2013-02-12, 19:37
Medlem
Robertuzs avatar
Hallå där, någon som har lite tråkigt och har 3-5 minuter över? Vill gärna ha en liten logga (á la 200x200) med ett S på, väldigt simpelt. Får gärna va lite abstrakt!

PM:a mig !
Citera
2013-02-13, 06:57
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,
Denna Bild: http://imageshack.us/photo/my-images/836/bildenjo.jpg/ skall jag försöka återställa i sin forna glans för att eventuellt använda i tryck, bilden är större, och jag skulle vilja fråga expertisen här om lite råd.

Om ni skulle göra detta för att skapa bilden i hög kvalité skulle ni använda Photoshop eller Illustrator och varför det ena alternativet?

Finns det något annat tips som kan vara bra ? Tanken är att lägga bilden i botten och skapa de olika lagren ovanpå.
Senast redigerad av Ajaxx 2013-02-13 kl. 07:02.
Citera
2013-02-13, 11:47
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaxx
Hej,
Denna Bild: http://imageshack.us/photo/my-images/836/bildenjo.jpg/ skall jag försöka återställa i sin forna glans för att eventuellt använda i tryck, bilden är större, och jag skulle vilja fråga expertisen här om lite råd.

Om ni skulle göra detta för att skapa bilden i hög kvalité skulle ni använda Photoshop eller Illustrator och varför det ena alternativet?

Finns det något annat tips som kan vara bra ? Tanken är att lägga bilden i botten och skapa de olika lagren ovanpå.

I Photoshop arbetar man med bilder (fotografier) och i Illustrator jobbar man med grafik (ej fotografier). Illustrator är bra på det sättet att allt man ritar kan man förstora och förminska hur mycket man vill utan att det försämrar pixlarna. Men om man jobbar i Photoshop så kan man inte förstora bilder utan att de förlorar kvaliten på pixlarna. Om du ska jobba med denna bild och förbättra färger, skärpa eller liknande så går det att göra i Photoshop. Om du däremot vill börja om från början och skissa upp en ny så gör det i Illustrator så att du inte får detta problemet med fula pixlar.

Det går också att jobba i båda om du öppnar bilden i Photoshop för att sedan skissa nya delar av bilder i Illustrator som du kan dra över till Photoshop.
Citera
2013-02-13, 21:27
Medlem
Ajaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
I Photoshop arbetar man med bilder (fotografier) och i Illustrator jobbar man med grafik (ej fotografier). Illustrator är bra på det sättet att allt man ritar kan man förstora och förminska hur mycket man vill utan att det försämrar pixlarna. Men om man jobbar i Photoshop så kan man inte förstora bilder utan att de förlorar kvaliten på pixlarna. Om du ska jobba med denna bild och förbättra färger, skärpa eller liknande så går det att göra i Photoshop. Om du däremot vill börja om från början och skissa upp en ny så gör det i Illustrator så att du inte får detta problemet med fula pixlar.

Det går också att jobba i båda om du öppnar bilden i Photoshop för att sedan skissa nya delar av bilder i Illustrator som du kan dra över till Photoshop.

Tackar för svaret. Med tanke på din sista kommentar hur skulle du göra om du skulle göra om bilden? ...vad använda PS för vs. Illustrator.

Skulle du göra om den helt eller uppdatera den existerande bilden med PS?
Citera
2013-02-13, 22:05
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaxx
Tackar för svaret. Med tanke på din sista kommentar hur skulle du göra om du skulle göra om bilden? ...vad använda PS för vs. Illustrator.

Skulle du göra om den helt eller uppdatera den existerande bilden med PS?

Det beror på hur du ska använda bilden och hur mycket du vill ändra/ha kvar. Jag hade nog klistrat in den i ett Illustrator-dokument för att sedan rita över mönstret för att få det så likt som möjligt. Om det å andra sidan är viktigt att ha kar originalbilden i projektet så skulle jag ha ökat kontraster och färger i Photoshop.
Citera
2013-02-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepp0
Någon som kan vara snäll att hjälpa mig med en logga?

Loggan är till en musikproducents hemsida, MJE MUSIC i text och sedan helst något relaterat till musikproduktion såsom ett par headphones, en mixer, noter eller liknande!

Vill ha den i neutrala färger så som svart,vitt,grått då hemsidans layout består av detta. Loggan kommer vara placerad på en hemsida som använder sig utav 960px grid så ej bredare än 960px men går att ha den mindre!

Tack på förhand!

/\
This
Citera
2013-02-14, 19:44
Medlem
Ajaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Det beror på hur du ska använda bilden och hur mycket du vill ändra/ha kvar. Jag hade nog klistrat in den i ett Illustrator-dokument för att sedan rita över mönstret för att få det så likt som möjligt. Om det å andra sidan är viktigt att ha kar originalbilden i projektet så skulle jag ha ökat kontraster och färger i Photoshop.

OK, då blir det Illustrator :-)

Tack
Citera
2013-02-15, 00:18
Medlem
Är det någon som vill göra en "facebook-omslagsbild" åt mig?

Texten jag vill ha är "Jag läser inte tidningar, jag läser Flashback!"

Det behöver inte vara extremt "flashigt", det är viktigare att det är tydligt vad det står!

Tack på förhand
Citera
2013-02-15, 19:02
Medlem
Mer än så tack. Vad vill du ha för stil? färger? etc..
Citera
2013-02-21, 21:41
Medlem
Skulle behöva hjälp med en logotyp, helt fritt för förslag! Sajten heter "Gratishyllan.se" och ska tillhandahålla gratiserbjudanden och dylikt. Någon som känner sig manad? Vill gärna att den ser så professionell ut som möjligt.

Tack på förhand!
Emil
Citera
2013-02-22, 22:21
Medlem
Om någon behöver hjälp med logotyper o annat grafiskt vet jag ett UF-företag som gjort en del nice loggor, men då kostar det ju givetvis en slant(men mycket billigare än ett stort företag). Deras hemsida är: http://webedituf.se/
Citera
2013-02-23, 16:55
Medlem
dansmanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaddis
Skulle behöva hjälp med en logotyp, helt fritt för förslag! Sajten heter "Gratishyllan.se" och ska tillhandahålla gratiserbjudanden och dylikt. Någon som känner sig manad? Vill gärna att den ser så professionell ut som möjligt.

Tack på förhand!
Emil

http://imgur.com/37i4i38
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in