Citat:
Ursprungligen postat av Kid dynamite
Mycket bättre. Enda invändningarna är att typsnittet skulle kunna få vara lite mer strikt. kanske någon kant på skölden vore fint? Sen kan jag inte låta bli att tänka på penisar när jag ser micken. om du hittar en annan vore det gött. utöver det så är det rätt skapligt.
vore det möjligt att få till nån lyster av nåt slag på skölden. den blir lite väl fläskigt svårt och ganska mastigt så sett. förstår du hur jag menar då? ungefär som att det skulle vara schysst om det var nån ljusreflektion av nåt slag.
jävlar så kräsen och svår jag känner mig, haha
En mick ser ju ut som en penis i siluett... well, det går alldeles utmärkt att peta fram en liten ljuseffekt. Typsnittet ritar jag för hand. Kan ju välja något lite striktare, ja. Jag har medvetet valt bort kanter på skölden eftersom jag vill hålla det enkelt, men jag är inte omöjlig. Färger? Kanter skulle vid lite experimenterande få den att se ut som en affisch för en "rockbar" i Mälardalen. Och det vill jag inte göra.
Illustrator verkar dock inte gilla att jag försöker sätta lite ljusreflektion på skölden, men det går säkert att ordna.
Jag får inte programmet att lyda. Nu har det börjat lagga också. Här är dock en prototyp på vad det kan komma att se ut som med annat typsnitt och ljuseffekt.
http://imageshack.us/photo/my-images/269/bild1cl.png/
Om du kan tänka dig en ungefärlig sådan lösning kan jag försöka, men annars får jag tacka för förtroendet.