2020-04-11, 09:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, det stämmer verkligen inte.

Inte?

Vem tror du att du har att tacka för frihet, jämställdhet, internet, kläderna du bär, ?
Mycket otacksamt av dig, du borde som en sann ideolog bojkotta allt som män uppfunnit och get dig. Så hej då antar jag
Citera
2020-04-11, 10:57
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Nej, det stämmer verkligen inte.
Total tilt.
Vad är det som inte stämmer och vad är din teori om varifrån allt kommer?
Citera
2020-04-11, 13:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror att feminismen påverkar män negativt eftersom den har inbyggt i sitt väsen att ha en negativ bild män.Eftersom detta samhället är feministiskt skapar det en förvirring hos män , de lever i ett samhälle som är fientligt mot dem ,men de ska ändå producera och bidra till samhället. Det går inte ihop.

Män föds in i en Toxic miljö och lever där och blir på något sätt förgiftade ,vad jag tror.

Det är som att män kan inte bli fullt lyckliga eftersom miljön är inte avsedd för att män ska bli lyckliga.

Sedan har vi kvinnor som blir påverkade ,de lärs att män är dåliga och orsaken till allt ont ,naturligtvis vill de då ej hjälpa män eller ens ha förhållanden med dem ,syns tydligast i USA där allt som har med relationer går ner. Barnfödsel ,giftermål ,sex : Det blir en distansering ,män och kvinnor har blivit mer som två magneter med motsatt laddning ,de stöter bort varandra. Är det riktigt illa för vissa personer så studsar de åt olika håll hela tiden.

Feminismen har gjort oss fattigare och corona kommer göra oss ännu fattigare ,men fattigdom är ingen fara utan kan vara en bra sak , man kan reflektera och finna nya vägar som leder till utvecklingar som är bättre och som gör personer mer lyckliga. Vi får inte råd med feminismen den blir för dyr.

Ja man kan ju hoppas att en effekt av corona är att feminismen försvinner, att det helt enkelt inte finns tid och plats för sånt trams längre.

Inget ont som inte för något gott med sig.
Citera
2020-04-11, 13:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Inte?

Vem tror du att du har att tacka för frihet, jämställdhet, internet, kläderna du bär, ?
Mycket otacksamt av dig, du borde som en sann ideolog bojkotta allt som män uppfunnit och get dig. Så hej då antar jag

Men skärp dig för i helvete.
Tror du att män är ensamma om att ha bringat mänskligheten framåt?

Män och kvinnor har tillsammans tagit livet på jorden framåt, män har uppfunnit mer konkreta saker som internet och liknande, medan kvinnor har gjort andra saker, dock precis exakt lika viktiga. Tillsammans är ordet.
Men vill du fortsätta intala dig att män ensamma tagit mänskligheten framåt så för all del.
Citera
2020-04-11, 13:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Män och kvinnor har tillsammans tagit livet på jorden framåt, män har uppfunnit mer konkreta saker som internet och liknande, medan kvinnor har gjort andra saker, dock precis exakt lika viktiga. Tillsammans är ordet.
Men vill du fortsätta intala dig att män ensamma tagit mänskligheten framåt så för all del.

Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Total tilt.
Vad är det som inte stämmer och vad är din teori om varifrån allt kommer?

Läs inlägget ovan.
Citera
2020-04-11, 14:01
Avstängd
Citat:

Så varför lyser ditt mansförakt så tydligt? Du har ju insikt om hur mycket du har män att tacka för, (och ja de har ju alla hafft en mamma så självklart finns där ett tillsammans bakom varje banbrytade upptäckt och kreation).

Var är din tacksamhet frågar jag? Eller är du så proviligerad OCH självuptagen att du inte anser att du behöver vara det? (Det är ok, majoriteten av kvinnor och även en del män känner så i väst)
Citera
2020-04-11, 14:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så varför lyser ditt mansförakt så tydligt? Du har ju insikt om hur mycket du har män att tacka för, (och ja de har ju alla hafft en mamma så självklart finns där ett tillsammans bakom varje banbrytade upptäckt och kreation).

Var är din tacksamhet frågar jag? Eller är du så proviligerad OCH självuptagen att du inte anser att du behöver vara det? (Det är ok, majoriteten av kvinnor och även en del män känner så i väst)

Jag har inget som helst mansförakt. Vet inte var du fått det ifrån.
Jag känner inget behov av att visa tacksamhet till män på gatan. Var är din tacksamhet till kvinnor? (Eftersom du verkar vara av åsikten att vi ska visa tacksamhet till motsatta könet)
Citera
2020-04-11, 17:38
Avstängd
Citat:
Jag har inget som helst mansförakt. Vet inte var du fått det ifrån.
Jag känner inget behov av att visa tacksamhet till män på gatan. Var är din tacksamhet till kvinnor? (Eftersom du verkar vara av åsikten att vi ska visa tacksamhet till motsatta könet)

Jag citerar ofta kvinnor, jag ger kvinnor erknnnade för vad de åstakommer, jag är gift och har barn med en kvinna, jag stöttar, vägleder och finansierar kvinnor ( min naturligtvis inklusive ett par till via skatt, jag behandlar kvinnior som jag behandlar andra människor.

Så din tur, du har nu i 3 raka poster undvikit eller valt stt inte argumentera för din post. Ska jag tiolka det som att jag har rätt och du har fel/ eller bara ”trollar”?

Än så länge har du ju bekräftat min tes. Priviligerad och egocentrerad så du inte reder ut att formulera en objektiv tanke eller åsikt (vilket är helt ok som jag redan skrivit, du är i gott... nåja.., sällskap)
Citera
2020-04-11, 18:08
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Läs inlägget ovan.
Ska det där vara givande på något sätt?
Det är ett skevt argument, då inte en enda man finns som inte är av kvinnan född.
Påståendet är därför helt korrekt.
Du är skyldig män tacksamhet för allt du har och alla dina bekvämligheter tills du kan peka ut motsatsen.
Tillsammans kan du glömma. Den svenska kvinnan har spelat bort sina kort och förtjänar inte den svenska mannen.
Tills lagarna ändras så att svenska män erbjuds oskyldighetsprepositionen igen, ska de hålla sig så långt ifrån er som möjligt är min hållning.
Den svenska mannen är avhumaniserad och rättslös och vare sig du är radikal feminist eller inte, så bidrar du till utvecklingen och med det sänker du skeppet för oss båda.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-11 kl. 18:12.
Citera
2020-04-11, 18:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag citerar ofta kvinnor, jag ger kvinnor erknnnade för vad de åstakommer, jag är gift och har barn med en kvinna, jag stöttar, vägleder och finansierar kvinnor ( min naturligtvis inklusive ett par till via skatt, jag behandlar kvinnior som jag behandlar andra människor.

Så din tur, du har nu i 3 raka poster undvikit eller valt stt inte argumentera för din post. Ska jag tiolka det som att jag har rätt och du har fel/ eller bara ”trollar”?

Än så länge har du ju bekräftat min tes. Priviligerad och egocentrerad så du inte reder ut att formulera en objektiv tanke eller åsikt (vilket är helt ok som jag redan skrivit, du är i gott... nåja.., sällskap)

Ja visst. Det är märkligt att det är så pass många här som påstår sig vara gifta och ha flera barn, och ändå sitter man här och skriver all sorts onyanserad skit om kvinnor som grupp. Jag köper det inte.
Om jag tänker mig att min pappa, farbror, min väns man, eller andra män som är familjefäder och har minst en dotter, skulle skriva såna saker här så hade jag funnit det högst osannolikt.
Antingen är det fråga om outbildade white trash-fäder, eller så är det fråga om psykiska störningar.
Man tänker ju lite på era påstådda familjemedlemmar, framförallt då frun och eventuella dörrar.

Jag vet inte vad du ville att jag skulle argumentera emot?
Jag står fast vid mitt första inlägg, män och kvinnor har tagit världen framåt tillsammans och den ena är inte mer viktig än den andra.

Och nej jag ser ingen anledning att jag skulle vara visa tacksamhet till alla möjliga män idag, framförallt inte de unga männen. De har inte bidragit med mer än vad unga kvinnor har, och jag känner inte heller någon tacksamhet till dem direkt.
Menar du att jag skulle känna tacksamhet gentemot till exempel Alfred Nobel? Thomas Edison?
Ja jo, dessa kan jag känna tacksamhet mot. Lika väl som jag känner tacksamhet mot alla kvinnor som slitit med barn och hushåll hemma på gården, och även de kvinnor som organiserade sig och kämpade för kvinnors rätt till ägande och ekonomi. D.v.s att vara myndiga.
Dessa känner jag tacksamhet emot!
Citera
2020-04-11, 18:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ska det där vara givande på något sätt?
Det är ett skevt argument, då inte en enda man finns som inte är av kvinnan född.
Påståendet är därför helt korrekt.
Du är skyldig män tacksamhet för allt du har och alla dina bekvämligheter tills du kan peka ut motsatsen.
Tillsammans kan du glömma. Den svenska kvinnan har spelat bort sina kort och förtjänar inte den svenska mannen.
Tills lagarna ändras så att svenska män erbjuds oskyldighetsprepositionen igen, ska de hålla sig så långt ifrån er som möjligt är min hållning.
Den svenska mannen är avhumaniserad och rättslös och vare sig du är radikal feminist eller inte, så bidrar du till utvecklingen och med det sänker du skeppet för oss båda.

Vem eller vilka är den svenska kvinnan? Kvinnor under 25? 30? 40? 50? 60? 80?
För du kan väl ändå inte vara så tappad att "den svenska kvinnan" inbegriper samtliga nämnda åldersgrupper?
Isåfall menar du ju att Berit 75 bast inte skulle vara värd sin Gösta 80 år.

Ah du tycker själv att du ska räknas in till de män som ska visas tacksamhet? Det var intressant.
Vad har du någonsin bidragit med?

Den svenska mannen är ingenting av ovanstående, det är du som satt dig i en offerposition du inte kommer ur. Det kommer bli ett svårt liv att leva för dig, eftersom du anser att du är offer för omständigheterna istället för att du är herre över dig själv.
Jag brukar ge rådet till elever , ja människor i allmänhet om diskussionen hamnar där, att :
Du kan inte ändra på andra. Du kan ändra dig själv däremot. Ditt första steg blir att ta av koftan!
Citera
2020-04-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?
Vad är en "feministbimbo"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in