2025-03-18, 07:04
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Visst är det en villa de bor i - Banjo o Lisen?
Kan någon då förklara varför det står två personer till registrerade på samma adress?
(se Ratsit)

Enligt Anjo så hyr de ett hus/villa
Citera
2025-03-18, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
Anjo fortsätter åka runt i en bil registrerad på Lisen systers bolag pamlis clean AB. Bolaget betalade 0 kronor i skatt år 2023 och (hela) 11 000 kronor i skatt senaste fem åren. Angående bilen kan jag inte se om den är registrerad som en tjänstebil el förmånsbil, men med tanke på att ingen skatt i betalades under föregående räkenskapsår utgår jag från att det kan röra sig om en tjänstebil. En tjänstebil får bara användas i tjänsten och max 10 ggr privat/år. Om det ändå skulle röra sig om en förmånsbil.. "det finns ingen lag som förbjuder att ett mindre AB lånar ut sin bil till en vän/familj. Regler i aktiebolagen förhindrar en aktieägare att berika sig själv. Det
Sistnämnda gäller inte då det bara är en ägare registrerad. Att låna ut sin bil till en vän är ett exempel på att tillgodogöra sig en tillgång i en näringsverksamhet för privat bruk och är således ett uttag, vilket innebär att AB måste ta upp vinst som motsvaras av bilförmånen, denna vinst måste sedan AB skatta för. ( 0 kr inbetald skatt) Han har också ordagrant ordat om att hans frus skatteskulder från enskild firma, gjorde att dom beslutade att frun inte skulle jobba under fem år för att slippa utmätning och invänta preskriberingstiden. ANJO som tycker att skattesmitare är det värsta som finns. Och sitter i videor och anmäler andra. Hur går det ihop??
Såg att någon undrade över deras bil för ett tag sedan, så jag delar ett gammalt inlägg jag har skrivit i ärendet
Citera
2025-03-18, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pertanstormberg
Det krävs nog att man är lite insatt ja, men jag tycker ändå att det är konstigt att folk kan vara så engagerade i olika typer av kommentarsfält men att skriva ett namn på något de egentligen skulle hålla med om är för jobbigt tydligen.

Man måste godkänna sin underskrift på mail för att rösten ska räknas, tro många missar detta. Ja hade missat men så när ja gick in på mailen och fick godkänna. Inte förens då räknades min röst med
Senast redigerad av Dotrust 2025-03-18 kl. 08:09.
Citera
2025-03-18, 08:08
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Satan vad jobbiga chipstuttenassen tycker att dom är. Underbart.

Det svartvita filtret gjorde inte precis nytta när det kommer till hans gigantiska påsar under ögonen. Så ser man alltså ut när ens dokumentär och efterföljande diskussion blev precis som man planerar.
Citera
2025-03-18, 08:16
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
”Kan ni skaffa ett liv?”
Säger den som maniskt trakasserat folk i flera år….

https://imgur.com/a/EJZbkFI
Alla som Anjo gjort videos om och om igen har säkert känt samma sak.

Heja lokal, ge dig inte, låt Anjo förstå vad det betyder när man säger "behandla andra som du själv vill bli behandlad". Så kanske Anjo tillslut förstår problemet med sitt beteende.
Citera
2025-03-18, 08:21
Medlem
Senaste videon. Först va det bild på chipstuttenassen och hans familj. Nu är det bild på Jockeboi. Blir det fler visningar när Jockeboi är på bilden?
Citera
2025-03-18, 08:30
Medlem
Men strunta i deras bil, hus, terapi, hur man har på sig keps osv. Allt det tar bara bort fokus från de riktiga problemen och sänker vikten av dem. Problemen nu som jag ser det är hyckleriet med strikes, content ID och dokumentären. Dra inte in en massa privata saker.
Citera
2025-03-18, 08:31
Medlem
Deimos01s avatar
Lisens inlägg är förvirrande.
Först lägger hon upp en story på att de gör kaos i Lundellhuset med barnen
Hon får en kommentar
Citat:
Vad har ni för barn som förstör saker? Är dom inte uppfostrade, tråkigt att se
Och Lisen svarar
Citat:
När folk inte fattar iron

Och säg till mig hur man kan få en två åring att sitta still och inte vara nyfiken? Please?

Antar att du som två åring satt i ett hörn och inte gjorde något och därför blev du en bitterkärring i vuxen åldern som tror att barn som är två år ska sitta still och inte undersöka eller utforska allt runt omkring sig.

Barn är barn kära "personens namn". Handlar inte om uppfostran när ett barn vill utforska.
Citat:
Vad vi har för barn?

Vi har friska barn som älskar att få vara barn, leka, utforska och undersöka världen INGEN/INGET ska stoppa dom från att göra det så länge de inte är på väg att skada sig, hamna i fara eller liknande.

Jag förstår Lisens poäng. Men kommentaren löd
Vad har ni för barn som förstör saker?
Om man har en 2 åring som springer runt och förstör saker hemma hos vänner, då har man som förälder ett ansvar att se till att barnet inte gör det. Man kan inte låta barnet fara runt och förstöra saker och sen säga "vad ska jag göra åt det? Han är 2 år gammal"

Jag har inte sett videon. Jag reagerar endast på kommentaren.
Citera
2025-03-18, 08:33
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netchips
Men strunta i deras bil, hus, terapi, hur man har på sig keps osv. Allt det tar bara bort fokus från de riktiga problemen och sänker vikten av dem. Problemen nu som jag ser det är hyckleriet med strikes, content ID och dokumentären. Dra inte in en massa privata saker.
Anjo tycker att det är extremt viktigt att man gör rätt för sig och inte fuskar med skatten.
Om Anjo då inte förmånsbeskattar för bilen så fuskar Anjo själv.
Det handlar om hans dubbelmoral.
Citera
2025-03-18, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Netchips

Jag tycker ändå att det är intressant hur Anjo, som inte tål kritik av random folk på nätet, nu skall sitta i parterapi. Vad tror han skall hända där? Gulle gull och en klapp på kinden? Sen undrar jag om Lisen vågar kritisera Anjo på parterapin, med tanke på vad det kan ge för konsekvenser när dom kommer hem sen
Helt ärligt så tror jag inte dom kommer gå utan Lisen får snällt foga sig för Anjo "vet allt om henne". Troligen film och inspelningar som kan förstöra hennes framtid
Citera
2025-03-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Finns det någon som fortfarande använder en hotmail-adress?

Jag använder fortfarande hotmail😂 så ja, det finns.
Citera
2025-03-18, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av H.Marin
Jag använder fortfarande hotmail😂 så ja, det finns.

Samma här, även om det numera heter Outlook. Mailadressen är fortfarande @hotmail.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in