2020-04-11, 18:43
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vem eller vilka är den svenska kvinnan? Kvinnor under 25? 30? 40? 50? 60? 80?
För du kan väl ändå inte vara så tappad att "den svenska kvinnan" inbegriper samtliga nämnda åldersgrupper?
Isåfall menar du ju att Berit 75 bast inte skulle vara värd sin Gösta 80 år.

Ah du tycker själv att du ska räknas in till de män som ska visas tacksamhet? Det var intressant.
Vad har du någonsin bidragit med?

Den svenska mannen är ingenting av ovanstående, det är du som satt dig i en offerposition du inte kommer ur. Det kommer bli ett svårt liv att leva för dig, eftersom du anser att du är offer för omständigheterna istället för att du är herre över dig själv.
Jag brukar ge rådet till elever , ja människor i allmänhet om diskussionen hamnar där, att :
Du kan inte ändra på andra. Du kan ändra dig själv däremot. Ditt första steg blir att ta av koftan!
Berit 75 och Gösta 80 har redan varit ihop i 60 år. Jag är själv halvvägs där och det är inte du.
Det råder heller ingen som helst tveksamhet om vad du anser om den svenske mannen, så jag vilar helt enkelt min väska och låter dig ta ut dig själv med badvattnet.
Citera
2020-04-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ska det där vara givande på något sätt?
Det är ett skevt argument, då inte en enda man finns som inte är av kvinnan född.
Påståendet är därför helt korrekt.
Du är skyldig män tacksamhet för allt du har och alla dina bekvämligheter tills du kan peka ut motsatsen.
Tillsammans kan du glömma. Den svenska kvinnan har spelat bort sina kort och förtjänar inte den svenska mannen.
Tills lagarna ändras så att svenska män erbjuds oskyldighetsprepositionen igen, ska de hålla sig så långt ifrån er som möjligt är min hållning.
Den svenska mannen är avhumaniserad och rättslös och vare sig du är radikal feminist eller inte, så bidrar du till utvecklingen och med det sänker du skeppet för oss båda.

Varför är kvinnor skyldiga män tacksamhet för det dom har?
Tror du menar oskyldighetspresumptionen och den lever definitivt fortfarande.
Förlåt har det gått igenom några lagar på senaste tid som inskränker på våra rättigheter? Jag har iofs varit sjuk ett tag men så mycket har jag väl knappast missat.
Radikal feminism är farligt men den finns ju bara tack vare inskränkta boomers som dig själv, som tycker att alla kvinnor snällt ska ställa sig till mannens förfogande och aldrig säga emot.
Din fru måste känna sig väldigt lyckligt lottad
Citera
2020-04-11, 19:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Berit 75 och Gösta 80 har redan varit ihop i 60 år. Jag är själv halvvägs där och det är inte du.
Det råder heller ingen som helst tveksamhet om vad du anser om den svenske mannen, så jag vilar helt enkelt min väska och låter dig ta ut dig själv med badvattnet.

Du vet inte mycket du.
Citera
2020-04-11, 21:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Varför är kvinnor skyldiga män tacksamhet för det dom har?
Tror du menar oskyldighetspresumptionen och den lever definitivt fortfarande.
Förlåt har det gått igenom några lagar på senaste tid som inskränker på våra rättigheter? Jag har iofs varit sjuk ett tag men så mycket har jag väl knappast missat.
Radikal feminism är farligt men den finns ju bara tack vare inskränkta boomers som dig själv, som tycker att alla kvinnor snällt ska ställa sig till mannens förfogande och aldrig säga emot.
Din fru måste känna sig väldigt lyckligt lottad
Nej, den är tyvärr död. En dom i högsta domstolen anförs här som bevis.
https://www.hd.se/2019-07-11/var-for-oaktsam-falls-for-nytt-valdtaktsbrott
Man fastställer att uppsåt saknades och det fel han gjorde var att inte fråga, för hon kan inte förväntas säga nej eller visa att hon inte vill längre.
Noll eget ansvar och precis allt på honom. Läs gärna detta igen, "Uppsåt saknas, enligt HD".
En av de äldsta kriterierna för att begå brott är uppsåt. Här konstaterar HD att uppsåt saknades och hon har inte på något sätt motsatt sig samlaget, vilket innebär att han borde ha kunnat läst hennes tankar.

Och just detta är anledningen till att lagrådet inte ville att lagen skulle genomföras. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lagradet-domer-ut-regeringens-forslag-om-samtyckeslag.

Tillägget i lagtexten lyder: ”vid bedömning av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivilligheten har kommit till uttryck genom ord, handling eller på annat sätt”.
Det är ett mycket märkligt och luddigt uttalande och kriterier utan något som helst innehåll, mer än att de förväntas att man ska "veta" att man har samtycke i varje steg, varje smekning, varje förändring av ställning och om man så mycket som flyttar håret från den andres panna utan samtycke kan det komma att räknas som våldtäkt, även om man skulle ha ena foten här och hela paketet där och dunkar på som en dieseldriven vibrator under tiden.

Om prinsen hade kysst Törnrosa i samtyckeslagens Sverige hade det klassats som våldtäkt.
Så illa är det faktiskt.

Hur länge har du varit sjuk?
Detta drevs igenom med metoo-kampanjen och för att undvika att fullkomligt godtycke skulle uppstå i eftermälet föreslogs att man tar fram en app som man får signera med sitt bank-id, men inte ens den skulle hålla i domstolen, sa man.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/samtyckes-app-far-hard-kritik

Varför ska kvinnor känna tacksamhet för det de har?
Hade du föredragit att bo kvar i en grotta, utan vare sig el, värme, rinnande vatten, internet, din telefon, din dator, din mat på bordet och i kylskåpet, din frys, din tv, ditt hus, din centralvärme, ditt avlopp och toan inomhus, dina sophämtare, din gatubelysning, dina asfalterade vägar och upplysta gator, din kollektivtrafik, vägen, din affär, ditt gym, broarna, skolan, puben osv?

Vet du ens hur bra du har det eller är du fullkomligt bortskämd och landade i 1990, precis som att vi alltid haft det såhär?
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-11 kl. 21:10.
Citera
2020-04-12, 08:43
Medlem
Crime-boy2s avatar
https://twitter.com/strandhall/status/1248229346441080832?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Citera
2020-04-12, 08:48
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men skärp dig för i helvete.
Tror du att män är ensamma om att ha bringat mänskligheten framåt?

Män och kvinnor har tillsammans tagit livet på jorden framåt, män har uppfunnit mer konkreta saker som internet och liknande, medan kvinnor har gjort andra saker, dock precis exakt lika viktiga. Tillsammans är ordet.
Men vill du fortsätta intala dig att män ensamma tagit mänskligheten framåt så för all del.

Varför då allt hat och all skuldbeläggelse mot den vita mannen? Tillsammans..
Citera
2020-04-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Varför då allt hat och all skuldbeläggelse mot den vita mannen? Tillsammans..

Du har inget "hat mot den vite mannen", det är dina fantasier.
hat utrtrycks i något som heter hatbrott och detta sker betydligt mer mot andra grupper än just den "vite mannen".
Citera
2020-04-12, 10:24
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du har inget "hat mot den vite mannen", det är dina fantasier.
hat utrtrycks i något som heter hatbrott och detta sker betydligt mer mot andra grupper än just den "vite mannen".

https://samtiden.nu/2019/05/vita-man-ar-nu-hatobjekt-pa-partiledarniva/
Citera
2020-04-12, 10:33
Medlem
Citat:
https://samtiden.nu/2019/05/vita-man-ar-nu-hatobjekt-pa-partiledarniva/
Så vad högerextrem site skriver skulle alltså vara nån form av bevis?

Ja tjena du.
Citera
2020-04-12, 10:35
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så vad högerextrem site skriver skulle alltså vara nån form av bevis?

Ja tjena du.

En rak fråga blir ju då: skulle det gå för sig att byta ut ordet vit i hennes mening mot svart? Fundera på det en stund.
Citera
2020-04-12, 10:53
Medlem
Citat:
En rak fråga blir ju då: skulle det gå för sig att byta ut ordet vit i hennes mening mot svart? Fundera på det en stund.

"hennes mening"?

vet inte ens vad du syftar på.
Citera
2020-04-12, 12:04
Medlem
Citat:
https://twitter.com/strandhall/status/1248229346441080832?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Hahaha!

Vad var det jag sa för någon dag sedan i denna tråd?

Citat:
Ursprungligen postat av Workaholic11
...
Mark my words: nu när krisen kommer att bli värre kommer det att satsas ännu mer pengar på all denna genus-historia. Det är så inbitade ideologer fungerar, läs en valfri historiebok. Och de kommer att lyckas säkra sin budget ska du se!

Ideologin kommer alltid att komma först! Särskilt när det är kris - då blir det gasen i botten! Alltid!
Vad förutsägbara ni är mina kära ideologiska vänner! Man häpnar rent av!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in