2012-01-09, 13:51
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid dynamite
Skönt att höra!

Min idé är ju bara en idé och det står dig fritt att använda de andra tankarna jag hade i de första inläggen. jag vill åt den där skitiga och punkiga/rockiga känslan. Hoppas du hittar på nåt schysst. Jag är galet tacksam för all hjälp jag kan få.
Du kan få lite hjälp av mig också, visade sig att jag har lite extra fritid idag.
Citera
2012-01-09, 16:40
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Du kan få lite hjälp av mig också, visade sig att jag har lite extra fritid idag.

Det vore ju hur rart som helst

Eftersom du erbjudit dig så lär du ju ha läst igenom mina poster där jag beskriver vad jag är ute efter. Sätt gärna igång direkt. Det uppskattas att du erbjuder dig.

Har gjort ett par egna prov på logga idag genom att pyssla med pärlplattor. Vad är det smidigaste sättet att få in foton på dessa i datorn så jag kan skicka till tryckeri (om det nu skulle bli aktuellt)? Vilket format ska sånt vara i och hur åstadkommer jag detta?

Notera gärna att jag och det andra slanet har bestämt oss för att vår lilla klubb ska heta Klubb Slan (fritt fram för er att leka med versaler och gemener)

F.ö önskar man ju att hela Flashback var lika trevligt och hjälpsamt som detta delforum.
Senast redigerad av Kid dynamite 2012-01-09 kl. 16:47.
Citera
2012-01-09, 17:19
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Det vore ju hur rart som helst

Eftersom du erbjudit dig så lär du ju ha läst igenom mina poster där jag beskriver vad jag är ute efter. Sätt gärna igång direkt. Det uppskattas att du erbjuder dig.

Har gjort ett par egna prov på logga idag genom att pyssla med pärlplattor. Vad är det smidigaste sättet att få in foton på dessa i datorn så jag kan skicka till tryckeri (om det nu skulle bli aktuellt)? Vilket format ska sånt vara i och hur åstadkommer jag detta?

Notera gärna att jag och det andra slanet har bestämt oss för att vår lilla klubb ska heta Klubb Slan (fritt fram för er att leka med versaler och gemener)

F.ö önskar man ju att hela Flashback var lika trevligt och hjälpsamt som detta delforum.
Lugnt. Det här spottade jag ur mig nu under eftermiddagen, är jag på rätt spår?
http://img88.imageshack.us/img88/5348/bild3z.png

Gör som så att du konverterar bilden till PSD i Photoshop och anger en ICC-profil som stämmer överens med tryckeriet. Du kan ju ringa och prata med tryckeriet annars.

Hade dock missat att ni ändrat namnet. Återkommer när jag åtgärdat det.

Så: http://img6.imageshack.us/img6/4862/bild8l.png

Den vänstra har ett sexuellt påskägg i designen. FYI.
Senast redigerad av Fixiebike 2012-01-09 kl. 17:25.
Citera
2012-01-09, 17:21
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ett förslag till. http://img692.imageshack.us/img692/3456/klubbslangw.png

Jag gillar hur texten ser ut även om typsnittet inte är sådär jättebra. Det känns för mycket metal helt enkelt...o metal är inget jag gillar, haha. Bokstäverna i ditt första försök var schysstare. Om du gör dem sådär härligt slitna och likadant med tänderna så tror jag att du kan vara på rätt väg. Huggtänderna är helt ok till formen, men lägg på lite slitningar så blir det fint. Testa på vetja.

Sen är det numera bestämt att det blir klubb slan som vi kommer kalla oss. Slanklubben är för likt slagsmålsklubben (som råkar komma från vår region) och club slan blir kanske svårtolkat då folk säkert kommer undra vad Slan betyder på engelska. Slan är ju, som du säkert vet, ett svenskt skällsord. Som tidigare nämnts så är det fritt fram att leka med versaler och gemener.

Ser fram emot ännu ett försök från din sida
Senast redigerad av Kid dynamite 2012-01-09 kl. 17:50.
Citera
2012-01-09, 17:27
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
Lugnt. Det här spottade jag ur mig nu under eftermiddagen, är jag på rätt spår?
http://img88.imageshack.us/img88/5348/bild3z.png

Gör som så att du konverterar bilden till PSD i Photoshop och anger en ICC-profil som stämmer överens med tryckeriet. Du kan ju ringa och prata med tryckeriet annars.

Hade dock missat att ni ändrat namnet. Återkommer när jag åtgärdat det.

Ja, det där är intressant. Om du tänker att formen på skölden kanske ska vara lite mer som Djurgårdens kanske. Alltså, lite mindre utdragna kanter så man får bort den värsta vampyrkänslan, haha. I samband med huggtänder så blir det nog bara för mycket metal för vårt lilla punk/hardcoreprojekt.

Kanske kan det räcka med ett vapen och sen ha lite musikrelaterade prylar vid sidan. Typ en gammal mikrofon, en gura eller nåt sånt?

Att du missat namnbytet är fullt naturligt då det blev bestämt efter att du satt igång med ditt projekt.

Hoppas du återkommer med ett nytt försök. Skitkul att hitta några som ger sig på det här
Citera
2012-01-09, 18:10
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Jag gillar hur texten ser ut även om typsnittet inte är sådär jättebra. Det känns för mycket metal helt enkelt...o metal är inget jag gillar, haha. Bokstäverna i ditt första försök var schysstare. Om du gör dem sådär härligt slitna och likadant med tänderna så tror jag att du kan vara på rätt väg. Huggtänderna är helt ok till formen, men lägg på lite slitningar så blir det fint. Testa på vetja.

Sen är det numera bestämt att det blir klubb slan som vi kommer kalla oss. Slanklubben är för likt slagsmålsklubben (som råkar komma från vår region) och club slan blir kanske svårtolkat då folk säkert kommer undra vad Slan betyder på engelska. Slan är ju, som du säkert vet, ett svenskt skällsord. Som tidigare nämnts så är det fritt fram att leka med versaler och gemener.

Ser fram emot ännu ett försök från din sida

http://img109.imageshack.us/img109/1097/49729735.jpg
Citera
2012-01-09, 21:08
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:

Hoppas du återkommer med ett nytt försök. Skitkul att hitta några som ger sig på det här
Done
Citera
2012-01-09, 21:34
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
Done

Mycket bättre. Enda invändningarna är att typsnittet skulle kunna få vara lite mer strikt. kanske någon kant på skölden vore fint? Sen kan jag inte låta bli att tänka på penisar när jag ser micken. om du hittar en annan vore det gött. utöver det så är det rätt skapligt.

vore det möjligt att få till nån lyster av nåt slag på skölden. den blir lite väl fläskigt svårt och ganska mastigt så sett. förstår du hur jag menar då? ungefär som att det skulle vara schysst om det var nån ljusreflektion av nåt slag.

jävlar så kräsen och svår jag känner mig, haha
Citera
2012-01-09, 21:42
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
http://img109.imageshack.us/img109/1097/49729735.jpg

mycket bättre! jag gillar den. fin i all sin enkelhet. bra jobbat.

vill du fortsätta leka med klubb slan så är det lugnt att göra en logga helt efter egen smak. alltså, en logga som representerar dig själv och inte oss. jag känner ibland att jag blir för insnöad på att det ska vara så punk men att motsatsen kanske vore att föredra. det är alltså om du känner för att fortsätta pyssla och inte har nåt annat projekt på gång. kan ju bli en fullträff, vem vet?

du får gärna skicka den här till mig i det format som behövs för tryck. tackar så varmt för hjälpen.
Citera
2012-01-09, 22:34
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Mycket bättre. Enda invändningarna är att typsnittet skulle kunna få vara lite mer strikt. kanske någon kant på skölden vore fint? Sen kan jag inte låta bli att tänka på penisar när jag ser micken. om du hittar en annan vore det gött. utöver det så är det rätt skapligt.

vore det möjligt att få till nån lyster av nåt slag på skölden. den blir lite väl fläskigt svårt och ganska mastigt så sett. förstår du hur jag menar då? ungefär som att det skulle vara schysst om det var nån ljusreflektion av nåt slag.

jävlar så kräsen och svår jag känner mig, haha
En mick ser ju ut som en penis i siluett... well, det går alldeles utmärkt att peta fram en liten ljuseffekt. Typsnittet ritar jag för hand. Kan ju välja något lite striktare, ja. Jag har medvetet valt bort kanter på skölden eftersom jag vill hålla det enkelt, men jag är inte omöjlig. Färger? Kanter skulle vid lite experimenterande få den att se ut som en affisch för en "rockbar" i Mälardalen. Och det vill jag inte göra.

Illustrator verkar dock inte gilla att jag försöker sätta lite ljusreflektion på skölden, men det går säkert att ordna.

Jag får inte programmet att lyda. Nu har det börjat lagga också. Här är dock en prototyp på vad det kan komma att se ut som med annat typsnitt och ljuseffekt.
http://imageshack.us/photo/my-images/269/bild1cl.png/

Om du kan tänka dig en ungefärlig sådan lösning kan jag försöka, men annars får jag tacka för förtroendet.
Senast redigerad av Fixiebike 2012-01-09 kl. 22:58.
Citera
2012-01-10, 00:11
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
mycket bättre! jag gillar den. fin i all sin enkelhet. bra jobbat.

vill du fortsätta leka med klubb slan så är det lugnt att göra en logga helt efter egen smak. alltså, en logga som representerar dig själv och inte oss. jag känner ibland att jag blir för insnöad på att det ska vara så punk men att motsatsen kanske vore att föredra. det är alltså om du känner för att fortsätta pyssla och inte har nåt annat projekt på gång. kan ju bli en fullträff, vem vet?

du får gärna skicka den här till mig i det format som behövs för tryck. tackar så varmt för hjälpen.

http://hotfile.com/dl/140897081/ec44df4/Klubb_Slan_logo.zip.html

(.ai .eps .png)
Citera
2012-01-10, 00:35
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
En mick ser ju ut som en penis i siluett... well, det går alldeles utmärkt att peta fram en liten ljuseffekt. Typsnittet ritar jag för hand. Kan ju välja något lite striktare, ja. Jag har medvetet valt bort kanter på skölden eftersom jag vill hålla det enkelt, men jag är inte omöjlig. Färger? Kanter skulle vid lite experimenterande få den att se ut som en affisch för en "rockbar" i Mälardalen. Och det vill jag inte göra.

Illustrator verkar dock inte gilla att jag försöker sätta lite ljusreflektion på skölden, men det går säkert att ordna.

Jag får inte programmet att lyda. Nu har det börjat lagga också. Här är dock en prototyp på vad det kan komma att se ut som med annat typsnitt och ljuseffekt.
http://imageshack.us/poto/my-images/269/bild1cl.png/

Om du kan tänka dig en ungefärlig sådan lösning kan jag försöka, men annars får jag tacka för förtroendet.

den här gillar jag mycket mer. har inga direkta invändningar, men det vore kul att se vad du tänkt göra om programmet inte tjurat ihop.

vad gäller färger vore det kanske kul att få in någon, men jag har svårt att avgöra var och hur. vad har du för tankar om det? grönt är väl den färg vi helst skulle se användas, men det är ju inget tvång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in