• 1
  • 2
2020-04-09, 11:51
Medlem
spoilers avatar
"Flickan blev redan under skolstarten trakasserad på och utanför skolan av klasskamraten Omran. Efter att hon senare blivit tafsad på och våldtagen fick hon utstå hot och vågade inte gå till skolan. Omran friades av tingsrätten, men fälldes senare i hovrätten. Påföljden stannade vid två månaders ungdomsvård.

/…/

Uppgifter från Migrationsverket visar att Omran ansökte om uppehållstillstånd den 8 augusti 2014 och beviljades permanent uppehållstillstånd den 12 november 2014. Han ansökte om svenskt medborgarskap den 16 augusti 2017 och fick det beviljat den 28 augusti 2017 trots åtal för våldsbrott."

https://samnytt.se/valdtog-flickan-u...s-ungdomsvard/

Någon som vet mer?
Citera
2020-04-09, 11:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Flickan blev redan under skolstarten trakasserad på och utanför skolan av klasskamraten Omran. Efter att hon senare blivit tafsad på och våldtagen fick hon utstå hot och vågade inte gå till skolan. Omran friades av tingsrätten, men fälldes senare i hovrätten. Påföljden stannade vid två månaders ungdomsvård.

/…/

Uppgifter från Migrationsverket visar att Omran ansökte om uppehållstillstånd den 8 augusti 2014 och beviljades permanent uppehållstillstånd den 12 november 2014. Han ansökte om svenskt medborgarskap den 16 augusti 2017 och fick det beviljat den 28 augusti 2017 trots åtal för våldsbrott."

https://samnytt.se/valdtog-flickan-u...s-ungdomsvard/

Någon som vet mer?

Va i helvete!?
Svenskt medborgarskap fast att han var åtalad för ett sådant grovt brott? Och endast ungdomsvård?
Citera
2020-04-09, 12:01
Medlem
Termos99s avatar
2 månaders ungdomsvård???

Nej jag säger det inte i affekt utan jag ställer genuint frågan, varför upphävs inte uppehållstillståndet och personen utvisas?

Han ska förlora sitt uppehållstillstånd och utvisas (punkt).
Citera
2020-04-09, 12:16
Medlem
swebarbs avatar
fina straff för förövare idag, flicka är förstörd för livet och BO får ett tramsigt 2 månaders straff... ja det lönar sig verkligen att våldta idag.. sitta av tiden några veckor o man är fri göra vafan man vill..

kan ingen ta lagen i egna händer? hade jag gjort utan tvekan om det gällde min dotter.
Citera
2020-04-09, 12:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det finns inte mycket att skriva. Jag är faktiskt helt mållös.

Hade jag haft en knapp som utplånade allt liv i Sverige & gjorde landet obeboeligt i 1000 år så hade tryckt på den exakt just NU.
Citera
2020-04-09, 15:50
Medlem
halaltarzans avatar
Älmsta är en liten håla, kan den där familjen verkligen visa sig ute utan att bli helt utstirrade?
Citera
2020-04-09, 17:15
Medlem
Studspojkens avatar
Enligt länken så har våldtäktsmannen varit dömd tidigare. Varför kan inte rättsväsendet redan nu döma ut utvisning? Vad väntar man på? Fler brott? Fler offer? Skandal!
Citera
2020-04-09, 17:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Enligt länken så har våldtäktsmannen varit dömd tidigare. Varför kan inte rättsväsendet redan nu döma ut utvisning? Vad väntar man på? Fler brott? Fler offer? Skandal!
Går inte, han är ju svensk medborgare nu och har säkert åkt tunnelbana också någon gång så nu är han lika svensk som du och jag.
Citera
2020-04-09, 18:25
Medlem
Ajembacks avatar
Man får ju innerligen hoppas att någon tar saken i egna händer här. Detta svin med ev anhöriga han bor hos ska ta mig fan lida lika mycket som den stackars flickan gjort/gör.
Citera
2020-04-09, 18:45
Medlem
Rasseltasss avatar
Jag önskar att det fanns fler moralister i Sverige. Alltså folk som drar rätt moraliska slutsatser utifrån de premisser som är för handen.
1. Asylsystemet skapades för människor som är "politiskt förtryckta", vilket kan översättas med individer som har högre moral än makthavarna i deras hemländer.
2. Omran Alshikh Saleh är en moraliskt depraverad råtta som förstör sina medmänniskors liv.
3. Omran Alshikh Saleh kan därför inte bli aktuell för asyl utan bör först få fingret och sedan sparkas ut ur landet.

Svårare än så är inte det moraliska svaret på denna påstådda intressekonflikt. De som säger annorlunda är personer som vill utnyttja råttan Omran Alshikh Saleh för att leva ut sin vilja till makt, dvs tvinga svenska folket att förhålla sig till råttan Omran Alshikh Saleh vilket i praktiken endast kan översättas med "Divide and conquer".

Frågor på det?
Citera
2020-04-09, 21:35
Medlem
Man får va glad att han fick så "strängt" straff som två månader ungdomsvård. Vanligaste straffet är väl fika på socialen en gång i veckan och medborgarskap är ju ändå varje våldtäcktsmans rättighet i det här landet. Våra grannländer ser snar medborgarskap i Sverige som ett straff för deras våldtäktsmän och skickar dom över gränsen. Som svensk är man andra klassens medborgare i Sverige.
Citera
2020-04-09, 21:50
Medlem
DaChiefs avatar
Att denne ska straffas och utvisas är en självklarhet. Kan han inte betala böterna innan utvisning så får han göra det med t ex en njure eller annan kroppsdel.
Alternativt att ett läkemedelsbolag kan betala för att forska på ebola på han t ex.

Denna människa har förbrukat sin rätt att vistas i Sverige, även på jordklotet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in