2025-01-29, 20:13
Medlem
Deimos01s avatar
fel post
Senast redigerad av Deimos01 2025-01-29 kl. 20:16.
Citera
2025-01-29, 20:19
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Det är bara att ta en titt bland mina inlägg så ser du att jag vet vilka Haveristerna är.
Varför jag gjorde research på Axel Luo Öhman? Jo, men jag är väl 1 av Anjos 217000 följare som lyssnade igenom senaste avsnittet https://www.youtube.com/watch?v=3vwv8ApIsKY - som till stor del handlade om att göra research på Axel Luo Öhman - och så blev jag inspirerad? Anjo uppmanar oss tittare att researcha Axel, för att hjälpa honom med krishanteringen.

Det var flera saker om Axel som Anjo hade researchat fram som jag inte kände till - jag har väl aldrig riktigt gjort en egen research på honom som person.

Jag tycker att konceptet med att research samhällsoriginal som Axel Luo Öhman, Bilan Osman och Tobias Hübinette var ett riktigt spännande och välkommet komplement till sedvanliga rapporteringen om Chrippa. Det blir lätt enformigt om Anjo fastnar i att bara rapportera om en dåren bravader. Det blir lite Hundra Höjdare - tema över hela avsnittet, vilket jag uppskattade starkt, och gav mig inspiration, man blir ju intresserad av att veta mer om profilerna och inte bara får se korta teasers?
Har du även gjorts research på Pär Öberg och Leo ”Kinesen” Carmona?
Där finns mer spännande att hitta än det finns på Axel Luo Öhman, Bilan Osman och Tobias Hübinette
Citera
2025-01-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Det är bara att ta en titt bland mina inlägg så ser du att jag vet vilka Haveristerna är.
Varför jag gjorde research på Axel Luo Öhman? Jo, men jag är väl 1 av Anjos 217000 följare som lyssnade igenom senaste avsnittet https://www.youtube.com/watch?v=3vwv8ApIsKY - som till stor del handlade om att göra research på Axel Luo Öhman - och så blev jag inspirerad? Anjo uppmanar oss tittare att researcha Axel, för att hjälpa honom med krishanteringen.

Det var flera saker om Axel som Anjo hade researchat fram som jag inte kände till - jag har väl aldrig riktigt gjort en egen research på honom som person.

Jag tycker att konceptet med att research samhällsoriginal som Axel Luo Öhman, Bilan Osman och Tobias Hübinette var ett riktigt spännande och välkommet komplement till sedvanliga rapporteringen om Chrippa. Det blir lätt enformigt om Anjo fastnar i att bara rapportera om en dåren bravader. Det blir lite Hundra Höjdare - tema över hela avsnittet, vilket jag uppskattade starkt, och gav mig inspiration, man blir ju intresserad av att veta mer om profilerna och inte bara får se korta teasers?

Det var precis det jag gjorde hehe. Menade inget illa eller så, tyckte bara det lät som att du aldrig hört talas om haveristerna och jag blev lite misstänksam. Fredens!
Citera
2025-01-29, 21:14
Medlem
Rask försvarar Anjo i sin senaste video.

Herregud!
Citera
2025-01-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Rask försvarar Anjo i sin senaste video.

Herregud!
Rask räddar verkligen Anjo bland det märkligaste jag har skådat.
Citera
2025-01-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Rask räddar verkligen Anjo bland det märkligaste jag har skådat.

En dåres försvarstal.

Rask glider hela tiden ifrån försvaret av Anjo och in på att försvara sig själv.

Håller med dig om att det här var en märklig video.

Får en känsla av att Anjo inte är helt nöjd med videon hos Dialogiskt.
Citera
2025-01-29, 22:12
Medlem
Citat:
En dåres försvarstal.

Rask glider hela tiden ifrån försvaret av Anjo och in på att försvara sig själv.

Rask inleder med att säga att Anjo gör "nöjesvideos", och denna Anjos video skulle alltså varit en sådan.
Men Anjo själv har ju sagt att detta är en "debatt" video. Inget av detta är ju sant, det var varken en nöjes- eller debattvideo - det var två timmars antisemitisk propaganda.

Vidare säger Rask att Anjo inte kan vara antisemit, eftersom han är gift med en "latino" och därmed har barn som är "halvlatino". Där fick jag nog, Rask borde läsa om högstadiet och gymnasiet, om han nu ens någonsin har läst högstadium eller gymnasiet tidigare. Rask gör Anjo en rejäl björntjänst genom att försöka försvara honom med dessa argument.
Citera
2025-01-29, 22:18
Medlem
Citat:
En dåres försvarstal.

Viktor borde bjuda in Rask till Dialogiskt, det hade blivit underhållning på hög nivå.
Citera
2025-01-29, 22:27
Medlem
Anjo fortsätter åka runt i en bil registrerad på Lisen systers bolag pamlis clean AB. Bolaget betalade 0 kronor i skatt år 2023 och (hela) 11 000 kronor i skatt senaste fem åren. Angående bilen kan jag inte se om den är registrerad som en tjänstebil el förmånsbil, men med tanke på att ingen skatt i betalades under föregående räkenskapsår utgår jag från att det kan röra sig om en tjänstebil. En tjänstebil får bara användas i tjänsten och max 10 ggr privat/år. Om det ändå skulle röra sig om en förmånsbil.. "det finns ingen lag som förbjuder att ett mindre AB lånar ut sin bil till en vän/familj. Regler i aktiebolagen förhindrar en aktieägare att berika sig själv. Det
Sistnämnda gäller inte då det bara är en ägare registrerad. Att låna ut sin bil till en vän är ett exempel på att tillgodogöra sig en tillgång i en näringsverksamhet för privat bruk och är således ett uttag, vilket innebär att AB måste ta upp vinst som motsvaras av bilförmånen, denna vinst måste sedan AB skatta för. ( 0 kr inbetald skatt) Han har också ordagrant ordat om att hans frus skatteskulder från enskild firma, gjorde att dom beslutade att frun inte skulle jobba under fem år för att slippa utmätning och invänta preskriberingstiden. ANJO som tycker att skattesmitare är det värsta som finns. Och sitter i videor och anmäler andra. Hur går det ihop??
Citera
2025-01-29, 22:36
Medlem
Håller grabben på än alltså? Trodde att Criffa/Linnea-dramat var över för länge sen
Citera
2025-01-29, 22:50
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
En dåres försvarstal.

Killen som har Dialogiskt verkar väldigt vettig och bra.

Jag tror inte heller Anjo vart så nöjd med videon hos Dialogiskt.
Citera
2025-01-30, 01:56
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Killen som har Dialogiskt verkar väldigt vettig och bra.

Jag tror inte heller Anjo vart så nöjd med videon hos Dialogiskt.

Rask bevisar ju att propagandan som Anjo sprider syftar till att få barn och efterblivna människor som Rask att tro att det är yttrandefrihet att hetsa mot folkgrupp och förtala.

Dom är "yttrandefrihets-absolutister" som vill förmedla till omvärlden att förtal och hets mot folkgrupp är yttrandefrihet som förtrycks av judarna som arbetar med att utrota den vita rasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in