2015-03-22, 14:00
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Okej, sen då?
Vad då, "sen då?"?

Använd verktyget och gör din bild...

Effects > Obama Style Poster > Ladda upp bild > ???????? > Profit
Citera
2015-03-22, 15:02
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Vad då, "sen då?"?

Använd verktyget och gör din bild...

Effects > Obama Style Poster > Ladda upp bild > ???????? > Profit
He, läste inte ens där uppe. Tack!
Citera
2015-03-22, 15:26
Medlem
Citat:
När du arbetar med vektorgrafik så använder du inte effekter i samma anda som du gör med pixelgrafik, allt du gör i vektor gör du för hand. Du kan givetvis göra en mockup med effekter i pixelgrafik och sedan tracea den till vektorgrafik i efterhand, men inga "effekter" ska finnas på en färdig logotyp. Gör det det så kommer den inte kunna skalas ordentligt till olika media.

Sen så beror det på vad du ska göra med bilden när det kommer till att spara ut den. Ska du skicka den till ett tryckeri så föreslår jag EPS, AI, eller PDF. Ska du bara behålla bilden så är PDF eller originalformatet att föredra, jag vet inte vad PSP använder, tyvärr. Ska du använda den på en hemsida eller i en applikation så ska du spara ut den i antingen rätt storlek som en PNG eller som SVG. SVG om den ska skalas då, och PNG om den är statisk.

Tack för svar, precis, effekterna kan jag ju lägga på den skalade versionen av bilden sen i png format, så långt är jag med, men jag får inte till det med att spara i EPS, AI eller PDF i mitt program, frågan är hur man löser detta lättast då... Vector filen hade jag tänkt att använda till att skicka till tex tryckeri eller brodyr av tröjor, jackor, men framförallt till en stor företagsskylt, på kanske 1x3 meter. Finns det något program som är gratis där jag lätt och smidigt kan fixa detta, loggan består egentligen bara av 2 olika fonts, och 3 olika färger totalt.
Citera
2015-03-22, 16:39
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensken87
Tack för svar, precis, effekterna kan jag ju lägga på den skalade versionen av bilden sen i png format, så långt är jag med, men jag får inte till det med att spara i EPS, AI eller PDF i mitt program, frågan är hur man löser detta lättast då... Vector filen hade jag tänkt att använda till att skicka till tex tryckeri eller brodyr av tröjor, jackor, men framförallt till en stor företagsskylt, på kanske 1x3 meter. Finns det något program som är gratis där jag lätt och smidigt kan fixa detta, loggan består egentligen bara av 2 olika fonts, och 3 olika färger totalt.
Efter att ha läst otaliga trådar och reviews av denna mjukvara nu så skulle jag vilja säga att du bör antingen outsourcea arbetet eller lära dig något annat program.

http://www.velocityreviews.com/threads/tech-how-do-i-export-vectors-out-of-paint-shop-pro-photo-x2.557780/

De pratar om många lösningar men inget verkar fungera. Kan egentligen bara tipsa om att du bör dra ner Illustrator eller Inkscape och göra om logon i det. Eller möjligtvis posta en bild på din logo här så kanske jag eller någon annan kan göra den åt dig och posta i rätt format.
Citera
2015-03-24, 12:20
Medlem
WRKINGs avatar
Tjenare.

Jag undrar om nån av er skulle kunna hjälpa mig med en loga till ett CS:GO team.
Laget heter UnWanted men jag är ganska osäker på hur jag vill att den ska se ut men ni kan ju testa något och skicka ett PM eller lägga bilden i kommentarsfältet så ska jag kolla igenom dom och se om det är någon jag tycker om.

Tack ;D
Citera
2015-03-24, 13:15
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WRKING
Tjenare.

Jag undrar om nån av er skulle kunna hjälpa mig med en loga till ett CS:GO team.
Laget heter UnWanted men jag är ganska osäker på hur jag vill att den ska se ut men ni kan ju testa något och skicka ett PM eller lägga bilden i kommentarsfältet så ska jag kolla igenom dom och se om det är någon jag tycker om.

Tack ;D
kan du ge något/några exempel på logos du gillar som är i typ samma stil som du vill ha?
Citera
2015-03-24, 22:00
Medlem
WRKINGs avatar
Citat:
kan du ge något/några exempel på logos du gillar som är i typ samma stil som du vill ha?

vet inte riktigt men helst vill jag att bokstäverna ska sitta ihop med varandra och sen vill jag inte ha något speciell bakgrundsbild. vill helst ha något mökt och sen en team loga men den vet jag inte hur den ska se ut. men testa något så får jag se om jag gillar den
Citera
2015-04-01, 20:20
Medlem
hej! skulle vilja ha hjälp med en sak, vill lägga upp mitt dj namn på nätet med egen stil på texten och bakrund, i vilka program gör man det och vad kallas det?
Citera
2015-04-01, 20:26
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rippe
hej! skulle vilja ha hjälp med en sak, vill lägga upp mitt dj namn på nätet med egen stil på texten och bakrund, i vilka program gör man det och vad kallas det?

Photoshop, InDesign, Illustrator m.m.
Citera
2015-04-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Photoshop, InDesign, Illustrator m.m.

vilket program är bäst utav dom?
Citera
2015-04-01, 20:47
Medlem
Kethrs avatar
De är bra på olika saker, men för loggor så skulle jag nog använda mig av Illustrator.
Citera
2015-04-03, 16:33
Medlem
Hej!

Jag funderar på ett motiv att tatuera. Utgångspunkten är Smålands landskapsvapen (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Sm%C3%A5land_landskapsvapen_-_Riksarkivet_Sverige.png) där skölden är borta och lejonet med armborstet är rakt igenom svart. Jag vill modifiera detta något så det liknar en drake genom ett par för stilen passande drakvingar och någon diskret eldsflamma från munnen.

Jag har gjort en superduperbasic klipp-och-klistra-historia i paint för att få en uppfattning om hur det ser ut (http://i59.tinypic.com/o1wy8.jpg, drakvingarna i mitt exempel kommer från http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/%C3%96sterg%C3%B6tland_landskapsvapen_-_Riksarkivet_Sverige.png), men behöver nu lite mer professionell hjälp.

Då det ska vara en tatuering, och jag inte vill ha den för stor, bör den inte vara allt för snirkligt detaljerad. Om något bör den alltså förenklas/göras mer "clean". Samtidigt vill jag inte att allt för mycket detaljrikedom försvinner. Jag vet inte riktigt hur man löser eld vs. armborst-problemet men jag litar på er kreativitet.

Någon vänlig själ som vill klippa ihop ett förslag åt mig?
Senast redigerad av zorigo 2015-04-03 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in