TJa! Behöver hjälp omgående, hemskt tacksam för svar!
Jag sitter och gör en företagshemsida för min fars företag, och bestämde mig för att ge mig in på att göra som en flashfilm i
Adobe Flash Professional CS3, med bilder som sedan skiftar över väldigt snyggt dvs (
Slideshow with Crossfade-effect) och jag har provat
denna och
denna och
denna tutorial:en för att första fick jag inte att funka osv, de är nästan likadan men den ena är mer komplicerad än den andra, så hur som helst iaf, jag har
8 bilder och
när de kommer till den sista bilden (har fixat "convert to symbol" och "create motion tween" så allt funkar utom den sista bilden som om man har
alpha på 0% då hoppar och visar 3 bilder på några hundradels sekunder bara,
istället för att gå tillbaka till den första bilden som den ska.. och om man gör så att man som de står i den mer avancerade tutorial:en där man ska sätta sista "sliden" till
alpha 100% istället för 0%, så istället för att ta 3 bilder på en hundradels sekund så har den istället bara vanligt hopp emellan precis som om man inte skulle ha gjort själv "Fade-effekten" ...
Jag skickar med en FLV-fil så ni kan öppna upp den och kolla och se vad som kan vara
fel.. Har gjort exakt som de står i tutorial:sen, men ser ni något fel i tutorial:sen eller i min fil så får ni säga till omgående...
FLV-Filen
UPPSKATTAR SNABBA SVAR FÖR HAR INTE LÅNGT TID KVAR OCH ÄR MER ATT UTFORMA!
Tack så hemskt mycket!
/EttkilomjöL