2012-10-17, 00:11
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma4life
Rekommenderar "paint" till alla dina planerade projekt

Du vet ju inte ens vad jag ska designa? Besvara frågan eller tig ungjävel.
Citera
2012-10-17, 00:13
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Först och främst - vad ska du designa?

Det är helt olika saker man behöver beroende på om det är 3D-prototyper, trycksaker, kläder, till webb, till mjukvara eller dylikt.

Jo jag ska designa en bild som ska tryckas på en kartong. Så behöver ett bra program eller hjälp med hur eller vart jag ska få tag på det!
Citera
2012-10-17, 01:36
Medlem
waikzs avatar
Hejhej!

Om någon har tid och ork söker jag hjälp med tillverkning av en logotyp i vektoriserad eps (?)
Logotypen skall tryckas på ett matchställ till vårt korp-lag.

Vet inte riktigt hur jag skall förklara hur jag vill att logotypen ska se ut men gör ett försök.

Lagnamnet: PERRYS i båge uppåt, PIRATER i båge nedåt med siffrorna 2010 "i mellan"

"PERRYS" i båge uppåt
2010
"PIRATER" i båge nedåt.

Svart färg

Länk till önskat typsnitt (lowercase letters): http://www.ffonts.net/MLB-Pirates.font
Citera
2012-10-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo
Jo jag ska designa en bild som ska tryckas på en kartong. Så behöver ett bra program eller hjälp med hur eller vart jag ska få tag på det!
Jag skulle använt 3 program.

Adobe för eventuella pixelbaserade bilder, Illustrator för vektorgrafiken och slutligen InDesign för att sätta ihop själva layouten
Citera
2012-10-17, 15:58
Medlem
4298Redos avatar
Citat:

Adobe för eventuella pixelbaserade bilder, Illustrator för vektorgrafiken och slutligen InDesign för att sätta ihop själva layouten

Okej okej! Ska kika på dem programmen, tack så mycket för hjälpen!
Citera
2012-10-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo
Okej okej! Ska kika på dem programmen, tack så mycket för hjälpen!
Gör det!

Förresten, jag såg nu att jag skrev fel på det första programmet

Istället för "Adobe" skulle det stå "Photoshop"

Bara så att du inte surfar runt och letar efter ett program som heter "Adobe"
Citera
2012-10-17, 20:16
Medlem
Citat:

det blir en dyr kartong ifall du inte har programmen sen innan
Citera
2012-10-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola007
det blir en dyr kartong ifall du inte har programmen sen innan
Jag vet tyvärr inte vilka program TS har. Men du kanske skulle ge några gratisalternativ om du vet några?
Citera
2012-10-18, 15:35
Medlem
Citat:
Jag vet tyvärr inte vilka program TS har. Men du kanske skulle ge några gratisalternativ om du vet några?

Ser ofta att folk rekomenderar ett program som heter Gimp, har aldrig använt det själv. Men det lär vara gratis.

För min egen del är det corel draw X4 som gäller. Enklare än illustrator att lära sig, och det är lätt att arbeta mellan vector och pixelbaserad grafik i Corel Photo Paint.

Dock inget att ha om du ska greja med massa coola effekter. vilket knappast lär vara aktuellt om du ska trycka på kartong
Citera
2012-10-21, 22:40
Medlem
larceny666s avatar
Ahoj mateys...

Är det någon som kan föklara hur svårt det är att göra en text som är upplyst av 2 strålkastare?

Om någon har lust att hjälpa mig med detta så får ni gärna pma.

Typsnitt Jersey. Typ samma som på en del idrottslag tröjor.

Svart bakgrund. Text vete fan vilken färg det skall vara. Lek ni med tanken om ni vill.

Texten är "Friday Night Specials"

Tack som attan mitt i natten.
Citera
2012-10-22, 12:38
Medlem
Skulle behöva hjälp med att designa och tillverka en logo åt mitt nystartade företag. De ska vara en ganska allsidig logo då jag håller på med väldigt olika saker bland annat bygg och anläggningstjänster samt teknik och data. Logan ska bestå av mitt efternamn och något mer allsidigt där till. Färgerna jag är ute efter är en limegrön svart och ev silver.
Det ska vara vektorbaserad då den ska användas för tryck på kläder.

Skicka gärna pm om intresse finns

Mvh

Viktor
Citera
2012-10-25, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larceny666
Ahoj mateys...

Är det någon som kan föklara hur svårt det är att göra en text som är upplyst av 2 strålkastare?

Om någon har lust att hjälpa mig med detta så får ni gärna pma.

Typsnitt Jersey. Typ samma som på en del idrottslag tröjor.

Svart bakgrund. Text vete fan vilken färg det skall vara. Lek ni med tanken om ni vill.

Texten är "Friday Night Specials"

Tack som attan mitt i natten.

Det låter inte allt för svårt om du har eller kan skaffa programmet Cinema 4D. I det programmet kan du ljussätta precis hur du vill med hjälp virtuella strålkastare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in