2020-10-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Julia o Felizia ser exakt likadana ut.
Ingen av dem ser ut att passa in i bondemiljön.

Tycker Julia är rätt lik Malin Åkerman
2020-10-03, 10:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Reagerade faktiskt också över tobakskvinnan. Nu såg hon förvisso inte ut som den skarpaste kniven i lådan men trodde hon på allvar att en tobaksplanta skulle vara en lämplig "present" till någon man aldrig träffat förut? Hon kan inte mena allvar... Det går inte. Det finns inte.

Galen present såklart, dessutom när han verkade avsky rökning.
Numera får man ju räkna med att majoriteten, ja kanske inte avskyr rökning men iaf inte röker och inte vill ha en som röker som partner då det sätter sig överallt.

Det hade ju varit en sak om han sagt att njuter av att ta en cigg/cigarill ibland.
2020-10-03, 13:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Enda som var avvikande var ju den 61-åriga damen som dejtade Mats och som kom med tobaksplantan. Mats verkade inte direkt uppskatta hennes present eller henne och det var ju inte mkt mer än överlämnandet av presenten man fick se av deras dejt så gissar på att hon inte ens går vidare till gruppdejten.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Numera får man ju räkna med att majoriteten, ja kanske inte avskyr rökning men iaf inte röker och inte vill ha en som röker som partner då det sätter sig överallt.

Det hade ju varit en sak om han sagt att njuter av att ta en cigg/cigarill ibland.
Tobakskvinnans present verkade inte gå hem hos Mats, nej.
Lite mer oroväckande att där var ett par andra halvgalna kvinnor som han verkade intresserad av... Den där kortklippta new age-kvinnan t ex, som hade skickat in en nakenbild av sig själv bakifrån vid nån sjö.

På tal om nakenbilder så noterar jag att det tyvärr verkar vara ett lyckat grepp att ta till för flera av brevskrivarna. Hon den där blåhåriga hos Erik hade också skickat in en rumpbild bakifrån.
Ett tragiskt tecken i tiden, att alla idag tycks posera på sina bilder.
Känns långt ifrån det naturliga bondelivet om man säger så...
Ska bli spännande att se vilka bönder som har omdömet med sig i år.
Senast redigerad av Lostworld 2020-10-03 kl. 13:08.
2020-10-03, 13:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Härligt att det äntligen är igång . Tyckte första avsnittet av både "vanliga" programmet och Kärlek åt alla var bra. Kan dock hålla med om att Linn borde fått vara med i det ordinarie programmet så en tjej hade varit med där, då hade det blivit en fin mix.
Citat:
Jag har som sagt svårt att se motiveringen till varför Linn inte fick vara med i BSF och hamnade i KÅA istället. Det enda jag kan spekulera i är att hon inte riktigt efter alla år utan dejtande och med sin historia där vill ta det lite lugnare med uppmärksamheten men ändå ha hjälpen och då blir ju KÅA lugnare. Visst blir det viss medial uppmärksamhet även där men inte alls som i BSF.

Kan ju vara så att det ligger bakom det hela.
Efter att ha sett Kärlek åt alla så upplever jag det faktiskt inte längre som en alltför stor förlust att hon inte är med i huvudprogrammet. Linn är väldigt flickaktig, verkar betydligt yngre än sina 28 år.
På något sätt känns det lite som hon nog har "fastnat" i tiden sen där tragiska olyckan för åtta år sedan.
Vilket är förståeligt men gör att formatet Kärlek åt alla kanske passar henne bättre.
2020-10-03, 13:36
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Jag har som sagt svårt att se motiveringen till varför Linn inte fick vara med i BSF och hamnade i KÅA istället. Det enda jag kan spekulera i är att hon inte riktigt efter alla år utan dejtande och med sin historia där vill ta det lite lugnare med uppmärksamheten men ändå ha hjälpen och då blir ju KÅA lugnare. Visst blir det viss medial uppmärksamhet även där men inte alls som i BSF.

Det är möjligt att jag resonerar helt galet nu men i castingprogrammet vill jag minnas att Linn tillfrågades var hon bodde av programledaren Linda, varpå Linn pekade på ett litet rött "hus". Det såg mer ut som en stuga. Kan det faktum att vi inte får följa Linns äventyr på gården ha att göra med att hon bor för litet och helt enkelt inte har plats för fyra personer?

Jag vill dock poängtera att du självklart kan vara på rätt spår. Hon har bevisligen inte kommit över den tragiska motorcykelolyckan där hennes pojkvän förolyckades.
2020-10-03, 13:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ojdå, nu blir man ju onekligen nyfiken på vad detta kan röra sig om?! Eller vilka?! Man blir ju fundersam när det står i artikeln att flera av bondgårdarna är inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Erik är nog min favorit eftersom han tog ansvar med frågeställningen till skillnad från dom andra 2 som tror dom är med i Bachelorette & därav har fel utgångspunkt "är det något du vill fråga mig?" och kommer till speed dejtingen totalt oförberedda varav det inte alls handlar om nervositet som ligger bakom
Håller med dig. Direkt ohyfsat av bönderna att inte vara bättre förberedda och ha lite backup-frågor till hands. Särskilt om man vet med sig att man är blyg och kanske inte har talets gåva. Det är inte meningen att brevskrivarna ska vara de som driver samtalet framåt, det ska ligga på bonden.
2020-10-03, 14:03
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

Jag kan inte släppa min motfråga, Luktar verkligen en tobaksplanta likt cigarettrök?.
Och det kan knappast bli passiv rökning av det.
2020-10-03, 14:20
Medlem
Gaybonden verkade gilla de som såg yngst ut bäst i alla fall.
2020-10-03, 14:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tobakskvinnans present verkade inte gå hem hos Mats, nej.
Lite mer oroväckande att där var ett par andra halvgalna kvinnor som han verkade intresserad av... Den där kortklippta new age-kvinnan t ex, som hade skickat in en nakenbild av sig själv bakifrån vid nån sjö.

På tal om nakenbilder så noterar jag att det tyvärr verkar vara ett lyckat grepp att ta till för flera av brevskrivarna. Hon den där blåhåriga hos Erik hade också skickat in en rumpbild bakifrån.
Ett tragiskt tecken i tiden, att alla idag tycks posera på sina bilder.
Känns långt ifrån det naturliga bondelivet om man säger så...
Ska bli spännande att se vilka bönder som har omdömet med sig i år.
Finns inte så mycket omdöme. Det handlar bara om att bönderna vill få fett på nålen för första gången.
2020-10-03, 15:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Gaybonden verkade gilla de som såg yngst ut bäst i alla fall.
Ja, det var många som såg väldigt unga ut där, alla stod det inte ålder på heller.
Han själv är ju 32 men många av killarna verkar vara i den tidiga 20-års åldern.
Särskilt den blonda killen verkade riktigt ung och valpig.
Förstår inte riktigt varför de skulle lockas av Patrik men oh well...
2020-10-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, det var många som såg väldigt unga ut där, alla stod det inte ålder på heller.
Han själv är ju 32 men många av killarna verkar vara i den tidiga 20-års åldern.
Särskilt den blonda killen verkade riktigt ung och valpig.
Förstår inte riktigt varför de skulle lockas av Patrik men oh well...
Ja den blonda såg ut som typ 15. Men alltså tror man måste åtminstone säga att minst 50% bara är där för att få tv-tid. Är väl bara den äldre mannens sökanden som man på riktigt kan ta som genuina.

Vet inte namnet på alla bönder men av killarna hade ju waaaay för snygga sökanden som jag absolut inte kan ta på allvar. Visst kanske jag är fördomsfull men sån är jag.
2020-10-03, 19:48
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja den blonda såg ut som typ 15. Men alltså tror man måste åtminstone säga att minst 50% bara är där för att få tv-tid. Är väl bara den äldre mannens sökanden som man på riktigt kan ta som genuina.

50% är väl att ta i men som jag var inne på i ett tidigare inlägg har uppenbarligen några personer en alternativ agenda med sin medverkan i Bonde söker fru.

Det inträffar varje år och påfallande ofta är det yngre kvinnor som har den trista tendensen. Det är lite av en gåta för mig hur bönderna ständigt bjuder in personer som alldeles uppenbart spelar i helt andra ligor. Om jag hade medverkat som bonde i programmet hade jag alltid ställt mig frågan om den berörda brevskrivaren verkar ha en ärlig avsikt eller inte. Självklart är det inte alltid lätt att på förhand lista ut det men oftast har man åtminstone en magkänsla.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-10-03 kl. 19:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in