2020-04-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Fast att du inte tycker den var kul, innebär det inte att det inte var en komisk krönika.

Vad svarade du på frågan om du var från Skåne?
Det innebär att krönikan saknade komedi, då den uppenbarligen inte var rolig. Måste varit publicerad av aftonbladet, eller vänta lite...
Citera
2020-04-19, 20:20
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-coronakrisen

Den här kränkta fjollan rabblar upp lite exempel när skåningar har varit taskig mot honom.

Hur ofta driver inte stockholmare med skåningar? Typ "Svälj gröten" "jävla dansk" osv. Kan den här tönten inte ta lite skämtsamma kommentarer?

Vad anser ni om hans berättelse. Är skåningar hatiska och bör man som stockholmare vara rädd för att besöka Malmö eller är han en lättkränkt fjant?

Wow, du måste vara efterbliven om du inte fattar det. Eller låt mig rätta mig själv, du måste vara skåning.
Citera
2020-04-19, 20:43
Medlem
DJ.Ausoniuss avatar
Jag fick googla honom, har aldrig hört talas människan.

"Unge konverterade till judendomen som tonåring, vilket är ett återkommande inslag i hans skämt."
"Han har bland annat uppträtt tillsammans med komikern Aron Flam under titeln judisk standup."
"Unge fick i vuxen ålder diagnosen ADHD."

Låter iofs som urtypen för en 08:a.
Citera
2020-04-19, 21:14
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:

Den här kränkta fjollan rabblar upp lite exempel när skåningar har varit taskig mot honom.

Hur ofta driver inte stockholmare med skåningar? Typ "Svälj gröten" "jävla dansk" osv. Kan den här tönten inte ta lite skämtsamma kommentarer?

Vad anser ni om hans berättelse. Är skåningar hatiska och bör man som stockholmare vara rädd för att besöka Malmö eller är han en lättkränkt fjant?

LOL asperger

Läs tonen
Citera
2020-04-19, 21:41
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Fjollor från Stockholm borde inte få vistas söder om Norrköping. Dryga, bögiga, omständiga, jobbiga och pratar fult. Ytterliggare en anledning en mur bör byggas runt MP fästet Stockholm.
Citera
2020-04-19, 21:43
Medlem
Fattade två stycken in att detta är komik men denna tråd var ju precis vad han hoppades på misstänker jag. Touch'e till den kränkte skåningar. Haha. (Skåning själv)
Citera
2020-04-19, 21:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Ha ha ha, så du tog krönikan på blodigt allvar?!

Fattar du inte att komikern Unge driver med fördomar som finns mellan Stockholmare och andra, i detta fall skåningar?

F.ö är krönikan jävligt rolig!
Citera
2020-04-19, 21:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Läs tidningen så ser ni.
Måste jag läsa tidningen (vilken) för att förstå ditt inlägg?

Att det ska vara så förbannat svårt att citera och källhänvisa i det här forumet. Är "alla" som skriver helt puckade? Antar att det har med den där "livets skola", vilken många tycks anse vara en merit. Jösses.
Senast redigerad av constant 2020-04-19 kl. 21:55.
Citera
2020-04-19, 21:54
Medlem
– Satans ålahuvud!

Hahaha hade det varit 1983 så hade det varit möjligt. Ålahuvud är inte det vanligaste ordet i Malmö i modern tid.
Hade någon Malmöit kallat någon ålahuvud så hade det varit
- Jävla ålahuvud.

– Nån har högfärdshicka hör jag!

Hahaha en Malmöit hade sagt:
- Har du problem jävla fubbick?

– Stockholmsdjävel!
Riktigt nazistond är hans skånska.
Det kan jag tro på....
Citera
2020-04-19, 21:56
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Sant, speciellt när det inte är roligt. Då är det omöjligt.

Det finns säkert annan humor som vare sig du eller kanske någon annan uppfattar som bra. Däremot är det lite uppenbart att det är humor.

Citat:
En annan gång sitter jag på Metros uteservering sent en sommarnatt.

Min bordsgranne lutar sig plötsligt fram och frågar var jag kommer ifrån.

Jag tar mod till mig och svara ärligt varpå han med svinelak skånsk röst säger:

– Stockholmsdjävel!

Citera
2020-04-19, 21:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
– Satans ålahuvud!

Hahaha hade det varit 1983 så hade det varit möjligt. Ålahuvud är inte det vanligaste ordet i Malmö i modern tid.
Hade någon Malmöit kallat någon ålahuvud så hade det varit
- Jävla ålahuvud.

– Nån har högfärdshicka hör jag!

Hahaha en Malmöit hade sagt:
- Har du problem jävla fubbick?

– Stockholmsdjävel!
Det kan jag tro på....
Det är helt korrekt att "jävla" är minst tusen gånger vanligare än "satans" på skånska.
Jag tror att den här snubben hade blivit hackad på även i Stockholm. Det är nog inte dialekten det är fel på.
Citera
2020-04-19, 21:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Måste jag läsa tidningen (vilken) för att förstå ditt inlägg?

Att det ska vara så förbannat svårt att citera och källhänvisa i det här forumet. Är "alla" som skriver helt puckade? Antar att det har med den där "livets skola", vilken många tycks anse vara en merit. Jösses.
Om du bara ser idioter omkring dig så har jag tyvärr dåliga nyheter. Den minsta gemensamma nämnaren är du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in