2010-11-29, 17:06
Medlem
Fashbacks avatar
Tjenare, kan någon göra en guide på hur man gör en sån här: http://i52.tinypic.com/1054kjs.png till en riktig photoshop-noob?

Har Photoshop CS5!
Citera
2010-11-29, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Länka gärna bilder som du vill ha med. Antingen här eller PM.

Edit : http://data.fuskbugg.se/dipdip/__________Untitled-1%20copy.jpg Vad tycker du nu?

Har du något mer förslag på G?
Citera
2010-11-29, 21:47
Medlem
BossesPizzerias avatar
Går det att förstora upp denna bilden till 1920x1080 så jag kan ha den på skrivbordet nu är den bara kladdig.

https://developer.mozilla.org/@api/deki/files/274/=Moz_ffx_openStandards_1680x1050.jpg
Citera
2010-11-29, 23:05
Medlem
Jaa som rubriken säger, har någon eller vet någon bild/kan göra en bild som fungerar som en inramning på ett dokument. ska vara kring en juldebatt!

Kolla denna bild så fattar ni
Där det är blått ska det vara bordern, typ en gran/julgrans dekoration/pepparkakor, whatever... jaag får det bara att bli fult

http://img542.imageshack.us/i/asdasdsadsa.png/

Tack!!! <3
Citera
2010-11-30, 04:03
Medlem
Help Wanted skulle gärna vilja ha hjälp med en logotype till en frisör dvs ett huvud och sax så att säga i eps format för utskärning i dekalvinyl skal hjälpa en god vän med text till dennes fönster. tacksam för hjälp med detta
Citera
2010-11-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vlan
Länken fungerar inte. Så smart som man är har man inte sparat bilden på hård disken.

Skulle du kunna vara snäll och lägga upp den igen?

http://data.fuskbugg.se/dipdip/___ghost.png
Citera
2010-11-30, 11:01
Medlem
Virginies avatar
Hej!

InDesign:

Jag ska göra en folder i A5-format på 8 sidor som ska kunna läsas från två håll, dvs de första fyra sidorna är 1 framsida + 3 sidor innehåll, och sedan ska man kunna vända foldern upp och ner och läsa den från andra hållet, även där 1 framsida + 3 sidor innehåll.

Är det nåt särskilt jag ska tänka på?
Kan tryckeriet vända upp och ner på sidorna, eller ska jag göra det själv in InDesign när alla sidor är färdiglayoutade?
Hur ska sidlayouten se ut egentligen? Gör jag rätt om sida 7 och 8 är framsidorna?

Hoppas någon fattar vad jag menar...
Citera
2010-11-30, 11:34
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virginie
Hej!

InDesign:

Jag ska göra en folder i A5-format på 8 sidor som ska kunna läsas från två håll, dvs de första fyra sidorna är 1 framsida + 3 sidor innehåll, och sedan ska man kunna vända foldern upp och ner och läsa den från andra hållet, även där 1 framsida + 3 sidor innehåll.

Är det nåt särskilt jag ska tänka på?
Kan tryckeriet vända upp och ner på sidorna, eller ska jag göra det själv in InDesign när alla sidor är färdiglayoutade?
Hur ska sidlayouten se ut egentligen? Gör jag rätt om sida 7 och 8 är framsidorna?

Hoppas någon fattar vad jag menar...
Det bästa borde vara att ta kontakt med tryckeriet som du skall använda för att se hur dom jobbar.
Så vet du hur dom vill ha det, det är tråkigt att behöva göra om saker.
Citera
2010-11-30, 11:47
Medlem
Virginies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Det bästa borde vara att ta kontakt med tryckeriet som du skall använda för att se hur dom jobbar.
Så vet du hur dom vill ha det, det är tråkigt att behöva göra om saker.
Sant... Blir så osäker på sidlayouten bara. Men jag ringer dom!
Citera
2010-11-30, 13:17
Medlem
Goddagens!

Jag är i behov av lite hjälp med en logotyp till vårat UF företag.

Vi skall anordna ett LAN här i trakten där vi bor, riktat mot ungdomar i tonåren.
Om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att förverkliga vår logotyp skulle vi vara evigt tacksamma!

Vi har olika idéer och förslag, vi behöver bara någon som vet vad dom gör med diverse program!

Svara antingen priv. eller svara här i tråden så kan vi snacka vidare!

Mvh Slacker

**EDIT**

Vi hade tänkt oss något då mot det digitala(så klart!)
- En datorskärm som visar vårt företagsnamn
- The Matrix stil, gröna bokstäver som faller ner och i mitten bildar företagets namn
- Företagets namn inlindat i TP-kablar
- Allt annat min fantasi har problem att hitta på i nuläget, vi är öppna för förslag!
Senast redigerad av McSlacker 2010-11-30 kl. 13:35.
Citera
2010-11-30, 13:31
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McSlacker
Goddagens!

Jag är i behov av lite hjälp med en logotyp till vårat UF företag.

Vi skall anordna ett LAN här i trakten där vi bor, riktat mot ungdomar i tonåren.
Om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att förverkliga vår logotyp skulle vi vara evigt tacksamma!

Vi har olika idéer och förslag, vi behöver bara någon som vet vad dom gör med diverse program!

Svara antingen priv. eller svara här i tråden så kan vi snacka vidare!

Mvh Slacker

Slänga upp era idéer och riktlinjer så kommer nog någon att komma med en passande loga!
Citera
2010-11-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Slänga upp era idéer och riktlinjer så kommer nog någon att komma med en passande loga!

Done and done!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in