Vem här har mest credibility på Flashback?
Raktinyllet: Jag har över 400 inlägg, så jag är ganska legendarisk
Chefredaktör: Oj det var till och med fler inlägg än vad jag har. Nu är det så att vi ständigt förlorar sponsorer, så vill jag att du går in och skapar nya trådar om Aftonbladet-artiklar. Du får 500 kronor för varje ny sida dina artiklar genererar.
Raktinyllet: Ja men tack, jag kom tvåa i Jönköpings läns troll-tävling förra året så jag vet hur man lockar inlägg. Och dessutom... jag ska gifta mig i sommar så alla ekonomiska bidrag är lägliga
Citera
2020-04-26, 11:29
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Tycker inte heller att den var speciellt rolig i den stund som jag läste den men då är jag inte heller stockholmare eller skåning så kanske har svårare att relatera till rivaliteten och satiren. Humorn ligger väl som alltid i betraktarens öga, vilken kan skilja sig stort från individ till individ. "Göteborgshumor" anser ju många inte heller vara speciellt rolig, men det är inte mindre humor för det. Själv tycker jag att att den största humorn av aktuell krönika är reaktionerna från folk som, likt ts, tog det hela på blodigt allvar.

Men humorn ligger ju i självironin. Han driver ju lika mycket med fördomen om att stockholmare tycker dem är bättre än alla andra. Det är ju det som gör den extra kul!
Citera
2021-09-09, 16:07
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Nej, det verkar "den här tönten" inte kunna göra.

Harmlös, putslustig krönika. Skulle möjligen ha fungerat bättre för några årtionden sedan, när den här typen av syskongnabbiga, lokalpatriotiska småkonflikter var en större del av vardagen.

"Boomercitattecken" minsann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in