Citat:
Ursprungligen postat av
Kristallgran
Jag tror, att det enda de vill är att tjäna pengar och få ryggdunk av sina följare. Massa ryggdunk!
De omger sig med ja-sägare och utesluter/avfärdar oliktänkande, eller överhuvudtaget tänkande kanske man ska säga.
Det gör att de alltid har rätt, alla andra är idioter.
Inget dom gör är äkta. Simons tillgjorda skratt och gnuggande i ansiktet. Anjos ”arga” utspel I DON’T GIVE A FAKK. Allt är dåligt skådespel.
Förlåt, men följarna måste antingen ha låg intelligens eller vara barn?
Drömmen DE har är förmodligen att bli lika rika o kända som Jåcke. Han lever life!
Drömmen JAG har är att se en debatt/diskussion mellan valfri person i sekten mot tex Axel eller nån annan skicklig, kritisk tänkare som kan analysera information objektivt och bedöma argument.
Dom KAN inte ta en sån diskussion, för dom är helt enkelt för korkade. Lyssnar man på deras argument för eller emot nåt i alla deras fighter så är det på en 11-årings nivå.
Kuriosa:
För nåt år sen hade Simon och Anjo riktat in sig på en vanlig okänd kvinna på TikTok som de tillsammans med 300-1000 tittare i live efter live hånade och mobbade.
De tog reda på allt de kunde om hennes privatliv och kontaktade hennes vuxna barn, ett barn som hon dessutom hade en infekterad relation med.
Minns att ett fåtal människor protesterade och frågade: Tycker ni detta är okej? Varför mobbar ni i grupp? SLUTA, NI KNÄCKER HENNE!
Anjo tror jag inte bemödade sig att svara ens men svaret de ständigt fick av Simon var:
-Ska du ha en gråtskål?
Jag tror det var genom den hatmobben Simon och Anjo lärde känna varandra. Om jag minns rätt så hjälpte Simon Anjo med de coola thumbnailsen som han sedan dess flitigt använder.
”Infiltratören” heter en av videorna Anjo gjorde om den kvinnan, för den som vill veta vad jag talar om.
Jag är bara ledsen för alla som utsätts och att inte etablerad media gör nåt. Det här är så farligt. Stackars barn och ungdomar.
Tack för den infon, ska se om jag hittar det senare. Det är väl dags för åtminstone Aft och Exp följer upp sekten och hur de började tjäna pengar på mobbing och hur de nu kommit till mobbingen av Linnea, Jojo, Gräddrumpan, Bumbi för det är inte en vanligt kritisk granskning. De är ren förföljelse av diverse kvinnor av en grupp med män som försörjer sig på att attackera kvinnor.
Så många som möjligt borde tipsa kvällspressen, komma med om det du pratar om, Infiltratören och hur det är med Chrippa och Linnea urartade efter deras konstigheter. Tror många skulle gilla att läsa om det.
Och framför allt för nu dokumentärfilmen av Anjo som ger sig på ytterligare en kvinna som som barn blev våldtagen.
Så alla som har argument skicka gärna meddelanden till kvällspressen för information om den här gruppen av män som lever av att förfölja kvinnor, svaga ofta och inte kan försvara sig. Det skulle bli riktigt bra artiklar, en följetång. Skulle inte vi alla vilja läsa om detta?