2012-10-28, 01:20
Medlem
ThingThings avatar
Hjälp mig hitta liknande bilder.

Jag har letat runt i forumdelen Kultur & Media, då ag tycker att det är den plats där det jag söker borde finnas. Om jag nu har misslyckats i mitt sökande och det redan finns en tråd som denna, så ursäktar jag mig och ber att få en länk till en sådan tråd.

Om liknande tråd inte finns, så låter jag mer än gärna denna tråd bli platsen på Flashback där andra kan hitta bilder som liknar någon annan bild eller stil som de tycker mycket om!

Det är som så att jag har hittat en bild som jag finner väldigt vacker.

Det började med att jag införskaffade mig albumet "Skylon" av OTT för ett par månader sedan, och föll direkt helt för en av bilderna i inlayen i fodralet (det gäller den tredje bilden i "Albumart", räknat uppifrån).

Jag lyckades efter en del sökning också hitta "Originalbilden?", som då verkar vara bilden som är grunden till albumbilden.

Albumart

Originalbilden?

Jag söker nu efter alla liknande bilder med samma eller liknande stil (helst i hög upplösning), då jag finner denna sortens konst väldigt intressant.

Tack på förhand mina vänner!
Senast redigerad av ThingThing 2012-10-28 kl. 02:00.
Citera
2012-10-28, 23:00
Medlem
MeanMEs avatar
LOL bilden ger en 70-tals radikalvänster vibbar.
Det lyckliga kommunistiska systemet

Aeroflot + advertising ger lite bilder i liknande stil.
Tydligen använder de samma bildmontage idag som då.
Citera
2012-10-29, 12:53
Bannlyst
Håller med dig Ditt var lika bra
Tack för hjälpen alla!
Citera
2012-10-29, 13:43
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
LOL bilden ger en 70-tals radikalvänster vibbar.
Det lyckliga kommunistiska systemet

Aeroflot + advertising ger lite bilder i liknande stil.
Tydligen använder de samma bildmontage idag som då.

Absolut, visst är det mysigt?
Jag misstänker att inspirationen till bilden kommer just därifrån, så det är nog inte helt fel.

Och tack för tipset, gav en del fina resultat.
Citera
2012-10-29, 19:42
Medlem
Hjälp med PMS-färger

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med att ta fram vilka PMS-färger det är i en logga. Denna skall in på tryck nu i veckan och har dålig koll på hur man "konverterar" om RGB till PMS.

Hoppas verkligen de finns någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig med detta snarast. Hade vart toppen!

PM:a mig om du har lust att hjälpa till så kan jag isåfall skicka över bilden om det skulle gå bra.

Hälsningar
M
Citera
2012-10-29, 20:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borstrand
Hej!

Jag skulle behöva hjälp med att ta fram vilka PMS-färger det är i en logga. Denna skall in på tryck nu i veckan och har dålig koll på hur man "konverterar" om RGB till PMS.

Hoppas verkligen de finns någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig med detta snarast. Hade vart toppen!

PM:a mig om du har lust att hjälpa till så kan jag isåfall skicka över bilden om det skulle gå bra.

Hälsningar
M

Det går inte att konvertera så. PMS har ju otroligt mycket fler färgmöjligheter än RGB (eller CMYK för den delen). Tänk en metallicfärg t.ex, (guld, silver, lila metallic eller whatever) de går ju inte att återge i RGB eller CMYK.
Om du inte ha någon möjlighet att få tag i orginalloggan så får du ta en PMS-skala och hitta det som ligger närmast, men var beredd på att det kan skilja sig rejält mot originalet eftersom vi pratar fulkonvertering här...

Med lite tur kan du hitta nån okonverterad PDF med logon (nån annons eller broschyr kanske), öppna den i Illustrator så kan du plocka loggan rakt av med rätt värden. Tyvärr är ju dock även många PDFer på nätet RGB-konverterade...

Om det är en stor organisation/företag eller i alla fall en välkänd logo så finns det siter där man kan hitta dom, som www.logotypes.ru
Citera
2012-10-30, 22:33
Medlem
Hjälp att göra en snygg header

Hej, jag är verkligen jättedålig på datorer och allt som har med detta att göra, jag har en facebooksida som behöver en snygg header.
Sidan är en ultras-sida, (ultras är alltså inbitna fotbollssupportrar) och headern skulle vara i bildformat som omslagsbilder på facebook har. Vore jättesnällt om någon ville hjälpa mig med detta, skicka pm isåfall.
Om ni skulle kunna tänka er att göra detta så skickar jag gärna bilder om ni har svårt att hitta. Skulle vilja ha liksom ett kollage med med ultrasbilder på ett välgjort och snyggt sätt så bilderna går in i varandra, ni som kan detta vet vad jag menar. Sen även namnet på min sida ska vara på bilden.
Stooort tack på förhand!
Om någon vet någonstans där jag kan fråga eller har någon bekant som kan vara intresserad så säg gärna till då med
Citera
2012-10-30, 23:19
Medlem
Hejzs avatar
Här, vi struntar i det där med betalning! Men det hade ju varit snällt om ni kunde tacka mig på facebook eller nått sånt.
Citera
2012-10-30, 23:24
Medlem
Skulle du kunna göra texten till följande?

Go to stadium
NO MORE TV

Vore jättesnällt, tycker bilden ser bra ut! Så ingen stjärna

Notis: Det är huliganerna som slåss, inte ultrasgrupperna
Citera
2012-10-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Här, vi struntar i det där med betalning! Men det hade ju varit snällt om ni kunde tacka mig på facebook eller nått sånt.

Go to stadium
NO MORE TV

Citera
2012-10-30, 23:37
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidbasjakob

Go to stadium
NO MORE TV

Absolut!

Här
Citera
2012-10-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Absolut!

Här
På riktigt tycker jag den är fet, skulle verkligen uppskatta om du sluta drev med det.. ta då bort det där med vilka som slåss och den gröna saken uppe till höger. Vore verkligen snällt för jag behöver en header. tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in