2012-10-30, 23:59
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidbasjakob
På riktigt tycker jag den är fet, skulle verkligen uppskatta om du sluta drev med det.. ta då bort det där med vilka som slåss och den gröna saken uppe till höger. Vore verkligen snällt för jag behöver en header. tack på förhand
Yes, allt är åtgärdat.

Här är bilden.
Citera
2012-10-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Yes, allt är åtgärdat.

Här är bilden.
Om du bara vill driva så strunta bara i det. Ta bort hela citatet i lila och även lidbasjakob.
Citera
2012-10-31, 00:07
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidbasjakob
Om du bara vill driva så strunta bara i det. Ta bort hela citatet i lila och även lidbasjakob.
Du får ursäkta mig, här är bilden.

Kan man få veta vart headern hamnar? Pm:a om du inte vill skriva i tråden.
Citera
2012-10-31, 06:29
Medlem
DudeVonEvils avatar
Tjena.

Vet inte riktigt vart denna fråga hör hemma egentligen. Men skulle vilja veta det svenska namnet på en sån här:

https://www.google.se/#hl=sv&spell=1&q=proportional+divider&sa=X&ei=GLaQ UKWUK8O10QWNt4CoAg&ved=0CB0QvwUoAA&bav=on.2,or.r_g c.r_pw.r_qf.&fp=5eacbad41322f568&bpcl=36601534&biw =1366&bih=638

En proportional divider alltså på engelska. Försökt googla, men utan någon framgång.
(Är lite trög så här efter 24h+ utan sömn...)

Tack på förhand.
Senast redigerad av DudeVonEvil 2012-10-31 kl. 06:35.
Citera
2012-10-31, 07:14
Medlem
Hallå.

Jag har photoshop cs5, och undrar hur man kan genomföra följande idé.

Tänk er hellraiser;

http://www.worstpreviews.com/images/hellraiser.gif

Men istället för spikar som sticker ut ur hans ansikte så är det lasrar, i stil med dessa;

http://www.steenmeisner.eu/Pics/Laser/update170111/Steens_Lasershow%20IMG_3290.JPG

Att klippa ut lasrarna ur den där bilden känns fel, då alla inte är i rätt vinklar för ett ansikte. Lasrarna skulle ju alla riktas åt smått olika håll.
Citera
2012-11-02, 12:04
Medlem
Tjena,

Jag och några vänner har startat en förening, mest för att kunna söka bidrag och annat men skit i det nu.
Vi är på jakt efter någon som kan rita upp en logga åt oss. Finns det någon som skulle kunna tänka sig det?
Får väldigt fria tyglar men vi skulle vilja ha en vapensköld av nåt slag i bakgrunden, texten N.O.B.H.S. på nån banderoll, en fisk (gärna öring) kanske i mitten, ett fiskespö på sidan som svärd kanske och gärna en pipa med rök ur.

Ska tryckas upp som tygmärke så gärna inga "övergångar" i färgerna uten enkelt och rent. Behöver inte vara massa krussiduller.

Som tack blir man hedersmedlem i föreningen för all evighet och ett av tygmärkena när dom är tryckta!

Någon?
Citera
2012-11-03, 14:04
Medlem
CAD Raster Design - HJÄLP!

Någon som kan Raster design? har ca 200st ritningar som ska göras om från jpeg till vectorformat. Så tänkte att det våra smidigt och snabbt att använda Raster Design, så jag laddade ner det och följde instruktionerna jag hittat på youtube då jag aldrig använt det förr... men aa, det funkar inte alls som jag vill... histogramet vill inte, den säger att jag inte markerat hela bilden bland annat.. någon som kan tänka sig hjälpa mig? vid Teamviewer eller nåt?
Citera
2012-11-05, 16:12
Medlem
ObeyTheCrabs avatar
Håller på att designa ett t-shirt tryck som ska se ut som en stämpel.
Jag tänkte gör en riktig stämpel med hjälp av frigolit, och leka lite med det.

Letar efter "fin-cellplast", som inte är så kornig som det man köper på tex Byggmax.
Vet någon var jag kan få tag på detta? Hobbyaffärer?

Hänvisa mig gärna till nån annan tråd om detta är fel forum.

De allra trevligaste,
Citera
2012-11-08, 23:04
Medlem
kamjockes avatar
Tjenna! jag kan inte heller hitta den på mitt cinema4D. på internet står det att man måste ha update 11.5 eller högre, men jag vet inte riktigt hur det funkar för jag har (cinema4D R12) och det kanske inte går att ha mograph på den utgåvan.
Citera
2012-11-09, 15:25
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamjocke
Tjenna! jag kan inte heller hitta den på mitt cinema4D. på internet står det att man måste ha update 11.5 eller högre, men jag vet inte riktigt hur det funkar för jag har (cinema4D R12) och det kanske inte går att ha mograph på den utgåvan.
Det beror på vilket version av C4D du har. Det finns lite olika; Prime, Broadcast, Visualize och Studio. Studio har allting, och jag tror det är Broadcast som har Mograph också.

Så om du har Prime eller Visualize har du inte tillgång Mograph helt enkelt.
Citera
2012-11-14, 18:12
Medlem
Hejsan, ska anordna ett LAN men har problem med logotypen/poster och skulle verkligen behöva hjälp med design, den ska ha a4 dimensioner, inte nödvändigtvis men den ska gärna vara en hel del större än en a4 pixelvis, bara de proportionella förhållanden kvarstår.

mina photoshop skills lämnar mycket åt er fantasi men gjorde denna för att ni ska förstå på ett ungefär vad det jag är ute efter men med det sagt så om ni har en bättre idé så kör på bara! blir nöjd med det mesta.
http://imgur.com/5eBo3

med vänliga hälsningar EMILV
Citera
2012-11-16, 13:21
Medlem
Discobands avatar
någon vänlig själ som kan lägga till tomteluva + skägg på min avatar?

länk till avatar om det behövs. http://i.imgur.com/yZUpu.jpg

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in