• 4
  • 5
2020-04-13, 15:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Kan någon rätta mig, men visst ska man inte kunna få medborgarskap om man är i misstankes register?

Det är Sverige vi prarar om.
Citera
2020-04-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det är Sverige vi prarar om.

Precis,de är svenska reglerna jag pratar om. Har du svar på min fråga?
Citera
2020-04-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibamus
Ja, för att hon fick ett finger upp i fittan, kan du inte läsa eller? Eftersom du verkar vara för efterbliven för att klicka på en länk har jag saxat från artiklen för dig att läsa:
När flickan var på väg hem från skolan den 27 augusti 2018 hoppade hon på bussen. Hon satte sig bredvid Omran, som gick samma klass, längst bak i bussen för att hon inte vågade säga emot honom när han krävde det.

[...]

När Omran steg av bussen, gjorde flickan också det, trots att hennes hållplats låg betydligt längre bort. Detta för att Omran annars skulle bli arg. Han hade sagt att han ville ta en cigarett tillsammans med henne. För att göra det tog Omran med flickan bort mot Älmstabron.
Hon har alltså sig själv att skylla, vad tror hon ska hända när man följer med en orch som regelmässigt trakasserar en under en bro? Att de ska prata om vilka killar hon tycker är snygga?
är det någon som är efterbliven är det väl du 😡 om du inte fattar att hon följde med honom för att hon inte törs göra annat 😡hon ville ju knappast följa med honom men hon törs inte göra annat !! O så har du mage att säga att hon har sig själv att skylla 😡
Citera
2020-04-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Ser inte någonting om ett finger i din saxning, du är efterbliven helt enkelt.
Håller med dig 👍 vissa idioter är det inte lönt att diskutera med 😡
Citera
2020-04-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking632
är det någon som är efterbliven är det väl du 😡 om du inte fattar att hon följde med honom för att hon inte törs göra annat 😡hon ville ju knappast följa med honom men hon törs inte göra annat !! O så har du mage att säga att hon har sig själv att skylla 😡
Idiot, hade jag varit rädd för någon hade jag stannat kvar bland folk där det finns kamerövervakning, alltså typ en buss. Hon hade ju uppenbarligen mod nog att säga åt honom att sluta pulla henne (när ingen var där dessutom!). Flickan är en odiot som får skylla sig själv.
Citera
2020-04-16, 17:56
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibamus
Idiot, hade jag varit rädd för någon hade jag stannat kvar bland folk där det finns kamerövervakning, alltså typ en buss. Hon hade ju uppenbarligen mod nog att säga åt honom att sluta pulla henne (när ingen var där dessutom!). Flickan är en odiot som får skylla sig själv.
Din efterblivna fitta du vet flr det första inte hur du hade agerat i den situationen och du vet för det andra inte om bussen var tom eller inte.

"Hon hade ju uppenbarligen mod nog att säga åt hobom att sluta pulla"

Ytterligare något du hittat på i dina våldtäktsfantasier?
Citera
2020-04-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Din efterblivna fitta du vet flr det första inte hur du hade agerat i den situationen och du vet för det andra inte om bussen var tom eller inte.

"Hon hade ju uppenbarligen mod nog att säga åt hobom att sluta pulla"

Ytterligare något du hittat på i dina våldtäktsfantasier?
Är det jag som är efterbliven? Klart bussen inte var tom då någon måste kört den, till och med en mongolid jävel förstår detta.

Har du fortfarande inte fått din skötare att läsa artiklen för dig?
Citera
2020-04-17, 12:08
Medlem
Citat:
Kan någon rätta mig, men visst ska man inte kunna få medborgarskap om man är i misstankes register?
Har någon ett ordentligt svar på den här frågan?

Samtidigt undrar jag i vilken omfattning ett ärende om medborgarskap är offentligt, någonstans måste det ju finnas en tjänsteman som satt sin signatur på beslutet. Det är måhända i sin ordning rent juridiskt att dela ut medborgarskap till kriminella men jag skulle ändå gärna vilja veta vilka grunder som beslutet togs på.
Citera
2020-04-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Har någon ett ordentligt svar på den här frågan?

Samtidigt undrar jag i vilken omfattning ett ärende om medborgarskap är offentligt, någonstans måste det ju finnas en tjänsteman som satt sin signatur på beslutet. Det är måhända i sin ordning rent juridiskt att dela ut medborgarskap till kriminella men jag skulle ändå gärna vilja veta vilka grunder som beslutet togs på.

Ja hittade denna
https://lawline.se/answers/ansokan-o...rottsmisstanke
Citera
2020-04-18, 11:34
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ja hittade denna
https://lawline.se/answers/ansokan-o...rottsmisstanke

Om man förstår juridik så framgår det klart att det går att dra en snyftare och få medborgarskap ändå. Sedan är det förstås åt helvete rent moraliskt, men det är en annan fråga.
Citera
2020-04-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om man förstår juridik så framgår det klart att det går att dra en snyftare och få medborgarskap ändå. Sedan är det förstås åt helvete rent moraliskt, men det är en annan fråga.

Personen i fråga nekades ju medborgarskap för misstanke för ringa brott? att våldta någon är ett grovt brott så man undrar verkligen vilken snyfthistoria som skulle rädda GM här..
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in